Goed(kope)e headset voor vocoder ?

Ja daarom denk ik dat ik voor die Shure ga (wacht even op reply van DJ.Wexx)

En dan verleng ik hem maar, mocht dan nodig zijn.

Beetje toffe sounds uit de vocoder van de MS2000? Robot of chords?

Ik moet zeggen dat ik aardig tevreden ben met de SVC350, klinkt lekker ratelend.

Origineel geplaatst door Septic
Beetje toffe sounds uit de vocoder van de MS2000? Robot of chords?

Nou ik heb hem onderschat de eerste keer dat ik hem had...het handige is dat er een keyboard versie is dus je kan hem ter plekke bedienen..
'Kelly watch the stars' van Air
'Revolutions' van Jarre
formant-verschuivingen...
duivelse stemmen...het kan allemaal...:okdan:

Origineel geplaatst door Septic
Ja daarom denk ik dat ik voor die Shure ga (wacht even op reply van DJ.Wexx)
Moest nog ff aan het werk, maar ik ben er weer ;)

Maar het is inderdaad een dynamische (zang/spraak) microfoon, waarbij je dus geen fantoomvoeding nodig hebt.
Eigenlijk is het geen échte headset met een koptelefoon erbij, maar de geluidskwaliteit van de microfoon is (zeker voor dat geld) erg goed, vandaar dat ik hier voor gekozen heb.

Ik heb 'm zelf met een standaard XLR aansluiting met ongeveer 2 meter draad eraan, maar er is ook een draadloze versie als het goed is, maar daar weet ik de prijs niet zo snel van en ik denk dat je daar ook een transmitter voor nodig hebt, dus dan wordt het sowieso nog behoorlijk prijzig.

Bij mij is 'ie overigens aangesloten op een Behringer mixer uit de DX-serie (ben het nummer ff kwijt, de kleinere versie van de DX1000 iig, met die ingebouwde 12s sampler), dus dit was voor mij in ieder geval de beste keus, omdat ik anders ook losse fantoomvoeding nodig gehad zou hebben.

Bij Feedback is er overigens nu ook een soortgelijke headset van Superlux in de aanbieding voor 49 euro ofzo, maar daar weet ik verder niks van.

Hier ook een goedkope oplossing; weet niet precies wat ie kost maar als ik het me goed herinner nog geen 50 euro.
de kabel is in ieder geval 2 meter :)

BH006

Origineel geplaatst door Remmelt
Hier ook een goedkope oplossing; weet niet precies wat ie kost maar als ik het me goed herinner nog geen 50 euro.
de kabel is in ieder geval 2 meter :)

BH006
Monacor...
Daar had ik 8 jaar geleden m'n eerste mengpaneel van :)
Kraakte na een jaar intensief gebruik aan alle kanten, maar vanwege jeugdsentiment nooit weggedaan :D

Maar goed, dit is wel erg offtopic geloof ik...:o:

Origineel geplaatst door dj.wexx

Bij Feedback is er overigens nu ook een soortgelijke headset van Superlux in de aanbieding voor 49 euro ofzo, maar daar weet ik verder niks van.

..dat zou mooi zijn maar dat is dan weer condensator =(

Geen fantoomvoeding?
(loopt een beetje moeilijk met een accu aan je harsens) :D

schopje,

ben nog steeds op zoek naar een betaalbare dynamische headset haha...
niet draadloos maar gewoon een 3 m snoer naar 6,3 mm jack...

op bijvoorbeeld marktplaats kom ik alleen maar headsets tegen voor GSM of PC en dat soort meuk...

Dap audio pl-07 is de imitatie van shure sm57. Allom gebruikt door pro's voor vocoding aangezien hij geen/weinig omgeving geluid meeneemt. is eigenlijk geschikt voor instrumenten/mond harmonica's.

Ik heb zelf de pl-07 van dap.

Succes!

Origineel geplaatst door gemmetje
Misschien te simpel gedacht, maar goed....

Is een willekeurige microfoon op een statief voor je neus niet al voldoende ?
Dan kun je gewoon je eigen kopfoon blijven gebruiken en zit het mondstukje nooit in de weg.

Precies wat ik dacht. Ook omdat je de kwaliteit van een goeie mic. nooit terug zult vinden in een headset maar dat is mijn mening. Met een statief kun je je mic. upgraden/wisselen en zit je niet vast aan de combi van koptelefoon en microfoon. Maar het ligt er natuurlijk ook heel erg aan wat je doet met de mic. zoals zang etc.

Heb inmiddels de shure met verlenging werkt goed en pick de stem goed op...

Schop,

Schop,

Ik was dus deze tegen gekomen en dacht post het maar ff want het lijkt mij prima voor live en niet zo duur;)

http://www.thomann.de/ie/the_tbone_hc_95.htm

141189.jpg

Ik heb er maar 1 bestelt

Laatst gewijzigd:
Back