korg ms 2000b

Ben er nu een weekje mee aant kloten.. Ik heb 'm tegelijk met de KS-rack gehaald, - ze staan nu allebei precies voor m'n neus en TOCH spoort die ms2000 meer aan om te kloten dan de ks-rack.. Weirdo effecten en rariteitenapparaat man - extreem wazige dingen kun je ermee.. Vooral die 16step modder en die vele knoppen maken 'm über!! Alleen jammer inderdaad dat de knopjes zo cheap aanvoelen. Voor de rest: VET! Die low-polyphony is geen enkel probleem IMO.

Maar leads.. euh.. nee, die doe ik toch liever op de KS-rack..
:D

Mijn persoonlijke MS2000 relaas :

In 2000 heb ik een tijdje de Korg MS2000 gehad...Een beetje gespeeld met de vocoder en presets en maar weinig sounds from scratch gemaakt helaas...Ik gebruikte hem dus niet zoveel en na een aantal maanden heb ik hem ingeruild voor een Novation Nova omdat ik toch meer stemmen en multitimbraliteit wilde.

Na een aantal jaren, d.w.z. nu in 2004, wilde ik toch weer eens iets leuks 'voor erbij', dus af en toe een beetje jammen, knoppen draaien en wat sounds maken... Een hele tijd dacht ik aan een MC303 maar toch maar ervan afgezien...Toen dacht ik aan een SH32 maar toch maar ervan afgezien...Toen dacht ik aan een Microkorg maar die was naar mijn smaak vervelend te bedienen en programmeren. Nou daarna (eigenlijk ook na het zien van Pinkpop 2004) dacht ik alsnog aan de Korg MS2000. Ik heb er 1tje op de kop kunnen tikken en begin hem te 'herontdekken'. Ik weet nu wat meer van programmeren en de MS2000 is daarvoor goed geschikt met veel knoppen en een paar logische menuutjes (een stuk minder dan bv.de Prophecy, pfoei). Sinds ik hem heb, pak ik hem regelmatig erbij in de woonkamer, sluit ik hem aan op de stereo of koptelefoon en ga wat knoppen draaien.
Het doet me weer denken aan de eerste keer dat bij Tandy heb gespeeld met een Realistic (Moog) MG1 toen ik 8 jaar was ofzo. Spelen met de noise, crossmodulaties en LFO's om helicopter-geluiden te krijgen enz.enz.
Veel mensen vinden dat hij te weinig stemmen heeft maar dit is dan ook een synthesizer als aanvulling op een bestaande setup. Vooral geluidseffecten, bliepjes maar ook de vocoder is waar de kwaliteiten liggen, niet volledige nummers ermee maken...

http://archive.keyboardonline.com/demos/korgms2000/index.shtml

ik heb em nu sinds een maand. in het begin is ie echt moeilijk te programmeren, dit mede dankzij een slechte handleiding. de eerste paar weken had ik daarom ook gewoon geen zin om er mee verder te kloten, en wilde em zelfs weer inruilen voor een ouwe vintage.
maar laats heb ik em maar weer eens voor mn neus gezet, en als een schakelaar die omgedraaid werd was er ineens die magie die er in het begin niet was.
al met al, een vervelende bak in het begin waar je effe door heen moet bijten, eenmaal lekker bezig wil je em niet meer kwijt.*D

Origineel geplaatst door krachtwerk
ik heb em nu sinds een maand. in het begin is ie echt moeilijk te programmeren,

:confused:
Er zitten ladingen knoppen op man ! :frons:

Oke, de 'B' van 'Beter', maar WAT is er dan beter aan?

Enneh, méér knoppen wil niet altijd 'simpeler' zeggen. De ms2000 heeft gewoon een uniek synthese-systeem. Opzich heel boeiend, maar n00bs moeten het dus wel even onder de knie krijgen. (Net zoals ik, nog steeds n00b, maar leer hem langzaam kennen)..

Heeft iemand misschien een sysex-dump van allemaal 'lege' patches... dus alleen maar beeeeeeeeeeeeeep.. Das misschien beter voor het leerproces. :geslaagd:

Origineel geplaatst door cosmiq

Heeft iemand misschien een sysex-dump van allemaal 'lege' patches... dus alleen maar beeeeeeeeeeeeeep.. Das misschien beter voor het leerproces. :geslaagd:

Preset H16 is een kale preset, vanaf daar kun je kan klooien :)

De eerste paar weken had ik daarom ook gewoon geen zin om er mee verder te kloten, en wilde em zelfs weer inruilen voor een ouwe vintage.

Dat gevoel zal je wel nog vaker krijgen. :D :D :D

Maar als je wat doorzet, krijg je alles wel onder de knie.

Origineel geplaatst door Bass
Preset H16 is een kale preset, vanaf daar kun je kan klooien :)

Thanks!! That will do!

Dat gevoel zal je wel nog vaker krijgen.

Als in: 'dat krijg je bij alle synths'
of als in: 'vooral bij de Ms2k'
??

Oke, de 'B' van 'Beter', maar WAT is er dan beter aan?

Enneh, méér knoppen wil niet altijd 'simpeler' zeggen. De ms2000 heeft gewoon een uniek synthese-systeem. Opzich heel boeiend, maar n00bs moeten het dus wel even onder de knie krijgen. (Net zoals ik, nog steeds n00b, maar leer hem langzaam kennen)..

Ik heb zelf de eerste versie, maar zover ik begrepen heb, zijn de presets verbeterd (en de eerste versie kende ook nog wat MIDI-sync problemen) en wordt de B-versie ook standaard met een zwanenhals geleverd? B moet je volgens mij ook lezen als Beta versie.

Ik heb ook de uitvoering zonder aanduiding B. Ik dacht dat het probleempje met de midi sync nog steeds bestond. Ik heb begrepen dat Korg de ms2000 nokkie vol heeft gestopt met allerlei mogelijkheden en dat dat helaas soms ten koste van de midi sync gaat (bij ingewikkelde arpegs enzo).

Ik vind het een fijne bak voor wazige geluiden, arpeggio's, pads en bassen. Sommige dingen zouden beter kunnen (knopjes, filters) maar al met al een leuke bak voor de prijs. Inderdaad niet zo geschikt als alles in een apparaat.

BTW: Er is een gebruikersgroep op Yahoo voor de MS2000. Ook zijn er wat handige proggies te downloaden. Errug handig (zeker in het begin) is de random patchmaker. Met dit programmaatje en een beetje knopjes draaien, kom je beter achter de mogelijkheden van het ding. De gebruikersgroep biedt ook toegang tot patches en er bestaan ook basis patches (bas, pads, lead) voor het bouwen van je eigen geluiden. URL heb ik zo snel niet maar als je interesse hebt, gewoon ff googelen of yahoohen.....

Als in: 'dat krijg je bij alle synths'
of als in: 'vooral bij de Ms2k'

Als in "ik heb het in deze thread al gezegd".

Maar alsjeblieft niet opnieuw dezelfde discussie ...

Als in "ik heb het in deze thread al gezegd".

Fijn,
nu hoef ik alleen maar 4 pagina's vol wazige blaat door te nemen om ergens jou mening te extraheren.

laat maar zitten.

Origineel geplaatst door Bass
:confused:
Er zitten ladingen knoppen op man ! :frons:

nee dat is het juist, je hebt virtele patches en stuff, draaien en thats it (ja ook wel maar meer via display).

en sorrie bass maar ik ben nog niet zo lang bezig, dus ik ben nog niet 'the man' die jij bent:erm:
och maakt ook niet uit, biertje?:biertje:

Origineel geplaatst door Synthesizer11
Dat gevoel zal je wel nog vaker krijgen. :D :D :D

Maar als je wat doorzet, krijg je alles wel onder de knie.

ja is ook zo:)

en sorrie bass maar ik ben nog niet zo lang bezig, dus ik ben nog niet 'the man' die jij bent:erm:

:confused: Knoppen draaien = programmeren :D

Back