Bateman16
Nieuwkomer
Mijn oog is vandaag gevallen op een in zeer goede staat verkerende gebruikte Yamaha O1V voor E-995.
Nu heb ik hier intresse in, maar voor dat ik deze zag staan zat ik te denken aan een O1X met het vind ik geweldige MLAN.
Wat is nu een betere keus?
Mijn doel, is opnemen vooral via MIDI (waarschijnlijk iets van max 3 stereo-audio kanalen tegelijk) Goede dynamics, en goed gebruik als remote-controller met Cubase SX, bijv. EQ, en Mixer functies, bedienen van de digitale mixer.
Ook wil ik de eind-mix optisch digitaal kunnen opnemen op een MD-Recorder.
Ik weet dat met de O1X dit allemaal goed mogelijk is, ook dat het volgens de verkoper met de O1V ook mogelijk is.
Is de O1V voor mijn wensen genoeg, of misschien net iets te veel? Of doe ik er beter aan om wat meer neer te leggen voor een nieuwe en misschien snellere? O1X?
Nu heb ik hier intresse in, maar voor dat ik deze zag staan zat ik te denken aan een O1X met het vind ik geweldige MLAN.
Wat is nu een betere keus?
Mijn doel, is opnemen vooral via MIDI (waarschijnlijk iets van max 3 stereo-audio kanalen tegelijk) Goede dynamics, en goed gebruik als remote-controller met Cubase SX, bijv. EQ, en Mixer functies, bedienen van de digitale mixer.
Ook wil ik de eind-mix optisch digitaal kunnen opnemen op een MD-Recorder.
Ik weet dat met de O1X dit allemaal goed mogelijk is, ook dat het volgens de verkoper met de O1V ook mogelijk is.
Is de O1V voor mijn wensen genoeg, of misschien net iets te veel? Of doe ik er beter aan om wat meer neer te leggen voor een nieuwe en misschien snellere? O1X?
Mlan is enkel handig omdat je dan rechtstreeks digitaal naar de PC gaat, en je dus geen digitaal geluidskaartje bij moet kopen.
). Dan heb je prima eerste indruk wat je er allemaal mee kunt. Geld zeker waard op die 1500 euro die het je mogelijk zou besparen danwel 800 euro die je dan uitspaart mocht je later toch een 01x willen 
)