junglist / Hydra

geerdy

Ingeburgerd
Hello

Ik gebruik de junglist sinds kort in de eerste plaats voor de melodie nu wil ik hem ook gaan gebruiken voor
Heel smerige, vette, ruwe, kicks hoe bouw ik deze het beste op en waar moet ik op letten.
Ik maak nog niet zo heel lang nummers en ik maak continu aantekeningen enz... daarom deze vraag ...
ik heb eerst met samples gewerkt wat overigens goed gaat maar kben zo'n beetje mijn eigen sound aant het zoeken.
Daarom in afwachting van mijn jomox airbase 99 en sherman filterbank 2, deze vraag
mensen die ervaring hebben met het maken van kicks met junglist (heb overigens onlangs te weten gekomen dat deze nu hydra noemt) laat me eens horen hoe ik een degelijke kick kan opbouwen met die toch wel leuke stukje software!

Wat zijn de bevindingen van de Hydra?

Alvast bedankt van een beginend hardcore/darkcore/indrustrial -Techno "producer" :engel:

Ik dacht dat de Junglist niet meer te koop was?

Hydra is idd de opvolger van de junglist....

Heb je al eens geprobeert om een bestaande kick-preset op te fokken?
Volgens mij is dat best te doen, hoef je waarschijnlijk niet eens enorm veel aan knoppen te draaien maar is denk ik meer een kwestie van (de juiste) effecten over je kick gooien (distortion, eq...)

:)

Check ook deze link eens, gaat er ook over...
http://forum.mastersofhardcore.com/viewtopic.php?t=8524

Back