Fruityloops experts hiero?

B-art2

Stamgast
Ok dit is het probleem:

We willen volgend weekend op n feest n liveset geven... een korg electribe samen met n pc waar fruityloops studio op staat. Alleen al mn tracks staan in verschillende files dus als ik n nieuw project bestand wil in laden s zou de midi sync stoppen (toch?) en de hele liveset stil staan

vraag is dus:

Is t mogelijk op welke manier dan ook om fruityloops sync te laten lopen op een extern midi sync signaal van bv een korg electribe?

Ja dit kan... absoluut. Heb het zelf nooit geprobeerd maar ik ken iemand die zn FL altijd sync laat lopen vanuit zn machinedrum

Dit is niet mogelijk omdat Fruity geen MIDI sync IN heeft.
Daarom kan je fruity alleen als master gebruiken.

Via Rewire is het echter wel mogelijk om fruity als Rewire slave te gebruiken aan een host die wel Midi sync in heeft. Bijvoorbeeld Cubase of Ableton Live. (In dat geval neemt fruity het tempo van de host over). Ikzelf heb hier al wat mee geklooid maar ik ervaar latency problemen met de midi noten die ik uitstuur vanuit fruity, als ik een hardware master gebruik om alles aan te sturen. Helaas is die latency dusdanig dat een dergelijke opstelling voor mij onbruikbaar is (ook worden soms noten overgeslagen).

Omdat ikzelf ook liever een hardware master gebruik, maar toch mijn fruity en ableton projecten hierbij wil combineren, werk ik in 2 stappen:
1. EERST ALLEEN SOFTWARE: in fruity maak ik patterns en songs. Dit materiaal render ik naar audio en laad die clips vervolgens in in ableton. Of ik gebruik Rewire om de twee hosts te linken (als het tempo intern is heb ik bovengenoemde latency problemen niet).
2. DAN OOK HARDWARE: ik gebruik ableton als midi slave aan mijn hardware setup. Aangezien Ableton geen noot info stuurt heb ik geen last van latency (wel eventjes de latency van je midi interface compenseren in Preferences menu).

Na veel pielen ben ik erachter dat dit de meest geschikte opstelling is, voor mij althans. Niet ideaal, maar wel betrouwbaar en geen gezeik meer met latency.
succes

ik denk dat dit niet goed gaat werken eerlijk gezegd.

Ricecar? Jij was toch die gozer die mij had verteld dat de Machinedrum een strakke timing had en dat jij je FL sync liet lopen door de midi clock van je MD?

gewoon fruityloops als VSTI in cubase inladen - Cubase laten syncen met de electribe - klaar

Back