Instrumentale HipHop track ;)

C-Code

Addicted to Breaks
Beste medeforummers,

Ik heb eindelijk een doel kunnen stellen in het muziek maken en daar ben ik erg blij om.
Ik heb jarenlang gezworven tussen allerlei muziekstromingen en heb diverse dingen geprobeerd (in breakbeat gerichte muziek), om er uiteindelijk achter te komen dat ik toch een samplist in hart en nieren ben, en dat ik niet overweg kan met dance........

Ook heb ik alweer een jaar geleden een mp3 gestuurd naar Jon Kennedy (artiest op grand central records) die de mp3 direct op zijn listening post zette. Later gaf hij me toen vorig jaar aan dat grand central een demo van me wilde ontvangen, ik ben daar toen niet aan begonnen vanwege mijn wispelturigheid........maar nu toch "het licht gezien" en ben begonnen aan een demo ....ik heb zelfs mijn scratch skills (die niet echt bijzonder zijn) in dit trackje toegepast. Dit word een trackje van de eerste demo waarop ik nu aan het werk ben...have fun listening :)

http://www.hoodlumbreaks.com/audio/dhh2.mp3

http://www.jonkennedy.co.uk
http://www.grandcentralrecords.co.uk

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door ikke
Je track zit vol korte tikjes (einde van een loop?)

Voor de rest very nice! :okdan:

Die tikjes hoor je bij het fluitstuk, de loop heeft daarin een syntheinde (komt van een oude funkplaat, en ja met synth)
en die kun je niet knippen zonder het hele loopje te verknallen...en het geeft iets mee :)

Mja.. Het heeft wel iets. Misschien als je het nog een beetje verduisterd. Door de hoofdtelefoon klinkt het getik tamelijk hard.

Origineel geplaatst door C-Code
Ik heb nog eens goed geluisterd...maar hoor ook over mijn koptelefoon geen tik ?

Maareh:
Nog meer luisteraars ?

8)

Ja, ikke !

Ik vind het weer goed :), leuke beats.
Maar kvind die tikjes wel storend, vooral in het begin.
Mist misschien wel nog een basslijn.

Groeten,

Peter

hmmm,..ff denke,..wat zal ik es zeggen,..

Ja,...leuke basis,..mooie beats,..ik mis alleen iets,...
Daadwerkelijk een baslijn,..misschien een akkoordje hier en daar (rhodes of hammond,..iets ouds iig )
En een opbouw ergens naartoe,..een climax ofzo,. je weet wel,..t kabbelt wel lekker voort zo..
maar ik mis wat golven,...
Die tikjes vind ik mooi,.. lekker authentiek,..mooi vinyl,...dat geeft jeugdsentiment.
Als ik dit soort muziek hoor moet ik altijd gelijk aan die grote jongens in de fusion en jazzfunk wereld denken,...
Die weten wel raad met themaatjes als dit
in dit geval bv 't nummer Unicorn van Bob james,... niet dat t daar op lijkt ofzo,...maar gewoon omdat daar zo'n hele mooie opbouw inzit,..die helemaal naar een supervette pianofreakout leidt en dan weer langzaam terugvalt in dat gekabbel. En een clarinet die me doet denken aan die fluit.
Luister er es naar,.... (als je m kunt vinden ) dan snap je wel wat ik bedoel.

Overall een leuke track met potentie om een blijvert te worden..
En als je een album met dit soort tracks kunt vullen weet ik zeker dat je makkelijk een uitgever zal vinden,...:okdan:

Hee mario, bedankt voor het luisteren.

Ik heb ook heel erg zitten worstelen met die bas. En heb me ook rot gezocht naar een passende bass. Het probleem vond ik em zitten in het authentiek houden van de geluiden. Ik heb diverse sub basjes geprobeert maar vond het al snel te "electronisch" klinken. Daarna een bass van een basgitaar, maar ook dat deed de track geen recht. Het enige wat er naar mijn idee in zou passen is een contrabass. Ik laat deze track rijpen en ben nu begonnen aan de 2de track, zodra ik tijdens het diggen een geschikte contrabass vind dan zal ik die zeker onthouden voor eventueel gebruik.

Die climax is iets waar ik bij het maken van dance een probleem mee had, en probeer ik nu zoveel mogelijk te vermijden, en mocht het uitkomen dat iets in een nieuwe track klinkt als een climax dan is dat puur toeval. Ik ben erg bang dat ik anders te veel verknal van de vaak mooie geluiden die ik van vinyl probeer te halen, en het organische karakter te verliezen. Maar erg bedankt voor je feedback :)

'kvind em erg lekker klinken. Die fluit kun je als climax gebruiken, maar om het nummer wat meer houvast te geven zou je er een refreintje of een 'hook' in moet gooien. Misschien een stemmetje of leuk (muted) gitaar riffje...zodat je na die 'hook' weer ff kan breaken..Maar goed, ik heb em 1 x geluisterd.. ik roep ook maar wat..

Ra

doet me wel wat denken aan wagon christ (aka...luke vibert ,plug,...)
is niet slecht maar ik mis wel de 'the nice groovy bass that keeps your attention' and some more alcohol

Hoi,

Echt absolute klasse dit! Echt een heerlijk stukje muziek (niet denigrerend bedoeld ofzo)... Hoewel ik op een gegeven moment dacht 'die fluit melodie geloof ik nu wel...', ben ik bijzonder te spreken over het geheel.. vooral die zware beat. Misschien hier en daar nog wat subtiele, zachte 'one-shot' geluidjes ofzo, maar ik denk maar wat hardop.

Begrijp ik nu goed dat dit nummer voornamelijk bestaat uit samples van andere bestaande platen? Knap uitgekozen dan!

Groetjes,
Vincent aka Ironfreq

Deze track is als voorproefje voor mn demo naar diverse labels in de uk & usa per mail gegaan, en ondertussen hebben al meerdere labels aangegeven interesse te hebben in een eventuele uitgave. Ben dus druk bezig met de rest van de demo.......en als die af is.....horen jullie wanneer ik eindelijk iets op vinyl ga krijgen :)

klinkt vet. is 't de bedoeling dat er nog overheen ge-rapt wordt? zoniet, dan mis ik hier en daar nog wat. ik moest trouwens gelijk denken (compliment hoor) aan die gasten die zo'n hitje hadden (barstensvol samples) -sorry weet de titel niet- "this boy needs therapy"...."crazy blabla... cocunut"...."does anyone know something else that can talk?...a parrot can talk..."
die clip met die spoken, mariachi-band, papegaai die met aap danst..

weet iemand wie ik bedoel?

Origineel geplaatst door cirkelzaag
ik moest trouwens gelijk denken (compliment hoor) aan die gasten die zo'n hitje hadden (barstensvol samples) -sorry weet de titel niet- "this boy needs therapy"...."crazy blabla... cocunut"...."does anyone know something else that can talk?...a parrot can talk..."
die clip met die spoken, mariachi-band, papegaai die met aap danst..

weet iemand wie ik bedoel?

RJD2...denk ik.

Back