Archaos
podium-duiker
Hallo beste synthers,
Ik zit even met een paar vraagjes waar ik wel eventjes benieuwd naar ben.
Momenteel heb ik een RS7000 en die bevalt mij fantastisch. Nu wil ik me echter ook meer met keyboard-synth gaan bezighouden, aangezien ik hier lessen in volg (toonladders, bekende songs etc). Aangezien mij het wat omslachtig lijkt om ook nog eens een keyboard-synth erbij te gaan kopen (steeds maar weer het afstellen op de RS7000 met midi, performance etc), ben ik wel even benieuwd of Yamaha ook de RS7000 in een soort van keyboard uitvoering heeft? Sowieso ben ik wel benieuwd of er van de RS7000 ooit een opvolger uit zal komen waar meer synth-functies in zitten. In Fruityloops heb je dit ook met zogenaamde 'layers' (kan even geen andere bewoording vinden :confused: ). Leuke combi zou dat trouwens zijn; de RS en FL; de Fruitybox bekt wel lekker......
. Ik zit trouwens er nog wel over te dubben om ooit een MicroKorg aan te schaffen. Is zoiets er ook niet met een sequencer of iets dergelijks?
En tot slot nog even; zijn er nog alternatieven voor de Korg Kaos. Heeft Yamaha ook VJ-apparatuur of nog plannen om iets uit te brengen?
Ik weet het ; een hoop vragen
, maar ben zeer benieuwd naar antwoorden.... 
Ik zit even met een paar vraagjes waar ik wel eventjes benieuwd naar ben.
Momenteel heb ik een RS7000 en die bevalt mij fantastisch. Nu wil ik me echter ook meer met keyboard-synth gaan bezighouden, aangezien ik hier lessen in volg (toonladders, bekende songs etc). Aangezien mij het wat omslachtig lijkt om ook nog eens een keyboard-synth erbij te gaan kopen (steeds maar weer het afstellen op de RS7000 met midi, performance etc), ben ik wel even benieuwd of Yamaha ook de RS7000 in een soort van keyboard uitvoering heeft? Sowieso ben ik wel benieuwd of er van de RS7000 ooit een opvolger uit zal komen waar meer synth-functies in zitten. In Fruityloops heb je dit ook met zogenaamde 'layers' (kan even geen andere bewoording vinden :confused: ). Leuke combi zou dat trouwens zijn; de RS en FL; de Fruitybox bekt wel lekker......
. Ik zit trouwens er nog wel over te dubben om ooit een MicroKorg aan te schaffen. Is zoiets er ook niet met een sequencer of iets dergelijks? En tot slot nog even; zijn er nog alternatieven voor de Korg Kaos. Heeft Yamaha ook VJ-apparatuur of nog plannen om iets uit te brengen?
Ik weet het ; een hoop vragen
, maar ben zeer benieuwd naar antwoorden.... 

....
...en nog even ter aanvulling; Wat voor goede alternatieven zijn er uberhaupt voor de RS7000 en MC-909? En welke wellicht voor de Triton en de Motif?
. Net als die Triton trouwens. Ik hoorde wel dat Soundworld een Triton LE te koop had voor 899 en dat sample-board voor 150. Dat viel me niets tegen toch.....
. Heb je de nederlandse al? Dat leest natuurlijk voor velen ff net wat makkelijker weg, kan je evt. bestellen bij je lokale synthboer of als PDF downloaden: