keyboardstatief

Maks

Gromit the Evil Operator
welke fabrikanten maken allemal zo'n statieven? welke zijn wel/niet aan te raden? bedankt!:halleluja

Attachments

• 56txt.gif
    56txt.gif
    5,9 KB · Bekeken: 128
Konig en Mayer hebben ook een soortgelijke, de spider .. maar ik vind die helemaal kut, alleen als je je synth bewust om wil laten vallen moet je die kopen.

Je hebt ook nog de APEX ofwel AX 48B genoemd, deze is een stuk makkelijker te vervoeren en een stuk steviger dan de Deltex .. als je er vaak mee gaat slepen zou ik de Apex nemen (heeft ook nog eens levenslange garantie op de onderdelen). Was laatst nog een moertje gebroken, krijg je gewoon gratis een nieuwe :-)

Eng hoor dit soort stands als er geen goede balans in je synth zit dan gaat
alles om..
Heb het keer bij mijn collega zien gebeuren , even een te zware voeding aan de linker kant van zijn synth en aaaaggghhh

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door metatron
En die paal in het midden is helemaal kut als je ff wil gaan zitten.

echt , mijn vriendin heeft daar geen moeite mee ;)

haha, g-o-d-d-e-l-i-j-k :halleluja 8)

allezins al bedankt voor de posts jongens:)

Gewoon voor de Ultimate Apex 48B gaan, die is dan wel het duurst maar wel het allersterkst! Heb er vele gehad, allemaal flut dingen!! Deze is bruut!!!8>

spider pro

spider pro

zat er toch sterk aan te denken om de spider pro aan te shaffen, puur voor in de studio

niet doen, dus ?

Maurice

Ga je met een 88 toets synth ook niet omkiepelen bij de Ultimate Apex 48B?

Heb hem op feedback.nl gezien voor 159 euro. Heeft deze statief ook levenslange garantie?

Laatst gewijzigd:
Ik ga absoluut voor Quiklok. Ik heb een Z-stand van dit merk met twee 88key synths boven elkaar. Oerdegelijk, stabiel maar wel reteduur ;-) Ik heb al mijn X-stands vervangen door Z-stands. Die "wiebelen" minder...

Ik heb een Z726 van Quicklok. Bevalt inderdaad erg goed. Maar ik zoek iets wat licht is en makkelijk in te klappen en dat is zo'n Z-statief niet.

Dus ik was ook goed bezig, alleen zoek ik iets wat praktischer is :)

ikzelf zoek eigenlijk een standaart waar 2 synts boven elkaar kunnen en dan een beetje voorover gebogen staan: zodat je beter bij de knoppen kunt zonder dat de ene boven de knoppen van de andere hangt.... ze bestaan vast: maar welke?

Origineel geplaatst door Grooveboy
ikzelf zoek eigenlijk een standaart waar 2 synts boven elkaar kunnen en dan een beetje voorover gebogen staan: zodat je beter bij de knoppen kunt zonder dat de ene boven de knoppen van de andere hangt.... ze bestaan vast: maar welke?

Kijk toch eens bij Quiklok: http://www.quiklok.it

De Quicklok Z726 dus :eureka:
Bevalt me zelf uitstekend. Je hebt vijf verschillende hoogten van de statief waar je de bovenste synth op kunt leggen. Ik heb op het moment een roland VK8 geleend en op de bovenste gelegd. Ik heb het ding op het derde gaatje en dan kan ik makkelijk nog bij alle knoppen die op mijn fantom zitten.
Kosten: Ik geloof €136 euro

Bij de weg: Je moet er niet veel mee gaan zeulen, hij is wel krasgevoelig en het kost veel tijd om hem uit elkaar en weer in elkaar te zetten...

Origineel geplaatst door GertNerd
De Quicklok Z726 dus :eureka:
Bevalt me zelf uitstekend. Je hebt vijf verschillende hoogten van de statief waar je de bovenste synth op kunt leggen. Ik heb op het moment een roland VK8 geleend en op de bovenste gelegd. Ik heb het ding op het derde gaatje en dan kan ik makkelijk nog bij alle knoppen die op mijn fantom zitten.
Kosten: Ik geloof €136 euro

Bij de weg: Je moet er niet veel mee gaan zeulen, hij is wel krasgevoelig en het kost veel tijd om hem uit elkaar en weer in elkaar te zetten...

Ik geloof dat een complete Z726 - dus met opzetstuk Z727 - een kleine 200 Euri kost. De breedere variant - Z726-L kost in iedergeval - met opzetstuk - een dikke 275 Euri...

hmmm...die apex dingen vind ik ook eng...
maar ze zien er zondermeer retecool uit, al zou ik er geen pianoklavier van een kilootje of 25 op durven zetten, ik ga er maar van uit dat ze daar ook niet voor gemaakt zijn :D

heb zelf een QL699 staan, waar ik een a-90 een ex-5 en een cs2x op had staan...geen centje pijn, en dan praat je toch over grofweg 60kg.
voordeel van die stand is dat je er evt nog wat accessories aan kunt schroeven :)

helaas...alles een beetje prijzig :erm:

:verkoght: ?

quik lok is bliijkbaar moeilijk te vinden;
ik ben bvb op zoek naar de QL-642 maar die is inin de benelux nergens te vinden ?

Kris

Ik heb vorig jaar nog een QL642 gekocht bij Nederland Muziek in Almere. Staat nog steeds op hun site voor 99 euro (ik betaalde in de winkel 125 en zag te laat dat ie op hun site goedkoper stond :( )

Probleem bij mij is dat ik bijna 2 meter lang ben. Een QL642 is waarschijnlijk niet hoog genoeg voor mij. Zet je hem nóg hoger, dan komen de steunen ook dichter bij elkaar te staan en ben ik bang dat hij alsnog gaat kantelen.

Een QL699 ben ik niet nodig. Ik zoek iets waar ik mijn Fantom S-88 op kan zetten met een laptop (eventueel in de toekomst een rack). Zo'n deltex statief leek me daarom dus uiterst geschikt (en ik zie het ook veel live). Ik heb ook de spider gezien, maar die statief vind ik absoluut niet mooi (en als je zoveel geld uitgeeft voor een statief vind ik dat het oog ook wel wat mag hebben)
Nog steeds een beetje huiverig voor kantelen, alhoewel op de site van quicklok toch staat dat het zelfs een 88 toets 'zwaargewicht' kan dragen...

Kan iemand misschien iets erover zeggen die het ding zelf heeft?

Back