Ervaringen met Kenton Spin Doctor?

eelco

echt een toffe gozer
Hallo,

Is er iemand op het forum die de Kenton Spin Doctor als controller/programmer voor de Qaldorf Microwave 1 of Matrix1000? Op de site van Kenton staat dat het kan, maar het kan geen kwaad of effe te checken nietwaar? Ik vind de Access programmers een beetje erg duur.....

Attachments

• spin-doctor-plan.gif
    spin-doctor-plan.gif
    47,9 KB · Bekeken: 93
Hoi,
ik heb dan wel de Kenton control Freak, maar op de Kenton site kun je profiles downloaden
die zowel voor de Control Freak als de Spin Doctor functioneren.
De Control Freak werkt prima in combinatie met de matrix1000, ik heb in ieder geval geen problemen.

Ik heb er een bij hunbesteld en op laten sturen. 1 lcd streepjel valt soms bij mij uit.
Ik gebruik hem als controller voor mijn TX7.
Je moet alleen even goed oppassen ze adverteren als of di egeschikt is voor de DX7 Tx7 alsof er profiles voor zijn.
Echter die bleken er te zijn voor de ouder modellen.
Heb daar ruzie over gemaakt pas na een maand hadden ze deze profile voor me geconverteerd.
Helaas ook nog eens fout achteraf heb ik hem zelf nog moeten aanpassen.
Ik wil hem ook nog inzetten binnen Sonar als pan en volume regelaar voor mijn audio mix.
Maar da's me nog niet gelukt nog geen tijd voor gehad om te kijken.
Het viel me al met al een beetje allemaal tegen. Zeker hun service werd ik niet enthousiast over werd min of meer afgesnauwd.
Maar misschien wordt ik nog enthousiast als ik er een aantal andere toepassingen aan toevoeg.

Dank voor de reacties totnutoe;
Op de site staat ene Media Connection uit Hilversum dealer is in NL; ik heb ze een mail gestuurd of ze de Spin Doctor eventueel konden leveren, en dit was hun reactie:
Helaas wij hebben geen spindoctor op voorraad.
Wij kunnen wel, als alternatief, een Evolution UC-16 leveren.

Deze is makkelijker te bedienen, ook via USB op je Computer aan te
sluiten en goedkoper.
Prijs 120,- Euro.
Die Evolution dingen zijn toch voor softsynths e.d.? Niet om ingewikkelde sysex te sturen naar prehistorische synthjes? :confused:

Attachments

• ctr_uc16.jpg
    ctr_uc16.jpg
    17,7 KB · Bekeken: 74
Met de Evolution UC-16 kun je ook gewoon synths/modules aansturen, maar volgens mij alleen CC's, geen sysex (dus ook geen matrix1000).
Overigens koop je een Evolution UC-16 bij Thomann voor € 95,- :)

precies; evolution probeert het ding te pushen als een softsynth controller; alle presets op hun site zijn van softsynths....

Die thoman zit in Duitsland nietwaar? koop je daar gewoon met je credit card en laat je het bezorgen? gaat dat altijd goed? (wat als je wilt ruilen, of het werkt niet?)

OK, da's duidelijk :)
(antwoord staat idd in die thread)

erg positief is die thread niet he :D

interessante thread, al ben ik ook eens verder aan het zoeken. zo'n controllertje spreekt me wel aan.
vraag is idd of die kenton of die andere de betere is. er zullen trouwens wel nog controllertjes zijn
(edirol, doepfer...)

maar welke geeft beste prijs/kwal verhouding?

(voor jullie me platgooien: ik ga ook wel eens verder kijken via de search...)

Ik had zelf de Doepfer pocket dial.
Degelijk dingetje, en er zit een hele goede editor bij, met zakken vol voorgeprogrammeerde
profiles/presets.
Helaas kan de pocket dial alleen maar cc'tjes versturen, niet geschikt voor mijn oude meuk dus.
De Kenton control freak is een stuk duurder, maar dus wel sysex mogelijkheden, en een learn functie.
De hoeveelheid beschikbare profiles valt mij een beetje tegen, en de editor vind ik ook niet super.
Voor de rest werkt het allemaal perfect. Voelt degelijk/robuust aan, en heeft ook een display.
Nieuw behoorlijk aan de prijs, maar op eBay kun je een nieuwe control freak al voor ± 200 euro scoren als je een beetje
oplet.

Ik werk met de Kenton Control Freak Studio.

Deze werkt gewoon goed.
De enige reden dat ik hem ooit zal verkopen is dat ik dan iets koop met moving faders.

Back