Audiotrak MAYA44 tegenover de M-Audio Delta 44

Audiotrak MAYA44 tegenover de M-Audio Delta 44

• MAYA44 is de meest geweldige kaart...!

Stemmen: 3 15,8%
  • Delta44 is de meest geweldige kaart..!

Stemmen: 8 42,1%
  • MAYA44 is waardeloos, Delta44 ook!

Stemmen: 0 0,0%
  • Beide kaarten zijn superb

Stemmen: 3 15,8%
  • Ik zou een andere kaart nemen, nl ...

Stemmen: 5 26,3%

• Totaal aantal stemmers
    19

SpaceAgent202

Sinds 2001
Heeft er iemand ervaring met de
Audiotrak MAYA44 en de M-Audio Delta 44 ?

Wie vind m bevallen en wie vind m waardeloos?
Welke is aan te bevelen?

MAYA44 werkt op 48kHz, geen breakout box, kost 180 euro

Delta44 werkt op 96kHz, wel breakout box, kost 320 euro

Sorry mien jong, geen ervaring met een van beiden. Ze staan allebei wel goed bekend, ik denk niet echt dat je een miskoop zal doen.

ik heb een midiman delta 44 en ik vind het een geweldige kaart. Op dit moment heb ik 3 ms latency (win98), maar onder win2k is dat nog lager. Tja wat moet ik nog meer zeggen....in het begin waren de drivers niet zo erg goed, maar die problemen zijn al lang weer verholpen. Er komen regelmatig nog nieuwe drivers uit. Alleen de support schijnt niet zo erg goed te zijn, dat je niet zo snel antwoord krijgt, maar daar heb ik gelukkig nog nooit wat mee te maken gehad :)

dat klinkt op zich wel aardig!

wilde ook voor de delta 44 gaan, maar zag toen de maya44...zelfde verhaaltje alleen stereo pluggen op kaart zelf en "maar" 48kHz...

redje > hoe lang is trouwens de kabel van de breakout box van de delta??? moet namelijk door de muur heen :)

ik denk dat de kabel een meter of 2 is, kan er niet bij en dus ook niet opmeten, maar schatting is 2m, maar kan ook iets langer zijn. Heb je ook al naar de specs gekeken, met betrekking tot ruisonderdrukken e.d. Latency is ook erg belangrijk, maar dat varieert sterk per pc, dus daar kun je van te voren niets zinnigs over zeggen

latency.. zal wel ergens tussen de 1 en 20 ms liggen als ik de bla over drivers en degelijke met een korreltje zout neem??
(alles beter tegenover de 500 ms die ik nu heb....)

specs van delta geven netjes 99dB (A-weighted) dynamic range aan; bij de maya staat hier niets over gegeven. ik denk dat ik toch maar voor de delta ga, al is het -weer- een rib uit mijn studentenlijf ....

kijk de delta 44 heeft natuurlijk een breakout box, wat een groot voordeel is tov de maya, omdat de audioconverters een eind buiten de pc zitten(breakoutbox) zijn ze minder onderhevig aan ruis en andere storingen vanuit de computer. Ook schijnen de converters van de delta44 heel erg goed te zijn, voornamelijk om deze 2 reden zou ik ook voor een delta44 gaan.

bij de delta44 en delta66 zitten de convertors gewoon op de PCI kaart....vraag me niet hoe het werkt maar in ieder geval niet in de breakouts

Olaf

ik denk dat redje bedoelde dat de audioconnectors in de breakoutbox zitten in plaats van op de kaart... dan klopt het verhaaltje wel...

nee hoor want hij heeft het over "audioconverters" en ik dacht vroeger ook dat die in die breakoutbox zouden zitten..wat dus niet zo blijkt te zijn......maar het maakt tegenwoordig ook niet meer echt uit met de moderne technieken en componenten...

Olaf

op actieve monitors wel. er komt gewoon een line signaal uit de analog outs... dus of je dat nu naar een mixer of naar een actoeve monitor gooit maakt imo niets uit

FF offtopic

Kan je dit type geluidskaart ook voor harddisk recording gebruiken of is dit echt bedoeld voor softsynths??

hd recording net zo hard :)

ik heb vandaag mijn egosys kaart binnen gekregen (waveterminal) :koffie:

en dit dingetje klinkt perfect..en lekkere lage latency :biertje:
(smileys rulen)

enneh.. egosys is de hoofdfabrikant van de audiotrak kaarten..

maar de maya is redelijk goed hoor, de delta's verder ook best wel

Re: Audiotrak MAYA44 tegenover de M-Audio Delta 44

Origineel geplaatst door Roel

Welke is aan te bevelen?

MAYA44 werkt op 48kHz, geen breakout box, kost 180 euro

Delta44 werkt op 96kHz, wel breakout box, kost 320 euro

Ik zit met dezelfde vraag te stoeien aleen mis ik nog een stukje kennis en dat is.
Op de MAYA44 zit géén midi in/uit. Hope moet ik hier tegenaan kijken als ik een kaart koop? ik heb uitdiverse artikeltjes begrepen dat midi op een soundcard toch nog altijd het ondergeschoven kindje is. Wat is dus beter midi op de keert zelf op een losse midi box die para of via usb op je pc aan te sluiten is?? kllopt het ook dat de timing van zo'n midi box strakker is???

naar mijn mening verder wel, omdat et meer 'dedicated' is..
ik heb het nog niet al te veel geprobeert, maar zometeen krijg ik zo een bak en dan laat ik je het weten.

Ik weet nou neit of het bij de maya44 of de inca88 was waarbij je los een midi kaartje (2 in 2 uit) kon kopen. Die zijn opzich wel strak hoor ik van een kennis (die die heeft). Ik zal nog eens vragen!

Re: Audiotrak MAYA44 tegenover de M-Audio Delta 44

Origineel geplaatst door Roel

Welke is aan te bevelen?

[/delta44.php]Delta44[/URL] werkt op 96kHz, wel breakout box, kost 320 euro

De Delta 44, zeker weten!!!!!!!!
En ik heb er een te koop, dat kan geen toeval zijn, voor 170 euro.

Back