Javascript
Amsterdam West
Behringer BCF-2000 nieuwe controller
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Origineel geplaatst door molecular
Juist, je kan nog zo´n mooie mixer hebben, als je het resultaat op je 2€ computerboxjes gaat afluisteren ben je veel verder van huis. Ikheb wel weer gemerkt dat veel mensen zich in deze discussie gemengd hebben die nix van Behringer moeten hebben. Het mag best zo zijn dat als je 15 synths van elk 3000 € hebt, dat je ook wat meer uit wilt trekken voor je mixer, maar ik denk dat ik namens meerdere mensen spreek als ik zeg dat als je aan een duidelijk budget gebonden bent, een Behringer geen slechte keus is. Zo kun je in ieder geval grof je track in elkaar mixen (en je hebt nog geld om hem ergens op te beluisteren) en verder kan je met Cubase natuurlijk de rest doen. Ook wilde ik nog even benadrukken dat je het maken van een goede mix echt moet leren, en wel door goed te leren luisteren. Zolang je dat niet kan, heeft het ook geen zin een dure mixer en monitors aan te schaffen. Je kunt je wel door anderen laten vertellen wat pro gear is en wat niet, het heeft pas zin een stapje hoger te gaan als je echt tegen de beperkingen van je huidige spul aanloopt. Ik wil niet zeggen dat jullie allemaal ongelijk hebben (zeker niet, de meeste van jullie kunnen vast beter produceren dan ik), maar houd ook rekening met de persoon die zo´n vraag stelt.

Origineel geplaatst door demian
BLEH
Voor 300 euro koop je een flexe mixer waar je als beginner zeker wat aan hebt en waar je nog zekers lang plezier kunt hebben.
Bubbles heeft het over 500 euro. Ik over 300. Dan is de vraag toch beantwoord lijkt me?
Of wil je voor 500 euro nieuw een kut mixer kopen? Kan natuurlijk ook.
Ik heb zelf ervaring met een MX8000 mixer van behringer, fijn ding, maar niet bepaald low budget.
Dus... koop in het lowbudget circuit liever een goede 2e hands dan een slechte nieuwe mixer.
En dat speakers ook belangrijk zijn, BLEH!! daar gaat deze thread niet over. bubbles zoekt een mixer. toch?
En wat een 'wereld tip' dat je eerst moet leren luisteren voordat je kan mixen.
Lieden op het synthforum, verkoop allemaal je gear en ga eerst eens leren luisteren!!
En na een staatsexamendiploma te hebben gehaald in luisteren, mag je weer naar feedback rennen.

Even terug naar het begin en een vraagje aan Bubbles: waar gaat de muziek eigenlijk mee gemaakt worden? Ik geloof dat je naast je Cs1x (nog) geen hardwaresynths hebt, wil je de rest met softsynths doen (dan zal het allemaal een ander verhaal worden) of wil je er hardwaresynths bij kopen? Ik vroeg het me even af, je zou toch bijna vergeten dat er ook nog muziek gemaakt moet worden na zo´n mixdiscussie.

Al plannen naast die Electribe?
Oei, wordt een beetje off-topic....![]()
. Het is voor over en tijdje. Wel leuk al die 'ruzie's' hiero
. Gewoon eens rond informeren.Het kan wel zijn dat hij dat zegt, maar toevallig werkt het gewoon voor geen meter om alle tracks afzonderlijk op te gaan nemen en dan af te mixen in cubase, vooral niet omdat ie nu nog maar 2 analoge inputs heeft.

Origineel geplaatst door Zhanox
volgens mij, maar no offense hè, weet B zelf nog niet zo goed wat ie bedoelt/wil...
Weet niet of het jouw moeite met omschrijven is of dat je gewoon niet goed weet wat je moet hebben om op een voor jou lekkere manier te werken bubbles, maar verklaar u nader!![]()
![]()
.
.