fabricagefout in G2 engines

Hazes

Vind ik leuk
Bel ik deze week op om te vragen wanneer mijn bestelde G2 engine binnenkomt bij mijn huisdealer, krijg ik als antwoord dat dat nog wel even gaat duren...(toch zeker wel drie weken) :( Er schijnt een fout in de voeding te zitten waardoor de engine een brom heeft. Beetje balen lijkt me. Voordeel voor mij is dat ik op redelijk goede voet sta met de eigenaar van die muziekzaak en dat ik tijdelijk de toetsenversie mee naar huis kreeg, totdat het probleem met de engine is opgelost :okdan: Ben benieuwd of ik er tegen die tijd nog afstand van kan doen....

Grappig verhaal :D

Totaal niets bekend over brom in de G2 Engine, of het zou net dat ene model moeten zijn dat door de testprocedure geslipt is :confused:

Er kunnen meer redenen zijn waarom een dealer niet kan leveren...

Wout

Ik hoorde rond kerst over een serieuze ontwerpfout in de G2, maar dat was volgens mij gerelateerd aan alle G2's.

Dat betrof een fout in het USB protocol mbt een grote Amerikaanse leverancier van computer besturings systeempjes, waarvan de specificaties van een bepaald OS, wat betrof de eventuele oplossing, nog niet te leveren waren... Het valt niet mee om al die componenten op de juiste wijze te laten functioneren :)

Wout

ik heb de toetsenversie

ik heb de toetsenversie

en nergens last van!

Het gaat alleen om de engine versie; niet de toetsenversie. Kijk ook eens hier:http://roland.code404.com/pipermail/nord-modular/2004-June/015062.html Ik ben blijkbaar toch niet de enige.... @ Wout Natuurlijk kunnen er verschillende redenen zijn waarom een bedrijf niet kan leveren, maar - ervan uitgaande dat je doelde op geld problemen of een naderend faillisement - waarom zou ik dan een vervangende G2 toetsen versie meekrijgen voor zolang?

Origineel geplaatst door Hazes
Het gaat alleen om de engine versie; niet de toetsenversie. Kijk ook eens hier:http://roland.code404.com/pipermail/nord-modular/2004-June/015062.html Ik ben blijkbaar toch niet de enige....

Zo'n beetje iedere voeding bromt fysiek...
In een rack gemonteerd kan die brom versterkt worden. Een ringetje doet dan al wonderen.
Het is niet zo dat Clavia de productie heeft stilgelegd om een probleem te verhelpen.

Je kan het binnenkort zelf vragen, want een aantal leden van het development team van Clavia zullen in het weekend van 2 t/m 6 juli in Den Haag zijn en dus ook bij de synthforum meeting. Let wel, zij zijn gasten van het museum :)

@ Wout Natuurlijk kunnen er verschillende redenen zijn waarom een bedrijf niet kan leveren, maar - ervan uitgaande dat je doelde op geld problemen of een naderend faillisement - waarom zou ik dan een vervangende G2 toetsen versie meekrijgen voor zolang?

Ik heb het niet over faillisementen en zo :) Er zijn nu eenmaal dealers die eerder uitgeleverd krijgen dan andere, vooral als de distributie nogal moeilijk is mbt de grootte van de productie. En ik denk ook dat het verstandiger is even te wachten als je vaste leverancier meer tijd nodig heeft, want een goede dealer-klant relatie is vooral in het voordeel van de klant. Dat je een ander apparaat te leen krijgt, geeft dat al aan, toch? Koopjes jagen is altijd duur-koop!

Wout

On vrijdag, jun 11, 2004, at On vrijdag, jun 11, 2004, at 18:44 Europe/Amsterdam, Paul Vos wrote:

> Well, as I understood this is a problem with the current shipment, not
> with
> previous ones, but I'm not sure about this. The hum problem was not the
> 'analog' hum from the power supply, but hum that got into the audio
> path.

Even lezen Wout ;) Komt van die link die ik eerder postte. Maar goed, er wordt verder niet veel ruchtbaarheid aan gegeven, dus misschien is het idd een storm in een glas water en ligt het heel ergens anders aan. Ondertussen heb ik wel mooi een G2 keys 8) en mag het van mij best nog even duren voordat ik de engine krijgen :D

Even lezen Wout ;) Komt van die link die ik eerder postte. Maar goed, er wordt verder niet veel ruchtbaarheid aan gegeven, dus misschien is het idd een storm in een glas water en ligt het heel ergens anders aan. Ondertussen heb ik wel mooi een G2 keys 8) en mag het van mij best nog even duren voordat ik de engine krijgen :D

Ik ken die post wel :) Komt van de Code404 lijst, waarvan ik moderator ben...
Er zijn natuurlijk wel wat aanmerkingen op de G2 te maken, maar niet zaken als brom en andere slordige ontwerp fouten.

Mocht je de knoppen gaan missen:
http://www.behringer.com/BCR2000/index.cfm?lang=ENG
Reuze betaalbaar :)

Wout

Origineel geplaatst door Wout Blommers
Ik ken die post wel :) Komt van de Code404 lijst, waarvan ik moderator ben...
Er zijn natuurlijk wel wat aanmerkingen op de G2 te maken, maar niet zaken als brom en andere slordige ontwerp fouten.

Ah, kijk aan :) Overigens vind ik er weinig op aan te merken behalve dan dat ik de G2 een geniale bak vind! De oude modular was al fantastisch, maar deze is gewoon nog beter....

Mocht je de knoppen gaan missen:
http://www.behringer.com/BCR2000/index.cfm?lang=ENG
Reuze betaalbaar :)

Wout [/B]

Die had ik zelf ook al in de smiezen, veel knoppen voor weinig geld. Toch bedankt voor de tip.

... Overigens vind ik er weinig op aan te merken behalve dan dat ik de G2 een geniale bak vind! De oude modular was al fantastisch, maar deze is gewoon nog beter...

Zoals al eerder vermeld, Clavia is de 4e juli ook aanwezig. Per slot is de dag ervoor de Nord Modular dag. Je kunt dan al je kritiek en bewondering aan hen overbrengen :) Maar vooral suggesties zijn erg belangrijk.

Wout

Koopjes jagen is altijd duur-koop!

Nee hoor, je wordt door de nederlanse wet gevrijwaard van oplichters als je daar je recht op gaat halen dus goedkoop is net zo goed als duurkoop. Alleen moet je meer zeuren.

En als in een batch G2 een assemblage foutje is geslopen moeten ze dat gewoon fixen.
C'est tout simple!

Origineel geplaatst door fuse
Nee hoor, je wordt door de nederlanse wet gevrijwaard van oplichters als je daar je recht op gaat halen dus goedkoop is net zo goed als duurkoop. Alleen moet je meer zeuren.

Nou, mijn uitspraak was meer in de context van het laten voorlichten in de speciaalzaak en dan kopen via internet. Zelf ben ik zeer leverancier 'trouw' en dat heeft voor mij de algelopen aren veel plezier opgeleverd. Soms kan je apparatuur gewoon lenen, als je het nodig hebt en het komt goed uit. Het probleem is natuurlijk altijd welke zaak je 'vertrouwen' waard is en welke niet. Heb ik eenmaal een goede verstandhouding, dan maakt voor mij de reistijd zelfs net meer uit.

Wout

(Tijd voor een andere thread :)

uhmm

uhmm

waar kan ik meer info krijgen over de Modular dag?

Misschien ben ik wel (een van) de aanstichter(s) van dit verhaal, dus zal ik mijn best doen dit recht te zetten. De volgens mij correcte uitleg is de volgende:

Zowel the music house in Utrecht als live music in Arnhem hebben mij verteld dat in de laatste batch G2 engines van Clavia Zweden aan Clavia NL (eind mei geloof ik) er een brom zat in de engines (op het audiopad!!), dat na een tijdje gebruiken op kwam. Omdat dit natuurlijk niet acceptabel is, zijn deze engines retour Zweden gegaan. Er is voor de gebruiker dus geen enkel probleem, behalve het feit dat de engines weer even niet leverbaar waren/zijn. Ik was daar zelf een beetje verdrietig van =( , omdat ik er op eentje zat te wachten, maar die ontzettend aardige gasten van de music house hebben er nog eentje van een vorige batch voor me geritseld. Geen ruis, geen probleem (hooguit een slaaptekort).

Dus: ja, volgens twee onafhankelijk gecontacteerde bronnen was er dit probleem met de engines, maar omdat ze nooit verder zijn gekomen dan de NL importeur heeft er waarschijnlijk geen gebruiker onder geleden, behalve wat extra wachttijd. Dus geen kwaad woord over clavia, anders komen ze misschien niet meer naar Den Haag ;) . En ik ben erg blij met mijn nieuwe rode lustobject.

ok, duidelijke uitleg maar....

ok, duidelijke uitleg maar....

...weet je dan ook wat die clavia-dag inhoudt en waar het is?

Back