Zijn er hier ook mensen die combinatie fruity loops + cubase sx gebruiken?. En dan bedoel ik met name fruity loops voor VSTi's+ sequencing en Cubase voor Midi (aangezien in FL de midi mogelijkheden zeer beperkt zijn)?
Wat ik heb gezien is dat er eigenlijk 2 opties zijn
1. Fruity loops als VSTi
2. Fruity/Cubase rewireren
Maar beide voldoet eigenlijk niet aan hetgeen wat ik wil. Heeft iemand nog tips oid?
Verder nog een ander vraagje.
Als ik met FL bijv een VSTi wil gebruiken zoals Lm-7 of Battery o.i.d, is er een mogelijkheid om verschillende 'tracks' aan te maken die gebruik maken van dezelfde VSTi.
(dus bijv; BD op 1 track, snare op andere track). Met het keyboard dingetje in FL kun je wel de juiste sound kiezen, maar ben er niet achtergekomen hoe dit dan op verschillende tracks moet.
Wat ik heb gezien is dat er eigenlijk 2 opties zijn
1. Fruity loops als VSTi
2. Fruity/Cubase rewireren
Maar beide voldoet eigenlijk niet aan hetgeen wat ik wil. Heeft iemand nog tips oid?
Verder nog een ander vraagje.
Als ik met FL bijv een VSTi wil gebruiken zoals Lm-7 of Battery o.i.d, is er een mogelijkheid om verschillende 'tracks' aan te maken die gebruik maken van dezelfde VSTi.
(dus bijv; BD op 1 track, snare op andere track). Met het keyboard dingetje in FL kun je wel de juiste sound kiezen, maar ben er niet achtergekomen hoe dit dan op verschillende tracks moet.
EWX2496 geleverd werd en die was alleen stand-alone te gebruiken en ondersteunde geen VSTi's.
) een gave loop kan maken, die je met FL op een geweldige manier realtime omlaag kan pitchen. Ik zou FL zelf daarom niet meer dan als een eenvoudige drum-sampleplayer+sequencer gebruiken. 
)
, en vind het sneller werken. Om eerlijk te zijn heb ik nooit echt van die liniaire sequencers zoals cubase/sonar gehouden, ik copieer vaak te grote stukken waardoor de variatie uitblijft. Bij step seq. copieer ik het pattern en doe een kleine wijziging etc, klinkt allemaal wat dynamischer ofzo.