welke drumcompu is dit?

Arv

Robot
Kan iemand mij vertellen uit welke drumcompu/sampleset deze drums, en met name de hihats komen? Het is echt de Ariwa sound (Mad Professor etc). Even alle fx wegdenkend..

Uhmmm nounou.

Een Roland R-8?

Een of ander Yamaha ding misschien. (RY-30?)

Een alesis iets?

Een drummer?

Een sampler?

De hihats klinken als een Drumulator, ietwat omhoog gepitched en een snufje ge-eq'd. Maar ik kan er ook vreselijk naast zitten;)

:)

drumulator... hmm kan kan..
ik weet wel dat de Linndrum veel gebruikt werd om de onvervalste Jamaicaanse Dancehall uit te persen, maar die is superherkenbaar...

Toch wil ik deze thread nog is omhoog schoppen, want ik weet nog steeds niet hoe je deze hihat moet maken! Ik heb inmiddels zeer veel drumkits geprobeerd.. EN ik weet bijna zeker dat ze toen allemaal dezelfde drumcompu gebruikten. Die dancehall sound is zoo herkenbaar..

Nog een voorbeeld. En let vooral op de hihats.. Klinkt bekend? Zeg het me!

Attachments

• dancehall.mp3
    395,3 KB · Bekeken: 97
ik zou ook op een yamaha gokken... die hi-hats hebben een beetje dezelfde "luchtigheid" als de percussie in m'n sy85... klinkt op een bepaalde manier heel anders als roland-spul.
er zit trouwens wel een giga-dot reverb op de drums in je voorbeeld... het zouden dus ook 12bits samples (drumulator?)kunnen zijn die wat meer hi-fi zijn gaan klinken door de reverb.

edit: ik zie dat dextah nogal resoluut is... D(M)X zou ook best kunnen ja ;)

Origineel geplaatst door koediman
ik zou ook op een yamaha gokken... die hi-hats hebben een beetje dezelfde "luchtigheid" als de percussie in m'n sy85... klinkt op een bepaalde manier heel anders als roland-spul.
er zit trouwens wel een giga-dot reverb op de drums in je voorbeeld... het zouden dus ook 12bits samples (drumulator?)kunnen zijn die wat meer hi-fi zijn gaan klinken door de reverb.

Dit zou best eens kunnen want ik hoor ook die orchestral hit die in de rx11 zit.
Volgens mij klinken de hihats ook anders dan in een obie dmx....

zeker weten doe ik het niet

dx..hmmm..
Ik heb net een DX sample gepitched en een ge-qe'ed Klink dit hetzelfde? Ja he?
Zo ja dan is het een DX!

R

Attachments

• dx .wav
    25,1 KB · Bekeken: 83
Origineel geplaatst door dextah
Nee het is geen DrumTraks .
Ik heb hier een DrumTraks staan met DMX eproms ..
Het is de DMX .... echt .. geloof me .
;)

Kan je is voor de gein een stukje ala 'dancehal style' programmeren in die DX en een mp3tje maken? Dan ga ik je helemaal geloven!

gr
Rl

the mad proffesor werkt niet met samplers of drumcomputers, maar met de levende drumcomputer genaamd sly dunbar (van het legendarische ritmesectie sly & robbie).

alles wordt wel ge-fx-ed tot in het oneindige. dubar werkt wel veel met een roland v-drum met een sampler aan in combinatie met een goede ddrum (a klasse drumstel). Maar het is zowiezo live ingespeeld.

sly is wel geschift, hij speeld zuiverder op het tempo dan de meeste sequensers of drumcomputers kunnen doen.

Origineel geplaatst door waxx
the mad proffesor werkt niet met samplers of drumcomputers, maar met de levende drumcomputer genaamd sly dunbar (van het legendarische ritmesectie sly & robbie).

alles wordt wel ge-fx-ed tot in het oneindige. dubar werkt wel veel met een roland v-drum met een sampler aan in combinatie met een goede ddrum (a klasse drumstel). Maar het is zowiezo live ingespeeld.

sly is wel geschift, hij speeld zuiverder op het tempo dan de meeste sequensers of drumcomputers kunnen doen.

Tja, ik heb het dan ook echt over die Dancehall sound zoals dat laatste sampletje die ik geplaatst heb. Dat is wel degelijk een drumcompu. Die sample, dat is Papa San. Geproduceerd door hoe kan het ook anders Gussie Clarcke.
Dat MadProf met live muziekanten werkt is duidelijk, hij is een remixer die met alle mixtapes aan de gang mag. Hij heeft vroeger ook veel met 'robotix' gewerkt, bij het Ariwa label in de UK. Maar ik weet bijna 100% zeker dat ook hij soms drumcompu's heeft gebruikt..

Sly and Robbie is btw de beste drum and bass duo on earth!
Ik heb nog een video liggen van een optreden van die twee op Sunsplash (ik denk '81 ofzo) samen met Yellow man. Yeah! Great stuff..

R

Doe ik morgen voor je .
Dat mp3tje van madprofessor is een Linn zo te horen ..
HEb ik de eproms ook van liggen .

Ben benieuwd!!

R

Doe ik morgen voor je .
Dat mp3tje van madprofessor is een Linn zo te horen ..
HEb ik de eproms ook van liggen .

Beloofd is beloofd!! :D

(ongeduldig als ik ben)

Back