MIDIbox SID

krachtwerk

Ouwe rot
hoi,

zijn er hier mensen die zelf een MIDIbox SID (zie http://www.ucapps.de/midibox_sid.html ) hebben gebouwd of er mee bezig zijn?
ik ben hierin geinteresseerd maar damn wat is het moeilijk. ik ben helemaal niet technisch ingesteld.

mijn vraag is dus of sid-bouwers hun vergaarde kennis willen delen. misschien is er wel iemand die zin heeft om een workshop te geven (dan kun je er nog mooi iets mee verdienen), ik denk dat er best wel meerdere mensen zijn die graag zo'n ding willen maken maar eenvoudigweg niet weten hoe ze dit moeten aanpakken.:confused:

een sidstation zou ook een optie kunnen zijn maar die zijn occasion bijna nooit te koop, en die droid-gevallen dat duurt volgens mij nog een eeuwigheid voordat dat op de europese markt komt....
dus reageer!

groet.

ja dat had ik wel gezien, maar het gaat mij er meer om dat ik veel van die technische termen en de uitleg die ze op de site geven niet begrijp, ik wil wel maar ik het lukt me gewoon niet om het te begrijpen.
bv hoe dat nou zit met die mios, of hoe zit dat met de JDM Programmer Module? moet je die ook zelf maken.

je zegt dat je zonder enige technische knowhow aan je project bent begonnen, hoe ben je door die abracadabra heengekomen. en misschien kun je dmv jou ervaringen de weg voor anderen iets makkelijker maken.

Ik heb/had nul komma nul electronische knowhow.

Op het ucapps forum is veel info te vinden. Verder is het allemaal gewoon een beetje logisch nadenken...

Die JDM moet je ook zelf maken. Dat is een mooi "proef projectje" .;)

- dan programmeer je op de pic de "bootstrap loader".
- Daarna binnen 2 sec. na opstarten, MIOS uploaden via midi.
- En daarna kun je de applicatie uploaden. (sid in dit geval).

Ik heb vooraf gewoon alle info verzameld (pdf's, teksten), pcb's besteld en ben gaan bouwen.
Nu moet ik de frontplaat gaan maken en dat is best lastig. Maar ik kom er wel...het duurt alleen wat langer dan gepland. :)

ik wil het iig ook gaan proberen en zal dan af en toe wat feedback vragen, veel succes met de verdere verloop van je sid, en bedankt voor je reactie.
:halleluja ;)

weet iemand of dit allemaal sids zijn?
zoja dan ga ik dat ding kopen....

Attachments

• dscn4708.jpg
    dscn4708.jpg
    165,4 KB · Bekeken: 103
Da's een JMS notatie software voor de C=64, het zou me niks verwonderen als er ook een sequencer in verwerkt is.

De software staat op EPROMs zodat je niks van floppy hoeft te laden, dus het zijn helaas geen SIDs..

Origineel geplaatst door Marcel D
Da's een JMS notatie software voor de C=64, het zou me niks verwonderen als er ook een sequencer in verwerkt is.

De software staat op EPROMs zodat je niks van floppy hoeft te laden, dus het zijn helaas geen SIDs..

hee marcel weet je dan ook wat je met dit app kan?:biertje:

Als ik het goed heb is dit een 16-track sequencer (realtime of step) samen met muziek notatie software zodat je dus partituren kunt maken en uitprinten.

Forumlid Senso kan je ongetwijfeld veel meer over de specificaties vertellen. Hij heeft er namelijk een aantal (gehad) ;)

Back