Wexx - Killah

dj.wexx

Stamgast
100% software (misschien is dat wel te horen ;{)

Klik hier om te luisteren
Om te luisteren klik je gewoon op Play, wil je 'm downloaden, dan moet je je eerst registeren!

Het doel was voornamelijk om een plaat te maken met een leuke gimmick (Killaaaaaaah!) erin, dat lekker mee te schreeuwen is op een feest ofzo, maar waar je ook goed op kan 'springen', in mijn ogen is dat wel aardig gelukt, maar ik merk nogal vaak dat ik bij iedere nieuwe productie niet echt kritisch kan zijn (dat komt meestal een maandje later pas :D).

Dus misschien dat jullie wat minder rooskleurig er tegenaan kijken en me eens goed de grond in boren en wijzen op wat dingen die ik zou kunnen verbeteren!

Bij gebrek aan voldoende webspace heb ik 'm maar op AcidPlanet gezet, vandaar dat het een WMA is, maar ik heb 'm wel op 160 kbps gehouden, dus de geluidskwaliteit is nog best te doen...

Laatst gewijzigd:
Ik was helemaal vergeten om de muziekstijl in de titel te zetten...
Geeft me gelukkig wel de kans om deze topic nog eens ff omhoog te schoppen}:|

Die killa sample is in ieder geval al gebruikt (door promo geloof ik)

Die eerste break heeft te weinig spanning/variatie
Als dan de kick erin komt knalt het niet echt genoeg vindt ik en ik wordt een beetje gek van die herhalende vocal.
Die sound bij de 2de break klinkt te lief denk ik.

Hij klinkt eigenlijk in zijn geheel te lief.
Het klinkt me een beetje als hardcore van 98/99

Ik vindt dat je je vocals te vaak in het nummer gooit (west coast, east coast). De bassdrum vindt ik ook niet echt beuken. Voor de rest is het wel een leuke track! ;)

Alweer die kicks hè, toch die softsynths maar de deur uit pleuren en een X-Base of TR909 op de kop weten te tikken, ben alleen bang dat daar wel eerst een paar maandjes sparen aan vooraf moet gaan:D

Met de leadsound ben ik al bezig, daar heb ik al zoveel commentaar op gekregen en ik heb ook het gevoel dat 'ie de kick een beetje in de weg zit, dus die moet nog veranderd worden.

De samples zijn inderdaad weleens gebruikt, maar dat zie ik persoonlijk niet echt als een belemmering.
Natuurlijk is het ook mijn streven om iets origineels neer te zetten, maar ik kwam deze acapella tegen op een stoffig cd'tje en heb daar omheen maar een nummer gemaakt (beetje rare werkwijze misschien?)

Ik ga ook nog ff proberen van die 1e break ook echt een break te maken, met misschien wat pads ofzo en een opkomend melodietje die de spanning opbouwt naar het Eastcoast/Westcoast sampletje.
En dan daarna een variatie op die melodie met een goeie scheurende synth.

U hoort nog van me in deze topic!8o)

Bedankt voor de reacties in ieder geval, hier kan ik wel wat mee denk ik!:okdan:

ben jij niet toevallig lid geweest van een counterstrike clan: MSQ?

maar als je geen vette beats kan maken zonder machines lijkt het me lastig dat wel te kunnen met.
maar das mijn mening, its the know how dat de klok slaat denk ik niet de aparaten.
niet dat ik de meest dikke shit maak.

Origineel geplaatst door MULDER MAN
ben jij niet toevallig lid geweest van een counterstrike clan: MSQ?

maar als je geen vette beats kan maken zonder machines lijkt het me lastig dat wel te kunnen met.
maar das mijn mening, its the know how dat de klok slaat denk ik niet de aparaten.
niet dat ik de meest dikke shit maak.

Nou ja, ik weet ongeveer wel hoe je een vette bassdrum moet maken en heb dat vroeger ook weleens gedaan met een X-Base bij een maatje van me en als ik dat vergelijk met mijn kicks uit de Pro-53 dan ben ik van mening dat die kicks wel lekker hard knallen in het Mid, maar dat er iets mist in het laag.

Inmiddels heb ik dat wel opgelost door wat bewerkte 909-samples te layeren met deze kick, maar ik zou het toch mooier vinden lekker te freaken met wat knopjes op een apparaat wat je ook echt in je handen kunt houden en daarmee op zoek te gaan naar dé bassdrum! :)

Ik ben overigens geen lid geweest van een CS-clan
Ik denk dat je Jur bedoeld, beheerder van o.a. www.wexx.nl (als die site nog bestaat...);)

Back