Nederlandse bands en Vintage synths

Origineel geplaatst door Nicolas 2000
Dat klaviertje hoort bij de synthi A (daarom niet origineel, maar kom), maar met de Arp bedoelde ik het klavier daaronder nog. De rode knoppen doen me aan Arp denken.

Lijkt mij een vroege versie van een Solina String Ensemble, voor ze van die afgeronde knopjes met een LEDje erin kregen

Origineel geplaatst door vinnieq
Lijkt mij een vroege versie van een Solina String Ensemble, voor ze van die afgeronde knopjes met een LEDje erin kregen
Je zou wel eens gelijk kunnen hebben, want ik zie maar één rij met rode knopjes. De ArpPiano heeft er twee. Solina is ook van ARP makelij, dus misschien hebben jullie allebei wel gelijk.

Attachments

• picture 10.jpg
    picture 10.jpg
    82,3 KB · Bekeken: 161
Origineel geplaatst door ajarink
Je zou wel eens gelijk kunnen hebben, want ik zie maar één rij met rode knopjes. De ArpPiano heeft er twee. Solina is ook van ARP makelij, dus misschien hebben jullie allebei wel gelijk.
Solina was van Hollansche makelij, sterker nog: Borftse makelij : de Eminent fabriek in Bodegraven. Het hele ARP-Eminent-Solina verhaal heeft hier meerdere malen de revue gepasseerd (zie zoek-functie) en heeft meer te maken met het gebruik van Eminent/Solina technologie in een hybride synth/stringmachine van ARP.

Origineel geplaatst door vinnieq
Solina was van Hollansche makelij, sterker nog: Borftse makelij : de Eminent fabriek in Bodegraven. Het hele ARP-Eminent-Solina verhaal heeft hier meerdere malen de revue gepasseerd (zie zoek-functie) en heeft meer te maken met het gebruik van Eminent/Solina technologie in een hybride synth/stringmachine van ARP.
Kijk, zo leer je nog eens wat. Ik had die wijsheid overigens van wikipedia:
"De Solina String Ensemble is een analoge synthesizer van ARP Instruments die ontworpen is voor het genereren van strijkerklanken." (http://nl.wikipedia.org/wiki/ARP_Solina_String_Ensemble) Misschien moet die entry daar dan ook maar eens aangepast worden. Ik zag net trouwens op een andere website dat deze Solina waarschijnlijk weer wel uit de ARP fabriek komt:
http://www.vintagesynth.com/arp/string.shtml. Maar misschien doe ik dan die andere discussie wel weer over. Back to the thread...

Laatst gewijzigd:
The President.
Dit is ook een groep (producers duo) die zeker in het rijtje topbands thuis hoort.
Pim Koopman en Okkie Huysdens hebben geloof ik maar twee albums gemaakt onder de naam The President.
Op de eerste LP "By Appointment Of" (weet niet of ie ooit op CD is verschenen) word er veelal gebruik gemaakt van de Prophet-10. Ook is op een paar nummers de Linndrum te horen.
Dit is zo'n LP waar gewoon alle nummers goed zijn.
"You're Gonna Like It" en "Hot Blooded Lady" zijn kleine hitjes geweest in 1983.
Ze hebben "You're Gonna Like It" een keer bij Sonja uitgevoerd en daar liep de Linndrum mee.
Voor dit album hebben ze geloof ik ook een Gouden Harp gewonnen.

Het tweede album "Muscles" (heb ik op CD) is minder sterk en daar word veel gebruik gemaakt van de DX7.

een mod die de layout verneukt.... moet niet gekker worden hier. :confused:

The frog nederlandser kan het niet met rhodes hammond clavinet, en n hoop synth

heb zelf nog gespeeld in the frog in mn jonger jaren
michel van schie age kat en ricky

Back