MIDI controller aanschaffen?

C.B.D.

Nieuwkomer
Ok, mijn eerste apparatuur is binnen (elektron machinedrum), in de aankomende maanden komt er nog meer hardware aan (mixer, synth, sampler, crossfader, filter, compressor). De bedoeling is live te gaan spelen.

Ik wil alles laten sequencen door Live (net besteld, ja ja, ik heb geld te veel).

Nu rijst bij mij de vraag, welke midi controller moet ik kopen, waar moet ik opletten? Ik heb op internet gezocht, maar wederom komt mijn newbie achtergrond mij niet ten goede.

Dus:

- midi controller kopen? of wat anders om mijn midi apparatuur te linken aan live/aan elkaar
- waar moet ik opletten?
- Zit er verschil in bekabeling?
- bestaat er ook een digitale midi controller? Of is dit nu een hele stomme vraag?

Hmmm...dat was het wel denk ik.

Thanks for so far

Ja, hier ben ik ook wel nieuwsgierig naar! Het koppelen van mijn synths naar Cakewalk verliep bij mij niet zo goed (exclusive channels werd niet overal evengoed opgepakt); nou heb ik het nog niet ontzettend diep uitgezocht (alhoewel...), maar ik dacht dat het met een midicontroller of midi patchbay vast veel gemakkelijker ging. Ik kijk de antwoorden dus met spanning tegemoet. :)

(als je niet een controller keyboard bedoelt, want dan heb ik niks gezegd...)

Ok, got it...Digital...

Wat ik zoek, een rack mounted midi controller. MIDI apparaat inpluggen in de controller, en klaar is kees.

De yamaha is een mooi ding, maar te ovedone voor mij, het is meer iets voor thuis gebruik, terwijl ik on the road wil blijven.

Dus wie nog meer ideeen?

als je alleen een controller wilt (dus een ding dat midi-boodschappen kan genereren) en als het in een rack moet passen dan kun je eens kijken naar een doepfer drehbank. Veel knoppen en programmeerbaar. Misschien zijn die nieuwe behringer controllers ook interessant. Passen niet in een rack, maar zijn wel heel voordelig.

Back