Gezeik Met Cubasis Midi

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

Bubbles

Stamgast
Hey,

ik heb een probleem, ik kom er niet uit...

Ik sequence met Cubasis VST 5.0. ik stuur met mijn synth (cs1X) midi naar Cubasis...
Dus met een midikabel midi-out cs1X ---> midi-in computer.
Dan komt het signaal binnen (in metertje slaat uit). Dan kan ik in Cubasis gewoon VSTi's met midi aansturen, en kan ik de gespeelde noten bewerken, alles doet het gewoon.

Ik wil dan met midi mijn cs1X aansturen. Met een midikabel midi-out pc ---› midi-in cs1X.
Maar dat lukt mij niet. Dan wil ik het signaal dus weer terug sturen naar mijn cs1X. Cubasis geeft wel aan dat er een signaal terug word gezonden (out metertje slaat uit), maar ik merk er niks van terug.

Het is me wel eens gelukt om dan een geluidje dat ik in cubasis wou hebben erin te krijgen, maar hoe weet ik niet meer hoe (gewoon wat zitten kutten dus).
Ik weet dus WEL hoe ik midi in cubasis krijg, maar hoe krijg ik het er weer uit, oftewel hoe kan ik mijn cs1X ermee aansturen, zodat ik een geluidje van de cs1X in cubase krijg ?

Kan iemand mij helpen?

Bubbles...

Terverduidelijking een tekening hoe ik de zooi heb aangesloten:

Attachments

• tekening midi.jpg
    tekening midi.jpg
    19 KB · Bekeken: 96
Er zijn een aantal mogelijkheden, waaronder:

I - Je MIDI wordt wel uitgezonden, maar naar de verkeerde uitgang: Heb je wel je MIDI interface geselecteerd ipv de interne standaardgeluidskaart van je computer, die meestal default is. Links bij track info staat bij output standaard MS GS wavetable aangevinkt. Dat moet dus jouw ESI Juli@ zijn.

II - MIDI receive staat op het betreffende kanaal uit op je Cs1x. Zoek in dit geval even uit hoe je dit oplost.

Succes!

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door molecular
Er zijn een aantal mogelijkheden, waaronder:

I - Je MIDI wordt wel uitgezonden, maar naar de verkeerde uitgang: Heb je wel je MIDI interface geselecteerd ipv de interne standaardgeluidskaart van je computer, die meestal default is. Links bij track info staat bij output standaard MS GS wavetable aangevinkt. Dat moet dus jouw ESI Juli@ zijn.

II - MIDI receive staat op het betreffende kanaal uit op je Cs1x. Zoek in dit geval even uit hoe je dit oplost.

Succes!

I: ik heb hem gewoon op mijn kaartje staan hoor.

II: Ik kijk dat ff na... Weet niet hoe je dat doet..

Bubbles, ik kan me herrineren dat ik voor alleen midi kanaal 7 gebruikte in performance mode.
Van alle andere midichannels heb ik de volumes uitgezet, ik weet niet of ie in zijn memory opgeslagen heeft, maar dat zou het kunnen zijn.

Bubbles, als je op je CS1X op Utility drukt, kan je de midi receive, en de midi transmit kanaal bekijken.

Dus op utility drukken, en dan bij de onderste regel met knopjes (rechts) op het knopje 'midi receive' drukken.
Als daar kanaal 1 staat moet je in cubase ook kanaal 1 kiezen om het geluid van de performance mode aan te sturen.

let op: eigenlijk zou je op elk kanaal wat moeten horen omdat je tegelijkertijd geluiden uit de multi mode aan kan sturen
terwijl je in performance mode zit. Dit is niet het geval omdat demian waarschijnlijk de volumes uit heeft gezet

suc6!

oja, vergeet niet de 'Local' uit te zetten. Local staat voor het keyboard van de CS1X zelf.. Als je local aan hebt staan, en je gaat de CS1x bespelen via cubase, dan speel je de noten dus dubbel! (het keyboard zelf + de noten van cubase)

staat via je windows start menu, bij steinberg cubase vst,
je "setup MME" instellingen wel goed?
Met name, de midi in en out van je aangesloten midi device aldaar op "active"? en zo ja ook in cubase?
(options>midisetup>system)

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back