Onderhoud SY-77 synth

Steph

Nieuwkomer
Fellows,

alles ok op synth gebied ?
wel, ik heb een vraagje aan jullie...if you don't mind...
waar kan ik mijn SY-77 een onderhouds beurt geven ? ik hoop niet te duur ...
Ik heb het een paar weken terug gekocht met veel ethousiasme.
Nu weet ik niet of de originele preset op zitten.... 't lijkt zo weinig sound erin te zitten
Nu is de interne batterij bijna leeg, moet vervangen worden.
Nu is een knopje v/d sequencer afdeling in mekaar gedeukt...
ik heb wel een complete handleiding.

jullie hulp is zeeer welkom !!
thankss

stephen uit brabant
steci@home.nl

Ik wil nu niet denigrerend of pretentieus overkomen, maar dat wat jij opnoemt kan je toch gemakkelijk zelf zeker?

Handleiding op het net, staat in hoe een batterij vervangen, eerst je sounds bulkdumpen waarschijnlijk, na nieuwe batterij kan je gewoonlijk ook nog misschien beter een initialize(ing) doen zodat hij weer als uit de showroom komt intern...(ook alle sounds dus)
Die ingedrukte knop, zou ik eens van dichtbij moeten zien maar dat kan ook niet moeilijk te repareren zijn imo.
Enfin ja, ik zeg het maar zodat je (soms veel)geld uitspaart hè.

Re: Onderhoud SY-77 synth

Origineel geplaatst door Steph
Fellows,

alles ok op synth gebied ?
wel, ik heb een vraagje aan jullie...if you don't mind...
waar kan ik mijn SY-77 een onderhouds beurt geven ? ik hoop niet te duur ...
Ik heb het een paar weken terug gekocht met veel ethousiasme.
Nu weet ik niet of de originele preset op zitten.... 't lijkt zo weinig sound erin te zitten
Nu is de interne batterij bijna leeg, moet vervangen worden.
Nu is een knopje v/d sequencer afdeling in mekaar gedeukt...
ik heb wel een complete handleiding.

jullie hulp is zeeer welkom !!
thankss

stephen uit brabant
steci@home.nl

Probeer eens reset...

1) Turn the power on.

2) While pressing the [VOICE] button, press and hold the [BANK D] button, then the [8] button. The SY77 will run the INITIAL TEST routine and display the Test Program Menu.

3) Press the [COPY] button. The SY77 will execute Test 48 'Factory Settings', automatically exit the test mode, and then return to play mode.

Origineel geplaatst door Prophet
Die ingedrukte knop, zou ik eens van dichtbij moeten zien maar dat kan ook niet moeilijk te repareren zijn imo.

Inderdaad kun je het meeste zelf. Toch zou ik iemand die geen ervaring heeft met een SY77 niet aanraden om die knoppen te gan vervangen. Geloof me, ik heb mijn SY volledig uit elkaar gehad. Qua constructie is een 77 nogal een bitch met ongeveer 4 lagen printplaten die met bossen draad aan elkaar zitten. Om bij de knoppen te komen moet het apparaat echt volledig uit elkaar en is de kans dat je een paar stekkers overhoud best groot.

Origineel geplaatst door Dirk_Hendrik
Inderdaad kun je het meeste zelf. Toch zou ik iemand die geen ervaring heeft met een SY77 niet aanraden om die knoppen te gan vervangen. Geloof me, ik heb mijn SY volledig uit elkaar gehad. Qua constructie is een 77 nogal een bitch met ongeveer 4 lagen printplaten die met bossen draad aan elkaar zitten. Om bij de knoppen te komen moet het apparaat echt volledig uit elkaar en is de kans dat je een paar stekkers overhoud best groot.

Inderdaad, ik heb de SY eens aan de onderkant opengeschroefd en toen lachten me nog tig andere schroeven mij tegemoet en tig stekkertjes en alles dat ik dacht "ik doe hem maar weer dicht"
Het klopt, om bij het schermpje/knoppen te komen moet de SY volledig uit elkaar.. En erg ergonomisch is de binnenkant niet kan ik zeggen.

Arv

Origineel geplaatst door Steph
Fellows,
waar blijven jullie..?

Ehmm..... verwacht je binnen het uur al antwoord dan?

Niet iedereen heeft vakantie hoor. :)

Origineel geplaatst door Arv
Inderdaad, ik heb de SY eens aan de onderkant opengeschroefd en toen lachten me nog tig andere schroeven mij tegemoet en tig stekkertjes en alles dat ik dacht "ik doe hem maar weer dicht"
Het klopt, om bij het schermpje/knoppen te komen moet de SY volledig uit elkaar.. En erg ergonomisch is de binnenkant niet kan ik zeggen.

Arv

klopt , korg heeft het zelfde met de m1 , helemaal uit elkaar dat ding voor
het vervangen van 1 knopje.

Back