Informatie over analoge VCA's gezocht

DJ_LecZ

Ouwe rot
Hallo allen ! Ik ben opzoek naar info over analoge VCA's (zoals Moog, Prophet e.d) met name de oversturing(drive distortion) van analoge vca's. Heeft iemand hier wat uitgebreide informatie over ? of weet iemand waar ik desbetreffende informatie kan vinden? mijn dank is groot!

LecZ :halleluja

hmmm, VCAs zijn inderdaad voor een belangrijk deel verantwoordelijk voor de klank van een geluid, maar ik denk dat je eerst moet zeggen waarom je denkt dat dat met distortion te maken heeft.

Nou het zit zo , voor mijn opleiding ben ik bezig een wetenschappelijk artikel te schrijven :geslaagd: Het artikel gaat over het analoge karakter van VST instruments (tae technieken en andere vormen van analoge emulaties) .

Analoge synths hebben allen een "eigen karakter"dat heeft uiteraard niet alleen met de VCA's te maken uiteraard ook met de Oscillatoren (waar heel veel informatie over te vinden is) en het Filter (waar ook veel info over te vinden is) . Over VCA's valt echter weinig te vinden.... Vandaar dat heel graag wat info over VCA's wil..

ps misschien dat ik het artikel online zet tegen de tijd dat ie afgerond is .

groet LecZ

Back