Welke mixer als je wilt sequencen met cubasis?

Hoe meer in en uitgangen hoe hoger de prijs, bij het ene merk zal dat met zo'n vaart niet lopen bij het andere weer wel.

Als je nog niet veel gear hebt maar wel van plan bent een en ander bij te kopen maar niet echt heel veel in de nabije toekomst zou ik naar een 8 kanaals mixer kijken.
Wil je je hele mix in 1 x opnemen in je computer dan kan je met masteren niet zoveel met eq nog doen, ik denk dat eq dus erg belangrijk voor je is.

Dus, een mengtafel met 8 outs, 2 of 4 sends en returns + goede EQ moet wat voor je zijn.
Ook leuk als je mixer 2 of 4 kanalen heeft (liefst allemaal) met insertie punten, zodat je een compressor in een channel kan prikken als je die ooit mocht aanschaffen.
(anders kan je natuurlijk ook je compressor rechtstreeks achter je geluidsbron zetten en de uitgang daarvan naar de input op de mixer.)

De jongens hier kunnen je vast wel vertellen welke dan in het kader passen.

Ik ben benieuwd welke hier uit gaat komen, ga ik er ook eentje kopen :D

Origineel geplaatst door Bubbles
wat denken we hier dan van een Behringer UB 2222 FX als mixertje?
Mooie prijs, maar is hij ook goed te gebruiken voor wat ik ermee wil?

voldoende ingangen in ieder geval. Uitgangen zijn wat beperkt, maar het is er goed mee te doen. De geluidskwaliteit is een tikje minder als bijv de MX-en van behringer. De ingebakken FX kun je beter gewoon meteen vergeten: die zijn om te huilen.

De prijs van een behringer is altijd leuk :)

Ik wil graag wel eens wat van jullie alternatieven horen in de prijsklasse van de Behringer 2222 FX...
Wie weet er wat leuks voor me?

Bubbles :D

In die prijsklasse zijn geen alternatieven. Phonic misschien, maar dat vind ik persoonlijk enorme brol, terwijl Behringer toch nog wel enige kwaliteit heeft, en zeker voor dat geld.

Origineel geplaatst door gemmetje
In die prijsklasse zijn geen alternatieven. Phonic misschien, maar dat vind ik persoonlijk enorme brol, terwijl Behringer toch nog wel enige kwaliteit heeft, en zeker voor dat geld.

Hoezo is dat 'enorme brol' dan? Ik vind dat i.i.g. niet voor alles wat van phonic is... Maar van hun mixers weet ik niks, zal het dus maar van je aannemen dn maar. Maar ik wil dan wel ff wat argumenten van je horen.
Waarom is het enorme brol? :D

groet, Bubbles

denk anders eens aan Yamaha MG mixer, de MG-16-4 ligt ongeveer in dezelfde prijsklasse als die Behringer volgens mij. Geluidskwaliteit is dik in orde & voor iets meer eurootjes kun je de FX-versie ervan hebben. Kweet ni of het aantal in- en uitgangen voldoende is voor wat je in gedachten hebt... je ziet wel...er is info genoeg over te vinden op het internet.

grtz alex

Ik denk toch dat je moet gaan kijken naar een mixer met goeie EQ's.
Die zijn gewoon zeer belangrijk om je sounds goed in de mix te krijgen.
Met de echte low budget mixers kan je goede EQ echt vergeten.
Dan zul je dat dus in cubasis moeten doen, maar wil je dat goed kunnen doen moet je al je tracks afzonderlijk gaan opnemen en dat dat werkt niet echt lekker.

Vóóral niet besparen op een mixer, een fout die velen maken volgens mij.
Beter wat goeds nemen, want je zult er nog veel op aan willen sluiten!

Met jou budget lijkt het me t beste om voor een 2e-hands Spirit te gaan.

Dan heb iig goede EQ als je dat belangrijk vindt. :erm:

Een behringer is dus niet goed genoeg volgens velen?
Heb volgens jullie dus meer ingangen, meer uitgangen en een betere EQ nodig...
Wat Alexandre zei leek me ook wel en leuk dingetje. Of een Yamaha 16-6 FX., voor 415 euri's. Leek me ook wel wat.
ok, ga weer ff kijken.
Post intussen pleez je sugesties.
Dank voor de moeite :mega: :okdan:

Bubbles

Laatst gewijzigd:
Wel een budget mixer he, onder de 500 euro.
Maar ik lees net veel negatiefs over Behringer, en dat kan niet nergens vandaan komen he :). Dus ik ga wel op zoek naar een mooie 2e hands of een mooie niet behringer nieuwe :). Wil het toch allemaal proberen te voorkomen.
Alternatieven nog steeds welkom.

Bubbles

Laatst gewijzigd:
Wel een budget mixer he, onder de 500 euro.
Maar ik lees net veel negatiefs over Behringer, en dat kan niet nergens vandaan komen he :). Dus ik ga wel op zoek naar een mooie 2e hands of een mooie niet behringer nieuwe :). Wil het toch allemaal proberen te voorkomen.
Alternatieven nog steeds welkom.

Bubbles

Weet er iemand wat voor mij...

Een 2e hands Mackie 1402 is inderdaad wel een goed plan denk ik. Dat is gewoon een lekker mixertje waar je jarenlang plezier van kan hebben.

't is net wat demian zegt. eigenlijk moet je nooit besparen op een mixer. Een mixer is het hart van je setup. Als je een beperkt budget hebt, kun je beter een 2e hands mixer van een goed merk kopen dan een goedkopie nieuwe.

succes :)

Lulkoek, hart van je setup zijn je boxen.

En deze gast heeft een beperkt budget dus hoeft hij niet perse een mackie te kopen.
Als je weinig centen hebt moet je consessies doen. Dat doen wij allemaal.

En leer eens lezen zeg. Hij zegt toch dat hij de sporen apart in cubase wil opnemen en dat afmixen. Een hele slimme zet IMO omdat je dan je computer maximaal inzet.
En dan heb je niet perse een uitgebreide mixer nodig.
Dan is een 8 kanaals al lang meer dan genoeg.
En een geluidskaart heeft hij al dus dat zit dan ook wel snor.

Wellicht dat je dan ook nog monitorboxen moet kopen en dan zou dan van de rest van het geld kunnen. En dan aktieve als dat er nog vanaf kan zodat je geen losse versterker nodig hebt. En past direct aan je mixer.

Alle adviezen zijn vast allemaal goed bedoeld maar als je niet serieus leest en meedenkt over wat hij graag zou willen hebben en zou kunnen van z'n budget heeft hij veel meer aan dan je eigen wenslijstje op te dreunen.

Origineel geplaatst door fuse

En deze gast heeft een beperkt budget dus hoeft hij niet perse een mackie te kopen.
Als je weinig centen hebt moet je consessies doen. Dat doen wij allemaal.

En leer eens lezen zeg. Hij zegt toch dat hij de sporen apart in cubase wil opnemen en dat afmixen. Een hele slimme zet IMO omdat je dan je computer maximaal inzet.
En dan heb je niet perse een uitgebreide mixer nodig.

Wellicht dat je dan ook nog monitorboxen moet kopen en dan zou dan van de rest van het geld kunnen. En dan aktieve als dat er nog vanaf kan zodat je geen losse versterker nodig hebt. En past direct aan je mixer.

Alle adviezen zijn vast allemaal goed bedoeld maar als je niet serieus leest en meedenkt over wat hij graag zou willen hebben en zou kunnen van z'n budget heeft hij veel meer aan dan je eigen wenslijstje op te dreunen.

:halleluja Dank, fude, dank :halleluja.

Neej, ff alle gekheid op een stokje, ik heb inderdaad een beperkt budget, en 500 is echt het MEESTE wat ik eraan besteeden. En het liefst nieuw :).

Hij zegt toch dat hij de sporen apart in cubase wil opnemen en dat afmixen. Een hele slimme zet IMO omdat je dan je computer maximaal inzet.
..

Het kan wel zijn dat hij dat zegt, maar toevallig werkt het gewoon voor geen meter om alle tracks afzonderlijk op te gaan nemen en dan af te mixen in cubase, vooral niet omdat ie nu nog maar 2 analoge inputs heeft.
Dus dat is heel veel werk om elke track te gaan zitten recorden en daarna nog eens te gaan zitten afmixen.

Dan kan je IMO beter een mixertje nemen met goeie eq's zodat je gelijk op je gehoor al een lekkere mix in elkaar kunt zetten, voordat je begint te bouncen.

Daarbij ken ik bubbles een beetje en ik probeer me in te leven in zijn situatie en ik kan me zo voorstellen dat ie tracks afzonderlijk bouncen uiteindelijk helemaal niet zo aantrekkelijk vindt maar dan wel eerst heel veel gepiel verder is.

btw. Er staat op dit forum op dit moment een hele flexe mixer te koop, een spirit folio SX voor maar 300.
Maar dat moet je zelf weten natuurlijk.

btw2. Goede monitor speakers zijn natuurlijk een must.

Da's jouw mening

Zo'n 1402 heb je 2e hands voor 275/350 euro; wat is je probleem.

En leer eens lezen zeg. Hij zegt toch dat hij de sporen apart in cubase wil opnemen en dat afmixen. Een hele slimme zet IMO omdat je dan je computer maximaal inzet.En dan heb je niet perse een uitgebreide mixer nodig.

Misschien moet je zelf ook nog leren lezen. Ik heb het over een 1402. Dat ding heeft 6 mono en 4 stereokanaaltjes.

:gaap:

Origineel geplaatst door Remmelt
Zo'n 1402 heb je 2e hands voor 275/350 euro

Precies, voor en 150 euro erbij heb je 2e hands ook een TC M300 multi effectprocessor + SPDIF out!

Zit bubbles lekker binnen zijn budget en kan ie heel flex werken en heeft ie nog hele fijne hardware effecten ook en 4 analoge ins op zijn computer dankzij de M300!!! Zoohee!

Wellicht dat je dan ook nog monitorboxen moet kopen en dan zou dan van de rest van het geld kunnen.

Juist, je kan nog zo´n mooie mixer hebben, als je het resultaat op je 2€ computerboxjes gaat afluisteren ben je veel verder van huis. Ikheb wel weer gemerkt dat veel mensen zich in deze discussie gemengd hebben die nix van Behringer moeten hebben. Het mag best zo zijn dat als je 15 synths van elk 3000 € hebt, dat je ook wat meer uit wilt trekken voor je mixer, maar ik denk dat ik namens meerdere mensen spreek als ik zeg dat als je aan een duidelijk budget gebonden bent, een Behringer geen slechte keus is. Zo kun je in ieder geval grof je track in elkaar mixen (en je hebt nog geld om hem ergens op te beluisteren) en verder kan je met Cubase natuurlijk de rest doen. Ook wilde ik nog even benadrukken dat je het maken van een goede mix echt moet leren, en wel door goed te leren luisteren. Zolang je dat niet kan, heeft het ook geen zin een dure mixer en monitors aan te schaffen. Je kunt je wel door anderen laten vertellen wat pro gear is en wat niet, het heeft pas zin een stapje hoger te gaan als je echt tegen de beperkingen van je huidige spul aanloopt. Ik wil niet zeggen dat jullie allemaal ongelijk hebben (zeker niet, de meeste van jullie kunnen vast beter produceren dan ik), maar houd ook rekening met de persoon die zo´n vraag stelt.

Back