Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Origineel geplaatst door prettig gevoel
Dag beste danslieden.
Ik heb een vraag. Ik ben net eigenlijk een beetje begonnen met muziek maken en heb nog helemaal geen hardware ( op een masterkeyboard na ) . Ik zit eraan te denken om een JV1080 van Roland te kopen om mee te beginnen. Heeft iemand hier ervaring mee ( Vast wel ) . Ik zou graag willen weten of ik er verstandig aan doe als ik de jv1080 als eerste
apparaat zou kopen. Zo niet ..? Wat is dan een aanrader ? Ik wil het gebruiken om dance / techno te maken.
Alvast bedankt !
![]()
Origineel geplaatst door olafmol
de jv1080 synth engine zit zeker wel in de mc505...de rom-set is volgens mij verschillend...tis niet voor nix dat je een JV1080 editor ook gewoon voor de MC505 kan gebruiken
check het maar ff als je me niet gelooft
Olaf
KUT , Ik kon de 1080 voor 499 euro krijgen , maar helaas , uitverkocht , ik ga dan maar voor de 2080 , voor 699 ... is dat duur ?
Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Een Yamaha MC-303 kost ook heel weinig.
Ja , ik krijg cubase met super veel plugins op cd deze week , dus dat kost me in principe niks ( 1 leeg cdtje ) Maar is het makkelijker werken met cubase of fruityloops als je bv zo'n 1080 hebt ?
Als je de JD-990 gewend bent dan valt het editten van de 1080 in het begin toch wel effe tegen hoor. Tuurlijk, je komt er wel uit, maar soms is het gewoon effe zoeken. Had bv. wel eens moeite met envelope's. Op de 990 geef je een ruk aan die knop en zie je op je display hoe het er voor staat. Bij de 1080 moeten de getallen je een idee geven hoe hij ingesteld staat. Intussen heb ik hem al een aantal jaren, en kan er redelijk met overweg, en doe het dan ook zonder software,De editing via het display vind ik juist super-logisch. Ik heb totaal geen moeite om iets te editten op dat ding. Ik heb er dan ook geen software voor nodig.
Origineel geplaatst door bambamstudio
hou het ff legaal heren!
dat er ilegale software is dat weten we, maar daar doen niemand van dit forum aan mee!
Origineel geplaatst door bambamstudio
hou het ff legaal heren!
dat er ilegale software is dat weten we, maar daar doen niemand van dit forum aan mee!

Ik ben ook een beginner en ik wil een EMS Synthi 100 uitproberen? Weet jij ergens een FTP site?Origineel geplaatst door Googol
maar als je beginner bent en je moet alles nog ontdekken
maar je wilt weinig of zelfs niets uitgeven dan kun je met
ilegaal software beginnen.
Origineel geplaatst door ZmokE
Op de 990 geef je een ruk aan die knop en zie je op je display hoe het er voor staat. Bij de 1080 moeten de getallen je een idee geven hoe hij ingesteld staat.

Origineel geplaatst door Pjotr G
olav...waar vind je zo'n editor? wil t wel eens proberen met de mc-307, aangezien die de geluiden uit de 505 ook heeft
Origineel geplaatst door David
Dat de klanksynthese-chip met 64-voice polyfonie identiek is bij beide toestellen, wil ik best geloven. Maar ik had het dus inderdaad enkel over de ROM-soundset (de waveforms en presets), die verschillend is.
Vraagje : over welke editor heb je het? Want SoundDiver heeft nl. totaal verschillende templates voor 1080 en MC505 !