Cubase SX PC

fuse

Gepokt en gemazeld
En ja hoor, hij ligt in de winkel!

En als ik het zo even bekijk qua specs is het een programma om U tegen te zeggen. (aub Logic en anderen even uit laten, een SX vs Logic draad komt er vast nog wel)

(Ik heb ooit een beta geprobeerd en was zowieso al onder de indruk, ook al werkte hij maar half)

Eindelijk een Cubase met de opties die ik wil. (die Protools al lang had maar je blauw voor moest betalen plus de rest)

Voor de lammen onder ons de link:
http://www.steinberg.net/products/ps/cubase/pc/sx/features.phtml?sid=08342668

Met praktische dingen als:
-64 subs (8 was inderdaad te weinig)
-automatische aanpassing van loops naar tempo (sleur en pleur voor lamme honden)
-non destructive crossfades (da's in de 5 wel anders)
-stepsequencer (zo simpel, maar oh zo krachtig)
-meerdere midi controllers editen in een window
-controllers tekenen met vormpjes aan de hand van tempo
-surround mixen (ook handig als je toch stereo werkt)

By the way. Die A1 VA synth klinkt k met peren en is de meest afgrijselijkste klinkende VA softsynth ooit. Dus die niet kopen.

Wat denkt jullie d'rvan?

de nuendo interface en audio engine met de midi van cubase kan haast niet verkeerd zijn.....het enige dat ik kan bedenken is overkill van functies waardoor je creativiteit vastloopt..maar daar hebben de meeste moderne sequencers toch al last van

Olaf

Waar blijft dat telefoontje van m'n dealer dat m'n bestelde upgrade binnen is?

Als ik even voor mezelf mag spreken, vind ik de hertekende GUI van SX een complete ramp, vooral de grafische layout van het mixer window! Cubase 5 was integendeel echt intuïtief, overzichtelijk, en heel elegant van look & feel. SX daarentegen is een doolhof geworden van icoontjes en fletse pastel-kleurtjes. Maar goed, dit is smaakgebonden.

Langs de andere kant, de verbeterde functies van de audio engine mogen dan nog zo knap zijn, het lijkt me eerder een hoognodige inhaaloperatie t.o.v. Logic Platinum. En zelfs dan nog vind ik Logic niet alleen veel mooier en eleganter van uitzicht, maar ook krachtiger en gevarieerder qua audio en midi functies. Alleen al het idee van de environments is zo waanzinnig goed bedacht, om maar iets te noemen!

Steinberg en Emagic brengen op alle gebied (SW én HW) gelijkaardige producten uit, maar altijd blijken die van Emagic beter ontworpen te zijn en meer functies te hebben voor hetzelfde geld. Vergelijk inderdaad maar eens de Emagic ES2 met de Steinberg A1 softsynth, de Emagic AMT8 en Unitor8 midi interfaces met de Steinberg Midex8, de LogicControl en PhatChannel met de Steinberg Houston, enz enz. Emagic rulezzz!!

Tot slot, ik heb 10jaar met Cubase gewerkt, maar toen ik de screenshots van SX zag, was dit voor mij de spreekwoordelijke druppel die me definitief op Logic heeft doen overstappen.

Aan alle Cubase en (eventuele?) SX-fans mijn excuses dat ik hier wederom een Steinberg vs. Emagic discussie uitlok.

Laatst gewijzigd:
Zelf werk ik al vanaf steinberg 24 (Atari) met de software en toegegeven dat ze lang achter Logic hebben aangehobbeld hebben ze het qua audio toch heel ver geschopt. Want VSTi,VSTfx,Integratie met DSP hardware zoals Pulsar/TC-Powercore,Rewire en recentelijk VST Link is zeer innovatief te noemen. Misschien dan wel afgekeken maar goed genoeg om door anderen overgenomen te worden (dus niet alleen Logic)
Zelf zou ik het liefst zien dat je via VST link je Logic en SX aan elkaar kon koppelen en zo veel meer andere systemen. Mac/PC/Linux/Protools of een hardware recorder mag dan allemaal. En dan via mLan, maar dat is helaas nog een utopie.

Trouwens op de Steinberg site is versie SX 1.01 update al weer te downloaden dus zo af was het ook weer niet. :)

Was met Logic ook zo die update naar release. Is veelal installatieproblemen op veel systemen en wat andere minor updates die het testteam vaak over het hoofd ziet. Wees blij dat ze meteen een update klaar hebben staan.

De eerste versie van een nieuw programma is nooit helemaal vrij van bugs. En vele programma's zijn zelfs na jaren nog niet eens van de laatste bugs verlost. Dit is nou eenmaal iets wat je als software gebruiker moet leren accepteren. Is niet altijd even makkelijk, maar wat kun je eraan doen? Ik denk dat Steinberg echt wel geleerd heeft van de problemen met VST 5.0 en daarom komen ze al zo snel met de eerste update. Ik vind dit alleen maar positief. Dus nu niet teveel hierover zeuren en gewoon kijken naar wat SX te bieden heeft. Ik moet mijn upgrade nog ontvangen, maar ik kijk wel uit naar de nieuwe en verbeterde features.

Back