Wie kan me helpen? Vraag betreft SY 77

ano251121

Gedeactiveerd account
Beste forumleden,

Ik ben met iemand in contact over een SY 77.
Nu schijnt ie in orde te zijn,maar de verkoper schrijft onderstaande:

’Het schijnt dat je met local control maar 1 afm geluid kan oproepen. Je kunt er wel 16 oproepen vanaf een andere controler. En sowieso 16 awm2 voices. Voor mij een beetje jammer. Zo zit hij eenmaal in elkaar’

Wie kan hier iets over zeggen? Dank voor het lezen.

Ik denk dat dit gewoon over de beperking van hoe de voice structure van de synth georganiseerd is, dus patch versus multi mode. Makkelijkst is om even de user manual te downloaden en het betreffende hoofdstuk door te lezen

Was het niet zo dat de multimode in de SY het niet toeliet om een midikanaal toe te wijzen aan de 16 parts?? De 16 parts zijn hardwired aan midikanaal 1-16.. je kunt dus vanaf iets externs alle 16 parts aansturen.. maar niet meerdere parts tegelijk en alleen het part waarop je local control is ingesteld speelt ie af. Dat is denk ik wat ie bedoeld.

Die gast is wel een beetje in de war. Je hebt verschillende voicemodes voor 1 patch (en dus 1 part: 1afm, 1awm, 1afm+1awm, 2afm, 2awm of 2afm+2awm.

Zoiets??

Even de SY99 aangezet.. en het is weer helder..

De multimode speelt altijd het eerste part af en als je het opent navigeer je naar de parts en kunt ze dan bespelen op het keyboard.. het is dus niet afhankelijk van het transmit channel zoals ik eerder vanavond veronderstelde.

Je kunt dus niet meerdere parts toewijzen aan je keyboard.. het is maar preset tegelijk. Ik denk dat de persoon die em verkoopt dit bedoelt maar het heeft dus niets met AFM of AWM te maken.. dat is een Voice Mode en preset afhankelijk.
Wat bv wel kan is 16 verschillende AFM of AWM (of een combinatie van meerder AFM/AWM) geluiden toebedelen aan de 16 parts in de Multimode. En deze aansturen met een extern iets. Sequencer of een keyboard. Part 1 is midi channel 1, part 2 midi ch. 2.. enzovoort..

Back