Retriggers in drumcomputers

cosmiq

www.cosmiq.nl
Ik was met pinksteren in Doornroosje / Nijmegen en heb daar ontzettend genoten van een live-optreden in de kleine zaal. Een zo'n dude was me daar bezig met een drumcomputer waarbij hij live de snares en andere percussie 'retriggerde' en dat klonk onder het genot van wat heftige distortion mega-bruut!

Op mijn rm1x kon ik ook een soort van 'retriggeren' (het sneller afspelen van bepaalde tracks), maar als je die parameter dan weer terugzette op zijn oude waarde dan was ie helemaal off-sync.

Er zijn drumcomputers die dit wel _goed_ doen.. Kan iemand mij hier meer over vertellen?

Cool! Ik heb ooit eens een demofilmpje gehad van een electribe die dit ook kon... ken da?
(ik heb geen electribe, en heb er nooit mee gespeeld ofzo)

Ik snap het effect eigenlijk niet? Heb je misschien een audio voorbeeldje?

volgens mij bedoelt ie een snelle delay op 100%?

de electribes zijn daar goed in ja

dat geeft inderdaad zo'n zelfde effect.. hmm ik heb er nooit over nagedacht dat het ook een delay zou kunnen zijn.. Thankx voor het idee - ik ga thuis eens experimenteren (delays zitten overal in!) :eureka:

de machinedrum heeft z'n re-trigger en daar kan je zeker leuker dingen meedoen.

de E12 kit heeft dat en dan heb je een parameter voor hoeveel keer hij moet re-triggeren en 1 om de tijd tussen het re-triggeren te bepalen.

ik en mij machindrum:luv:

Back