Mellow Funk van Bart

Bartology

Big member
Hey,

Hier is een voorbeeldje van waar ik momenteel mee bezig ben op de Fantom X.
Ik heb alleen presets gebruikt en geen patches gewijzigd.

Het is niet wat men hier gewend is, denk ik......
....het is slechts een begin van een complete funksong. Aan dit voorbeeld zit nog geen begin of einde. Ik heb er een Rhodes solo bij gespeeld......

Commentaar en tips zijn welkom :biertje:

klinkt lekker.. goed voor op t terras met een kouwe cola on the rocks ;)

Lekker stukkie muziek zou ik zeggen.
Alleen de trompetjes klinken soms een beetje als een keyboard dat ik had toen ik 9 jaar was.
Maar dat zeg ik alleen om wat commentaar te hebben. Het is eigenlijk gewoon .....
....een goed stukkie muziek. :okdan:

Leuk nummertje, mooie akkoorden. Best een goeie solo, vrij subtiel, niet overdreven.
Lekker chill out nummer!

Je beperking zijn inderdaad je sounds, alhoewel ik de rhodes zeker niet slecht vind. Maar de manier waarop je de wat minder klinkende brass gebruikt vind ik goed, en dat geldt ook voor de rest van de sounds.
Ik denk dat als je nog betere sounds zou gebruiken dat dit echt super lekker klinkt!

Je kunt trouwens de stings-partij nog wat interessanter maken door in het 2e chorus van je solo (vanaf 0:37) zachtjes een octaaf te spelen (dubbele, langgerekte noten), die wat heen en weer schuiven over de standaard bluesladder, geeft een lekker lounge achtige sfeer!
De rhodes-akkoorden zou je nog wat interessanter kunnen maken door af en toe nog wat meer omkeringen toe te passen en her en der nog de 7e of 9e noot aan het akkoord toe te voegen (spaarzaam).

Waar heb je trouwens leren spelen? Klinkt erg goed!

Laatst gewijzigd:
wel een beetje erg mellow! het neigt eerder een beetje naar jazz/fusion .. funk vind ik toch wat anders.

Máár .. wel goed gedaan!

Tot zover bedankt! Ik zal de tips ter harte nemen en hoorbaar maken!!

:walker: Zo, ik ga weer ff verder......

Origineel geplaatst door Dr. RiPsaw

De rhodes-akkoorden zou je nog wat interessanter kunnen maken door af en toe nog wat meer omkeringen toe te passen en her en der nog de 7e of 9e noot aan het akkoord toe te voegen (spaarzaam).

Ik gebruik toch al 7,9,11,13,b5 akkoorden? (zelfs een b10, hehehe)

Leuk, wat meer diversiteit op dit forum, dat allereerst.

Maar ook zeker dit nummer: Fraai gemaakt.
Kan prima als luie ontspannende achtergrondmuziek bij van alles en nog wat dienen.
Maar ook om gewoon naar te luisteren leuke muziek.

Als je dit drie of vier minuten boeiend weet te houden: Petje af! Dan heb je een prachtige track!

Origineel geplaatst door Bartology
Ik gebruik toch al 7,9,11,13,b5 akkoorden? (zelfs een b10, hehehe)

Ja, klopt inderdaad. Ik was denk ik wat voorbarig met m'n opmerking, ik had alleen nog maar even oppervlakkig geluisterd eigenlijk. Waar ik eigenlijk meer op doelde was om wat meer variatie aan te brengen tussen de verschillende chorussen; nu is hetzelfde akkoordenschema 3x te horen (als ik me niet vergis). Als je bijvoorbeeld in het 2e chorus enkele toevoegingen zou veranderen klinkt het nog net weer wat spannender en nog afwisselender.

Maar ik vind het een lekker nummer hoor!

Snappet. Maar je hebt qua variatie wel gelijk. Het stukkie was bedoeld om aan te geven waar ik momenteel mee bezig ben. En je commentaar is altijd welkom!

Lekker djazzy en loungy. In de zon cocktail aan de cote d´ázur of een of andere beach bij LA.
Met betreft dat akoorden schema ligt eraan waar je heen wilt met dit nummer.
Met lounge kan je eindeloos door herhalen, luister maar naar die St Germain CD´s' met allerlei variaties op hetzelfe akoorden schema.
Wil je er meer jazz van maken zou ik het akoorden schema uitbouwen met chorussen breaks riffs etc. Heeft persoonlijk meer mijn voorkeur.

Dju, die Rhodes klinkt best lekker, eigenlijk. Goede sforzando, en later na misschien nog een leuk gitaarnoedelsolootje.. hatsee :).

Back