"Breed" professioneel geluid in FL Studio

Ik gooi het er ook niet echt vanaf, alleen vind ik het niet
representatief voor het spul dat ik ga maken.
Qua kwaliteit vind ik het niet goed genoeg.

rechtstreeks: www.91project.tmfweb.nl/music
Mars mission had ik vorige week erop geplempt. klinkt wat beter maar
nog steeds als een potpourri (hoe schrijf je dat... geen zin om op te zoeken)
van generatoren. De toms zijn wel best okay voor mijn gevoel.

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door 91project
En nu het commentaar van velen in mij te hebben opgezogen
ga ik mijn site weer even stiekum off de internet gooien tot
ik iets acceptabels heb GECREATE!!!

Nah... zo erg klinkt het toch allemaal niet? Ookal heb je aan deze online versies nu ondertussen wel al gesleuteld ofniet? Ik heb het idee dat je de stereo enhancing nu wel weer overdreven hebt ingezet.... mag wel wat subtieler.

Ik laat me dus zeker niet ontmoedigen, nee!
[/B]

Zeker niet doen nee :) Je moet alleen niet ineens verwachten een supersound neer te kunnen zetten... dan voorkom je een teleurstelling...

De door u opgevraagde pagina "/music/91 project - Relations.zip" bestaat niet.
Net nou ik nieuwsgierig was geworden.

Enneeuuhh,....In het afrika waar jij het over hebt zouden ze blij zijn met een boterham!!!

Ik ben niet zo'n Fruity fan maar ik weet wel dat je heel heel ver kunt gaan in dat programma. Tegenwoordig is het voor iedere PC eigenaar te doen om een breed klinkend 'vol' 'trance' geluid te krijgen. Tegen de tijd dat je echt goed bent geworden in Fruity en produceren en mixen klinkt je track vrijwel net zo goed als die tracks. Die extra 20% extra zeg maar die die tracks hebben komt door professionele mastering, en betere kwaliteit reverb algoritmes en outboard apparatuur en dergelijke.

Maar zolang je denkt dat het 'kut' klinkt valt er nog veel te leren en te verbeteren.

bikkel geeft hierbij DE enige juiste antwoord vind ik.

daarnaast nog een kleine ding dat bij mij ertoe heeft geleid te stoppen met fruity loops na 3 jaar,
namelijk dat de soundengine van fl studio gewoon niet goed is... heb jaren lang hetzelfde probleem
gehad met het uitmixen van mijn tracks met fruity, dat ze geen strak laag hadden (ook niet te vormen viel)
vrij schel midhoog en geen fris tophoog... dit viel ook niet recht te trekken met eq'en en compressie...
dat is gewoon een eigenschap van het geluid van fruity loops zelf. ik werk nu met cubase sx en dat was ECHT
een verademing:luv: maar ik mis wel de gebruiksgemak van fruity loops =(

Juist Ender zodra je tegen dat soort limitaties aan gaat lopen dan heb je de mogelijkheden van het programma echt helemaal tot op het bot gebruikt! Je bent ondertussen dan al wel muziek aan het maken die de moeite waard is om uit te brengen.

Hoeveel releases heb je er mee gemaakt ondertussen? Best wel aardig wat toch? :D

Open 1 van de demo's die je bij fruity erbij krijgt. Luister ernaar en hoor de kwaliteit. Bekijk alle effecten die er gebruikt wordt. Mute alle tracks en vergelijk....zo deed ik dat ook in mijn fruity jaren...

Re: "Breed" professioneel geluid in FL Studio

Ik geloof dat ik het echt niet meer weet. Hoe kan ik een
realistisch professioneel geluid persen uit FL Studio? Op een één of andere
manier is het resultaat dof en narrow. Het is dus net alsof alle instrumenten
op 1 plaats staan. De breedte en diepte van het geluid ontbreekt.
(Hopenlijk snapt iedereen mijn wazige kromme vraagstelling)

De wide/narrow draaikop lost het niet op. spelen met panning ook niet, en de
stereo enhancher laat het ook afweten. Doe ik iets fout of is FL studio dan toch
niet een geniaal proggie voor de amateur muziekbakker?
Een slechte kwaliteitvoorbeeld kan gevonden worden op http://www.91project.tk

Een simpele vraag. Hoe krijg ik het "geile" effect voor een clear kippenvelmakend
g'luidje á la To become one van Faithless of de Sensation white theme.

Alvast bedankt,

91

Ik zelf ben ook een FLstudio gebruiker en heb niet veel last van het narrow dof probleem, het is meer een keuze van plugins en eq afstellingen, ook een stereo enhancer op je master track kan de track meer lucht geven en een goed afgestelde compressor kan voor leuk en verrassend dinamiek zorgen.

TRON > je kan je naam heel makkelijk zelf veranderen. alle opties om je eigen profiel te veranderen
aan te passen zitten onder het kopje "opties" in het bovenste balk onder het synthforum.nl logo.

check de 'virsonix bbe sonic maximizer ' eens uit .gebruik het altijd op mijn eindmix ...
klinkt reuze goed

Origineel geplaatst door endonyx
bikkel geeft hierbij DE enige juiste antwoord vind ik.

daarnaast nog een kleine ding dat bij mij ertoe heeft geleid te stoppen met fruity loops na 3 jaar,
namelijk dat de soundengine van fl studio gewoon niet goed is... heb jaren lang hetzelfde probleem
gehad met het uitmixen van mijn tracks met fruity, dat ze geen strak laag hadden (ook niet te vormen viel)
vrij schel midhoog en geen fris tophoog... dit viel ook niet recht te trekken met eq'en en compressie...
dat is gewoon een eigenschap van het geluid van fruity loops zelf. ik werk nu met cubase sx en dat was ECHT
een verademing:luv: maar ik mis wel de gebruiksgemak van fruity loops =(

zal dat geluid misschien tussen je oren zitten inplaats van erin, of heb je de instellingen in fruity niet goed?
het is namelijk niet waar wat je beweert, als ik op mijn eigen pc met goedkope geluidskaart een vst open in fruity en daarmee wat exporteer (maakt niet uit wat, kick, bas, stringetje) en ik open dezelfde vst met dezelfde preset en dezelfde noten in cubase en exporteer dat zijn het 2 dezelfde stukjes, er zit niet meer hoog of meer laag in één van de twee, waar je wel op moet letten is dat je de volumelevels in fruity goed zet, die staan standaard op 78% en in cubase volgens mijn op 100%...

Origineel geplaatst door Kikker
die staan standaard op 78% en in cubase volgens mijn op 100%...

kijk en dat is nu net wat sommige mensen als een verschil beschouwen in geluidskwaliteit.
ze denken dat de geluidskwaliteit minder is maar als je het volume op 100% zet dan is
het geluid net als cubase. stond ook ergens in een test die ze eens gedaan hebben.

Re: "Breed" professioneel geluid in FL Studio

Ik geloof dat ik het echt niet meer weet. Hoe kan ik een
realistisch professioneel geluid persen uit FL Studio?

Ik denk dat wat jij nodig hebt is een stel goede STUDIO-monitors en een switchbox van monacor waarmee je kan vergelijken met telkens evenredige producties van CD of iets. Zo zou je aan het klankenspectrum gewoon worden van een productie alsook plaatsing in diepte en breedte. Maw, de kunst van het mixen.

En of dat je dan met LOgic,fruity,Cubase of Digital Performer werkt, dat speelt geene cinema!;)

Je hebt wel harmonie in jou zo te horen, dus ik denk dat je dat gevoel wel gaat kunnen aanscherpen. Geeft de moed niet op, want het duurt soms een hele tijd tot je zeker bent van je stuk. Dan nog is dubbel checken altijd een must, carhifi's, stereo's,disco's....

goforit!

:L

als je een breed geluid in je mix wil hebben moet je denk ik vooral op je eq freq letten van elk geluid
maar ja ben ook nog steeds geen prof zeg alleeen wat ik leer !! 8)

kijk en dat is nu net wat sommige mensen als een verschil beschouwen in geluidskwaliteit.
ze denken dat de geluidskwaliteit minder is maar als je het volume op 100% zet dan is
het geluid net als cubase. stond ook ergens in een test die ze eens gedaan hebben.

Dat vond ik ook al erg ongeloofwaardig. Waarom zou FL geluid anders door speakers pompen dan een dure cubase?
Geluid is immers frequentie + amplitude. FL zou het dus automatisch moeten verkloten. Ik neem aan dat FL studio geen secret plugin heeft die "Vervorm het geluid automatisch zodat mensen duurdere software aanschaffen.dll" heet :)

www.91project.tmfweb.nl/music
stukje van ypsilon.mp3 is mijn recentse test. Oeh! diepte is mooi. en het echoot niet echoot niet.

heb je dat trackie geluisterd wat ik er op gezet heb

91project ?

gewoon zorgen dat fl niet gaat klippen !!!!want daar gaat het mis als fl gaat klippen!! :dj:

Laat ik het maar even op z'n sKeLeTvM'se zeggen.

Helft van het SF kan niet goed mixen. Ik zeg niet dat ze het nooit kunnen, dom zijn of ik een hekel aan ze heb. En ik heb ook geen last van een opgeblazen ego. Het moet niet en als je het niet belangrijk vind dan is het niet belangrijk.
Maar feit is dat er qua ervaring en kennis nog zat geleerd kan worden. Dat is helemaal niet verkeerd en nog leuk ook nog. Als je zelf als doel hebt om zo goed mogelijk muziek te maken dan zul je aan je zwakke punten moeten werken.
En breed en professioneel geluid heeft niet alleen met mixtechnieken te maken maar ook met het arrangement en hoe je maximaal gebruik kan maken van de instrumenten die je gebruikt.
Dus hoef je geen heil te zoeken in hardware of plugins. Die kunnen hoogstens hulpmiddelen zijn om je technieken te verbeteren. En mis je talent dan zul je het met vlijt moeten goedmaken.

Ik denk dat je sowieso niet de standaard samples moet gebruiken die in FL zitten, maar je eigen samples, dan zal je in ieder geval een wat breder/mooier geluid krijgen. Naar mijn mening zijn die standaard samples een beetje te droog en te ploep-achtig als jullie begrijpen wat ik bedoel, tenminste toen ik ongeveer een half jaar geleden voor de grap met de laaste versie zat te klooien was dat nog zo. FL zou verder "ongeveer" een gelijkwaardige weergave moeten hebben in vergelijking met Cubase en anderen. Ik zeg ongeveer omdat er volgens mij wel degelijk kleine en niet kleine verschillen zitten in de engines van muziekprogramma's wat betreft de weergave van samples.

Een voorbeeld is bijv. de interne resolutie waarop samples bewerkt en bijv. dingen als een EQ of ander effect berekend worden. Als je nou een 24 bit sample neemt, en die vervolgens intern 24 bit gemanipuleerd wordt, dan is er meer sprake van verminking van je mooie geluid in vergelijking met bijv. een 32 bits verwerking. Hoe hoger de resolutie hoe beter.

Het mooiste voorbeeld om het ff simpel te houden: Kijk maar eens wat voor een verschillen er zijn qua geluid tussen digitale consoles, de een klinkt koud en vlak en de ander (meestal duurdere) weer veel meer eerlijk en open.
Een woord: DSP-precissie

Nou weet ik echt niet precies hoe het met de specificaties van FL zit, maar bovenstaand is volgens mij een van de voornaamste redenen.

Verder ben ik het ook zeker eens dat sommige mensen geluid beter ervaren wanneer het alleen maar iets harder afgespeeld wordt, als je echt kritisch luistert, dan zal je idd tot de conclusie komen dat er eigenlijk "geen" verschil in zit.
Allemaal psychisch! :)

Ik heb FL zelf nooit wat gevonden, maar denk wel dat je er met enige juiste aanpak zeker wel een (semi)-professioneel geluid uit kan halen. De gebruiker bepaald nog altijd het meeste hoe het eindprodukt zal klinken.
Wees subtiel met onderlinge volumes van tracks, EQ, en zorg er sowieso voor dat de geluiden van zichzelf wel harmonisch bij elkaar passen, als je dit al niet goed aanpakt, dan klinkt je muziek op elk systeem kl#t%h

Laatst gewijzigd:
er komt ook bij dat al die dure plugins niet voor iedere thuis producer betaalbaar is

dus je optie is om het zo goed mogelijk neer te zetten je track !

en zoals ik al zei vee naar andere muziek luisteren en kijken wat je opvalt wat jou track mischien mist kwa breed heid en fx !! :)

niet elke vst fx klinkt even mooi net als de fx op je vst synth want die zijn vaak ook niet alles !

en idd zorg dat alles als een klinkt kwa geluiden dat scheelt je al een heel eind dan kom je al een stuk verder denk ik

ervaring leert de mens toch >?

Back