[Roland] Ouwe Roland Synths

Ik heb een Alpha Juno, als je twijfelt mag je best ff komen luisteren, ik woon ook in Eindhoven.

Hij klinkt echt lekker, maar je moet niet verwachten dat je alle geluiden er uit haalt.

Als je op zoek bent naar juno achtige geluiden moet je ook es naar de Akai AX-60 luisteren. Die is wat goedkoper maar klinkt minstens net zo goed. Bovendien is die wat geschikter voor de wat rauwere klanken.

Origineel geplaatst door 4-Tek
Als je op zoek bent naar juno achtige geluiden moet je ook es naar de Akai AX-60 luisteren.

Ik had ooit van iemand gehoord dat dit stiekum een Roland Juno60 was met een Akai labeltje erop.
Is dat zo? Of is dit klinklare onzin?

R.

Nee, das onzin. Ze lijken wel erg op elkaar maar ze hebben net zoveel verschillen.

Qua features lijkt de AX-60 het meest op de juno 106. 6 stemmige analoge synth met geheugens, 1 osc per stem. Unison mode. etc

Hij heeft wel analoge oscs en niet zoals de 106 dco's

Verder heeft ie als extra een feature waarbij je de osc output het filter kan laten moduleren. Bij hoge resonance instellingen krijg je dan wat fm achtige geluiden.

Origineel geplaatst door 4-Tek
Nee, das onzin. Ze lijken wel erg op elkaar maar ze hebben net zoveel verschillen.

Qua features lijkt de AX-60 het meest op de juno 106. 6 stemmige analoge synth met geheugens, 1 osc per stem. Unison mode. etc

Hij heeft wel analoge oscs en niet zoals de 106 dco's

Verder heeft ie als extra een feature waarbij je de osc output het filter kan laten moduleren. Bij hoge resonance instellingen krijg je dan wat fm achtige geluiden.

De AX-60 is gewoon een soort Six-Trak

de rolands die ik nog heb

de JD990 gaat nooit meer weg dat is een wereld apparaat daar zou ik er nog wel 1 van bij willen hebben

de mks30 met pg200 ook een leuke bak apparte sounds maar niet zo dik als de juno maar wel bruikbaar

de MKS70 met pg800 (module versie jx10 of 2x jx8p) schitterend apparaat en je kan er hele mooie geluiden in maken lekkere strings ,pads en nog meer spannende sounds echt een aanrader dit ding

de MKS80 met MPG80 de jupiter 6/8 in rack versie die je in 2 verschillende versies kan krijgen de CEM en de ROLAND
zelf heb ik de cem versie gekocht en krijg hem eerdaags in huis en ik zal eer een goede mening over geven

en toch wil ik de JP8080 er ook ff ingooien omdat deze synth zonder zijn effecten ook heel krachtig is in zijn sounds zoals we roland kennen van zijn oude analoge synths
zelf gebruik ik deze samen in combi met de MKS70 en dat klinkt echt mooi

over de andere betere roland synth raad ik deze als eerste aan

juno60 (beste uit de juno serie)
system100 (voor zijn extreme laag)
SH101 (lekkere bass)

Inderdaad Sander. Al die mensjes die altijd klagen "Oooohh hij heeft geen VCO maar DCO...dan hoef ik het niet" :D

Daarom klinken de Elka Synthex en Oxford OSCAR natuurlijk ook zo kut

En die Akai AX60 en Spectral-bakken ook zo goed :D

Koop gewoon een Jupiter 8

Of nog beter een Roland System 700

Dat is de beste roland synth ooit en daar kan je alles mee.

Iedereen hier heeft er eentje.

Origineel geplaatst door ZmokE
[B
Je kunt hier klikken om de eerste 255 patches en de golfvormen van het expansieboard te bekijken. [/B]

kan ze niet vinden of ik kijker overheen kan ook

Origineel geplaatst door bikkel
De AX-60 is gewoon een soort Six-Trak
echt waar? *D

neen... geensinds...

- de AX-60 is 6 stemmig (stack kan wel maar met 1 geluid), de Six~trak is 6 stemmig of 6x monophone met verschillende geluiden...
- de AX-60 heeft niet de 3 dedicated envelopes (OSC, VC0 en VCA) die de six~trak wel heeft...

...om maar zo ff uit de losse pols wat dingen op te noemen... of bedoel je de sound...?

Origineel geplaatst door 6 trak
echt waar? *D

neen... geensinds...

- de AX-60 is 6 stemmig (stack kan wel maar met 1 geluid), de Six~trak is 6 stemmig of 6x monophone met verschillende geluiden...
- de AX-60 heeft niet de 3 dedicated envelopes (OSC, VC0 en VCA) die de six~trak wel heeft...

...om maar zo ff uit de losse pols wat dingen op te noemen... of bedoel je de sound...?

Er zitten precies dezelfde chips in, en die verzorgen gelijk de VCO, VCF en VCA, dus ja de klank komt erg overeen lijkt me. Sequential heeft gewoon veel betere software er omheen gebouwd dan AKAI.

Back