Gesproken samples

P@ulu$

Master of Disaster
Ej,

Ik zoek gesproken samples(samples met stemmen van belangrijke mensen). Samples van belangrijke mensen op de wereld, Bush enzo! Waar kan ik zulke dingen vinden?
Verder zoek ik ook nog wazige geluiden voor mijn Korg Triton! Heb al op www.korg.com gekeken en alles al gedownload, maar was benieuwd of er misschien ook nog ergens anders geluiden vandaan te halen zijn!

Ik heb drie cd's met de belangrijke speeches uit het verleden. Dus Bush sr., Nixon, Hitler, eerste man op de maan. Is te vinden met programmatje DC++. Maar speeches van bush jr. en andere prominenten zijn er volgens mij erg veel op het internet. Er zijn ook sites met kortere fragmenten uit films enzo, zijn er ook ten overvloede.

Samengevat:
- in google zelf gaan zoeken
- dc++ downloaden, en zoeken op speeches

En vreemde geluiden is wel heel erg breed. En moeten dit samples zijn of presets voor de Triton. Als je vreemde samples bedoeld zoals metalige geluiden, rare bubbles enzo kun je uitkijken naar de fields of motion cd van zero-g. Maar er zijn ook andere titels waarop afwijkende geluiden staan. Maar ik vind zelf de beste manier om je eigen geluiden te veranderen in een wave editor (sound forge werkt erg goed), een basisgeluid net zolang tweaken tot het een onherkenbaar geluid is. Of met je minidisc de bossen in om vogeltjes te samplen.

Back