Spaß mit behringer (FX en buizen)

fuse

Gepokt en gemazeld
Hahaha, leuke flauwe titel.

Maar ehm was laatst dus aan't speulen met synths en effecten.
Maakt niet uit welke synth dan ook is altijd grappig om met apart FX units te experimenteren.
Het klinkt anders fris en grappig.

En toen vond ik dus dat ik iets met buizen moest doen.
Meer voor de lol dus.
En dus een setje MIC200 van behringer gekocht en via insert kabels op insert patches van m'n mixer lopen prikken. Dus lekker buizen of je synths gooien.
Ten eerste, ruizen no way (josé). Maar het klinkt gewoon grappig. Niet persé warmer, kan ook rauwer als je hem wat laat distorten. Grappig voor beats enzo.
Ik vind het leuke dingetjes waar ik zeker wat aan heb. (ze worden wel warm en da's niet handig als je in een klein (k*t)kamertje zit.

Dus als je weer eens aan't prutsen bent probeer eens wat anders dan anders met effecten en synths. Ut hoeft geen behringer te zijn (persé). Patch je suf en schrijf anders even op wat je gedaan hebt. :)

dr was een tijd geleden al een draadje over die Behringer dingen,maar niemand had ze nog geprobeerd....maar gij zijt dus wel tevreden over ze ?

yes, eindelijk respons!

Best wel eigenlijk. Het effect is best wel subtiel en qua verschil met buizenemulatie software hoor ik ook niet eigenlijk. Maar het is gewoon makkelijk in het gebruik. Je kunt er ideaal de gain van synths mee opkrikken. Op limiting stand zetten.
En voor mij extra handig om een aparte kleuring aan het geluids van m'n neutraal klinkende digitale mixer aan te vullen.

Ik zou nu graag ook inserts op m'n master willen hebben maar dat kan dus alleen via een omweg.

Dat vind ik dus ook irritant, ik zou ook wel een insert op m'n master willen hebben om de hele zooi door een multiband compressor of buizen bak te kunnen gooien. Als ik dat nu wil doen moet hij tussen mijn main out en m'n monitor speakers ofzo. Of zijn er andere oplossingen?

Druid

Een tijd geleden heb ik een bakje gekocht wat eigenlijk hetzelfde is (zowel qua looks als specs) als de mic100 van behringer, alleen bij mij staat er een ander merk op. Zwart bakje, vraag me niet naar het merk..........
(er staat wel iets op, maar het zijn kleine lettertjes, en de layout van dat ding is zo makkelijk dat ik verder nog niet eens kijk of lees). Ik kocht het alleen voor vocals.

Ik gebruik het amper, maar heb er wel eens een mic ingeprikt en inderdaad, je kunt er leuke dingen mee doen. Enige toegevoegde "warmte" was nog wel te doen, maar ik heb ook ooit die mic aan een vage rapper gegeven en toen dat ding over z'n nek laten gaan. Errug fijn ! :)

Een synth op dat ding aansluiten heb ik nog nooit gedaan, maar ik kan me idd goed voorstellen dat je dan leuke resultaten kunt behalen. Helaas heb ik er maar 1......

De warmteontwikkeling van het ding stoort me ook wel een beetje. Nu zal dat ook wel komen door de (enigzins) zware metalen behuizing, maar vervelend is het wel.

Goeie tip fuse ! Ik ga toch dat ding maar weer eens uit de kast halen.
Ik zoek nog iets leuks achter de synth om de orgelgeluiden wat op te leuken, en dit bakje lijkt me daar best voor geschikt. (misschien kan ik zo toch m'n rompler eens flink laten gieren)

stomme vraag misschien...maar hebben die MIC100 en MIC200 een aparte voeding nodig ?

Origineel geplaatst door dione
stomme vraag misschien...maar hebben die MIC100 en MIC200 een aparte voeding nodig ?

ff ervan uitgaande dat mijn bakje en de MIC100 echt hetzelfde zijn: Ja !

er zit een adapter bij

zo....en dat voor 59 euro....:D

ga dr dan toch maar 's 1 halen...( alhoewel ik nu ook al mn Moogerfooger filter gebruik om te oversturen en zo )

het bakje is wel mono, dus als je je synth (of wat je er ook aan wil hangen) stereo wil gebruiken, zul je er 2 moeten kopen.

Origineel geplaatst door gemmetje
het bakje is wel mono, dus als je je synth (of wat je er ook aan wil hangen) stereo wil gebruiken, zul je er 2 moeten kopen.

joh ? :P

Origineel geplaatst door gemmetje
antwoord van het kaliber: "heeft dat ding een voeding nodig?" ;)

uhm....de meeste Behringer spullen hebben interne voeding,dus stekker dr in en klaar....dus vandaar.....( en ik hap graag ) :D

Als je de ruis eruit wilt houden (en dat doet hij dus NIET) dan bouw je de voeding extern.

Vraag me overigens af of die potmeter van de drive level ook CV te modden is. :D

Naast dat gebruik ik ook vaak zat m'n VF-1 als insert over synths. Als je bijv een basje hebt en die moet wat zwaarder dan kun je met een octafier (eigenlijk een basgitaar effect) effect zo'n bas leuk aandikken. (dat je mix dan over z'n nek gaat is een 2e) Of natuurlijk de oersmerige bitcrusher.

Behringer heeft gemiddeld gewoon goed budget spul.
Dat geklaag en afkrken van sommigen wordt ik moe van.
Maar fuse heb je ook geluids voorbeelden? Kaal en met insert.

Origineel geplaatst door Exzit
Behringer heeft gemiddeld gewoon goed budget spul.
Dat geklaag en afkrken van sommigen wordt ik moe van.

Dit was anders de eerste thread die over Behringer gaat waarin nog niet werd geklaagd...:confused:

Zeg, dacht je dat ik niet wist dat er al andere draadjes waren? :P

Daarom wilde ik ook de aandacht op insert FX voor synths algemeen bespreken nav die Mic200.
Die Mic100 wordt trouwens niet meer gemaakt.

Origineel geplaatst door dione
Dit was anders de eerste thread die over Behringer gaat waarin nog niet werd geklaagd...:confused:

Nee dat klopt gelukkig maar! Werd even aangehaald voordat mensen weer beginnen te zeuren.

Origineel geplaatst door fuse
Zeg, dacht je dat ik niet wist dat er al andere draadjes waren? :P

Daarom wilde ik ook de aandacht op insert FX voor synths algemeen bespreken nav die Mic200.
Die Mic100 wordt trouwens niet meer gemaakt.

Maar heb je geluids voorbeelden voorbeelden ben reuze benieuwd.

Back