De FX thread.(tracks)

justin

Shauna
Waar haal jij je FX uit,koop je een sample cdje,haal je het uit je synth,groove box etc... Zijn er trouwens mensen die bepaalde synths of bepaalde hard/software gebruiken voor alleen fxjes in je tracks?

Meningen,meer suggesties etc. of aanvullende informatie over het gebruik van fx in je tracks. Ishet gebruik fx volgens jouw een essentieel element in je track. prop je er altijd gewoon wat in,of stem je fx af op de verschillende elementen en onderdelen binnen je track.

Bedoel dus geen reverb maar het gebruik van fxjes in je arrangement etc....

je bedoelt dus tuutjes, bliepjes, floepjes en woiiing-etjes.

want je kan ook effects gebruiken in je arrangement hoor :p

maar goed effects sounds was het dus. Schiet niet zo op met mijn groovebox, omdat die hogere modulatiesnelheden niet meer mooi strak weergeeft. Nord kan weer wel. En in n waveeditor kun je natuurlijk ook veel klooien.

[edit] groovebox heeft overigens ingebakken wel veel lekkere fx sounds, maar ik had t over zelf bouwen he [/edit]

Overigens vind ik ze niet echt essentieel voor n track. Kan het soms net afmaken, maar als het echt nodig is ontbreekt er iets aan je track.

1 men neme een synth met veel knoppen, start de recorder (en of sequencer) en dan lekker draaien bijvoorbeeld met de arpeggiator aan.
2 Reaktor of wat dan ook en dan gewoon randomizen tot je er bij neervalt

Veel experimenteren, dat opnemen en evt. bewerken en terug gooien in de sampler of rechtstreeks plakken in het arrangement. Maak alles iig zelf

Ik gebruik een bak niet speciaal voor fx maar vind dat een synth als de Ems hier zeer geschikt voor is. Laat ik het zo zeggen: Als ik bliepjes en bloinkjes nodig heb doe ik het bijna altijd met de Ems.

fx gewoon op een synth, meestal met de SH32. Die is erg geschikt voor korte plikjes en plokjes. Misschien ff wat extra effectjes er overheen, delay erbij en hoppa.
Dat soort geluiden gebruik ik overigens niet zo vaak, ik vind ze snel irritant worden.

Ik gebruik de MS10 of MS20 vaak. En dan met name in combinatie met een grote batterij oude gitaarpedalen. Geweldige kastjes vindt ik dat.

Ik ga meestal n beetje freaken met zomaar n bepaald geluid dat ik ergens gevonden/gesampeld heb, t meest geweldige daaraan vind ik dat je met de in eerste instantie meest 'onbruikbare' geluiden/samples zulke vage dingen kan creƫren

vaak krijg ik daar de meest gave brrrooeeem-wop-wop-aiiiieeeee-ploooiiiinnnng 8) dingen uit.

Back