Welke mixer als je wilt sequencen met cubasis?

BCF2000_big.jpg

Behringer BCF-2000 nieuwe controller

Origineel geplaatst door molecular
Juist, je kan nog zo´n mooie mixer hebben, als je het resultaat op je 2€ computerboxjes gaat afluisteren ben je veel verder van huis. Ikheb wel weer gemerkt dat veel mensen zich in deze discussie gemengd hebben die nix van Behringer moeten hebben. Het mag best zo zijn dat als je 15 synths van elk 3000 € hebt, dat je ook wat meer uit wilt trekken voor je mixer, maar ik denk dat ik namens meerdere mensen spreek als ik zeg dat als je aan een duidelijk budget gebonden bent, een Behringer geen slechte keus is. Zo kun je in ieder geval grof je track in elkaar mixen (en je hebt nog geld om hem ergens op te beluisteren) en verder kan je met Cubase natuurlijk de rest doen. Ook wilde ik nog even benadrukken dat je het maken van een goede mix echt moet leren, en wel door goed te leren luisteren. Zolang je dat niet kan, heeft het ook geen zin een dure mixer en monitors aan te schaffen. Je kunt je wel door anderen laten vertellen wat pro gear is en wat niet, het heeft pas zin een stapje hoger te gaan als je echt tegen de beperkingen van je huidige spul aanloopt. Ik wil niet zeggen dat jullie allemaal ongelijk hebben (zeker niet, de meeste van jullie kunnen vast beter produceren dan ik), maar houd ook rekening met de persoon die zo´n vraag stelt.

BLEH :)

Voor 300 euro koop je een flexe mixer waar je als beginner zeker wat aan hebt en waar je nog zekers lang plezier kunt hebben.
Bubbles heeft het over 500 euro. Ik over 300. Dan is de vraag toch beantwoord lijkt me?

Of wil je voor 500 euro nieuw een kut mixer kopen? Kan natuurlijk ook.
Ik heb zelf ervaring met een MX8000 mixer van behringer, fijn ding, maar niet bepaald low budget.

Dus... koop in het lowbudget circuit liever een goede 2e hands dan een slechte nieuwe mixer.
En dat speakers ook belangrijk zijn, BLEH!! daar gaat deze thread niet over. bubbles zoekt een mixer. toch?

En wat een 'wereld tip' dat je eerst moet leren luisteren voordat je kan mixen.

Lieden op het synthforum, verkoop allemaal je gear en ga eerst eens leren luisteren!!
En na een staatsexamendiploma te hebben gehaald in luisteren, mag je weer naar feedback rennen.

Je leert door te doen.
En met goeie spullen kan je wat.

Laatst gewijzigd:
Vooruit ik hap wel even......

Origineel geplaatst door demian
BLEH :)
Voor 300 euro koop je een flexe mixer waar je als beginner zeker wat aan hebt en waar je nog zekers lang plezier kunt hebben.
Bubbles heeft het over 500 euro. Ik over 300. Dan is de vraag toch beantwoord lijkt me?

OK hoor, mij heb je niet horen zeggen dat dat een slechte keus is. Mijn post was alleen maar bedoeld om Bubbles op een aantal dingen te wijzen waar hij misschien nog niet zo aan had gedacht. En ook om te zeggen dat je niet per definitie een idioot bent als je als n00b een Behringer mixer koopt.

Of wil je voor 500 euro nieuw een kut mixer kopen? Kan natuurlijk ook.
Ik heb zelf ervaring met een MX8000 mixer van behringer, fijn ding, maar niet bepaald low budget.

ook niet bepaald klein of zo.....past ook niet echt in de discussie hier.

Dus... koop in het lowbudget circuit liever een goede 2e hands dan een slechte nieuwe mixer.

In principe klopt dat natuurlijk als een bus. Ik wil alleen niet dat er een te gekleurd beeld wordt gegeven van wat goed of slecht is.

En dat speakers ook belangrijk zijn, BLEH!! daar gaat deze thread niet over. bubbles zoekt een mixer. toch?

Daar ging het inderdaad om, maar als je even in zijn gearlist kijkt, zie ik daar nog geen monitors bij staan. Nu kunnen we er wel allemaal vanuit gaan dat hij die wel heeft of er nog een tweede budget voor heeft, maar misschien heeft hij er nog wel niet zo bij stil te staan.

En wat een 'wereld tip' dat je eerst moet leren luisteren voordat je kan mixen.

Lieden op het synthforum, verkoop allemaal je gear en ga eerst eens leren luisteren!!
En na een staatsexamendiploma te hebben gehaald in luisteren, mag je weer naar feedback rennen.

Wat een cynisme....Luisteren doe je bij natuurlijk naar je eigen muziek, al doende leert men ja. Hoe kom je er nu weer bij dat ik wat anders zou bedoelen....Waar het om gaat: zolang ik geen verschil hoor tussen de ene mixer (of monitorset of wat dan ook) en die andere die 3 x zoveel kost, hoef ik die dure niet......

Jammer dat je alles zo persoonlijk opnam. Ik wil echt niet zeggen dat die jongen jouw Mackie niet moet kopen (moet toegeven, die 300 € is helemaal niet zo gek), maar laten we wel zijn: hij heeft (nog) maar een paar bescheiden instrumenten. Laat hem rustig zijn setup opbouwen.

En nou weer lief zijn voor elkaar:luv:

Van mij hoeft hij geen mackie verkopen, maar waar ik op doel is, dat het afzonderlijk bouncen van tracks gewoon rot werk is zeker als je maar twee analoge inputs hebt. (ik spreek uit ervaring)
Je kan nooit je mix fatsoenlijk on the fly in elkaar zetten omdat je eerst alles moet gaan bouncen. Wat heel veel tijd kost.

Als je in cubase die tracks daarna wilt gaan EQ-en ben je dus eigenlijk al te laat.
Dat moet je doen terwijl je bezig bent die ene track in elkaar ze zetten.

Dus, kan je het best een mixertje nemen die goeie EQ's heeft.

En dan is het heel simpel, behringer en phonic hebben in de lagere prijsklasse gewoon geen goede EQ's.
en dan heb ik het nog niet eens over ruis en lekkende signalen.

Daarom denk ik dus ook dat hij beter voor 300 euro's een 2e hands mixertje kan nemen die wel goeie EQ's heeft.
Dan heeft bubbles nog steeds 200 euro over om te besteden aan iets anders. Daar wilde ik dus ook naartoe.
Ik heb het nooit gehad over een 'dure' mixer. Ik denk ook low budget. Maar ik wil wel kwaliteit!

Idd, monitor speakers is een logische volgende stap, maar een hardware effect proc die tevens SPDIF out heeft zodat bubbles 4 analoge ins heeft zou dat ook kunnen zijn.

Ik wilde bubbles ook alleen laten inzien dat hij voor minder meer kan hebben en dan leuk verder zijn setup kan uitbouwen.
Op dat punt ben ik het helemaal eens met je.

Maar die oneliners van dat je eerst moet kunnen luisteren omdat de rest anders geen zin heeft, daar ben ik het niet mee eens. En die hoor ik helaas wel vaker. (wel lachen soms, maar is meestal toch een schijnwaarheid)

Alle beetjes helpen om je een betere productie neer te zetten, goede oortjes is 1, goede speakers, 2, goede mixer, 3 etc.

OK demian, met jouw eerste punt ben ik het eens, het werkt veel makkelijker als je eerst je mix kunt maken voor hij je computer in stroomt. Het komt dus voor jou eigenlijk allemaal neer op de kwaliteit van de EQs, nou OK daar kan ik verder ook niets over zeggen.

Even terug naar het begin en een vraagje aan Bubbles: waar gaat de muziek eigenlijk mee gemaakt worden? Ik geloof dat je naast je Cs1x (nog) geen hardwaresynths hebt, wil je de rest met softsynths doen (dan zal het allemaal een ander verhaal worden) of wil je er hardwaresynths bij kopen? Ik vroeg het me even af, je zou toch bijna vergeten dat er ook nog muziek gemaakt moet worden na zo´n mixdiscussie.

Even terug naar het begin en een vraagje aan Bubbles: waar gaat de muziek eigenlijk mee gemaakt worden? Ik geloof dat je naast je Cs1x (nog) geen hardwaresynths hebt, wil je de rest met softsynths doen (dan zal het allemaal een ander verhaal worden) of wil je er hardwaresynths bij kopen? Ik vroeg het me even af, je zou toch bijna vergeten dat er ook nog muziek gemaakt moet worden na zo´n mixdiscussie.

Ja molecular, dat was iig wel het plan :)

Al plannen naast die Electribe?

Oei, wordt een beetje off-topic....:)

Nog niet... Maar was ook nu nog niet van plan om gelijk nadat iedereen zijn zegje heeft gedaan naar feedback te rennen met 500 pleuros op zak, om een mixertje te kopen, om daar alleen een cs1x en een electribe aan te hangen :). Het is voor over en tijdje. Wel leuk al die 'ruzie's' hiero :). Gewoon eens rond informeren.

Het kan wel zijn dat hij dat zegt, maar toevallig werkt het gewoon voor geen meter om alle tracks afzonderlijk op te gaan nemen en dan af te mixen in cubase, vooral niet omdat ie nu nog maar 2 analoge inputs heeft.

en hoe moet je dat dan anders doen als je maar 1 synth hebt?? wat ik begrijp is dat ie een mixer zoekt waarmee ie de mixer in cubase kan aansturen (dus dat je niet met je muis de faders hoeft te bewegen). Da's iig wat ik wel zou willen hebben :D

volgens mij, maar no offense hè, weet B zelf nog niet zo goed wat ie bedoelt/wil...Heb je echt al goed nagedacht over hoe jij het lekkerste muziek maakt? Op basis daarvan moet je je setup opbouwen. Ik bedoel, in de eerste plaats praten we over controllers voor je cubase mixer, maar later hebben we het inene over een standaard analoge mixer (UB2222).

Weet niet of het jouw moeite met omschrijven is of dat je gewoon niet goed weet wat je moet hebben om op een voor jou lekkere manier te werken bubbles, maar verklaar u nader!:D :D

Origineel geplaatst door Zhanox
volgens mij, maar no offense hè, weet B zelf nog niet zo goed wat ie bedoelt/wil...
Weet niet of het jouw moeite met omschrijven is of dat je gewoon niet goed weet wat je moet hebben om op een voor jou lekkere manier te werken bubbles, maar verklaar u nader!:D :D

Daar heb je ook helemaal gelijk in :).
Wat ik wil, is een mixer waar ik (over een tijdje) meerdere synths/drumcomputers/zooi aan kan hangen, zodat ik een beetje overzicht heb, en zodat ik met de e.q. kan kloten. Ik wil een analoge mixer, die ik dan in mijn comp plug om geluiden op te nemen. Ik hoop dat je hier wat mee kunt :).

al twijfel ik nog een beetje over je beschrijving "geluiden op de comp opnemen", maar wat ik inschat is dat jij - om het zo maar even te zeggen - "op de ouwe manier, van voor het recente computertijdperk in de muziek" muziek wilt maken. PC alleen als sequencer om hardware synth's aan te sturen, de herrie die deze vervolgens produceren samenbrengen in een mixer en de aldus verkregen track opnemen op een comp om ze als mp3 het net op te schoppen.

Of heb ik nou mis? In principe volstaat dan elke instapmixer wel. Ikzelf gebruik een behringer MX1602A en afgezien van de beperkte EQ voldoet die prima! Maar moet je niet eerst wat meer synths voor je aan mixers gaat denken? Tot die tijd ga je lekker verder met fruity, al dan niet ondersteund door je cs1x (gesampled of via midi, om het even)

Back