Een leuke synth voor diverse muziek

Semt-X

Nieuwkomer
Hallo,

Ik ben op zoek naar een leuke synthesizer voor diverse soorten muziek.
Je moet denken aan bands zoals Guns N Roses, Aerosmith, 36 Crazyfists, Muse enz enz.
Maar ook lijkt het me leuk om me te gaan richten op Dance, Trance enz....

Ik wil een synth gaan aanschaffen en weet dus niet welke, de nadruk ligt op Hardrock, Heavy Metal enz. En daarnaast ook nog eens kunnen gaan spelen met andere stylen.
Welke zou ik het beste volgens jullie kunnen nemen?

Ook wil ik m gaan aansluiten op mijn computer en er mee gaan rommelen.

Uiteraard mag het weet niet veel kosten, prijzen ben ik totaal niet van op de hoogte, dus laat maar iets horen...
Zelf viel mij een CS1X op van Yamaha, doe ik hier een goed koop aan? Ook een leuke functie lijkt mij een arpeggiator, aangezien ik deze ook wil gaan gebruiken binnen Cubase en dergelijk...

In ieder geval, bedankt voor jullie evt. input!

Zelf raad ik je een Korg aan. Dit is toch wel dé rocksynth bij uitstek.
Kijk eens naar de classic M1 of zijn opvolger X3 of de nieuwere N-serie.
Als je budget het toelaat kan je natuurlijk ook de Triton (extreme) overwegen.

Succes ermee.

En ik raad je weer de Access Virus A aan.(kost zo rond de 450 euro`s)

Of ga lekker naar de winkel of misschien bij iemand langs en ga daar lekker klooien tot je hebt gevonden wat je zocht.

Synth`s zijn net vrouwen.;)

Laatst gewijzigd:
Als het een zware metalen-bak moet worden, kan ik je ook alleen maar korg aanraden.
Instant viezigheid.

Voordat echt élke synth genoemd is, is het misschien handig even nader te specificeren wat je ermee wilt, in welke context je ''m gaat gebruiken (zelf opnemen via de pc? is dit je eerst synth of instrument?) en hoeveel je te besteden hebt.

Voor zover ik het doorheb: een standalone-synth om aan te sluiten op je pc met geluiden waarmee je vooruit kunt van hardrock tot trance. Het lijkt erop dat alle VA-synths dus afvallen vanwege het gebrek aan polyfonie (behalve de écht dure bakken). Maar dan blijft er nog veel over. Dussuh: wat maggie kostuh?

Ik zou voor een kurzweil of een nieuwere korg gaan, een romplayer, hier kan je toch het meest divers mee aan de slag

Ik blijf toch zweren bij een ensoniq TS 10 of 12

Nou wat mag het kosten?
Het gaat mij eigenlijk alleen op opnemen op de computer. Met de nadruk op metal enzo. Ik wil gewoon eens een synthesizer hebben om te kijken of het wat is, of het iets voor mij is. Ik wil me dus ook gaan storten op MIDI gebied. Eerst zitten denken aan een MIDI controller, maar ja, daar zit bijv. niet zo'n grappige arppegiator op, zoals bij de CS2X. Daarom wilde ik gaan voor de CS1x, deze is voor mij 2e hands goed betaalbaar. Eigenlijk mag het allemaal niet meer dan 200 EURO kosten, met andere woorden. Bijzar weinag. Maar omdat ik ook totaal nog niet bekend ben met synthesizers, vind ik het hoog genoeg... Wat denken jullie, misschien toch beter om een MIDI controller aangeschaffen? In ieder geval, bedankt allemaal tot nu toe, maar de dingen die ik voorbij heb horen komen, zijn onbetaalbaar voor mijn portmonee.

Toch nog ff doorsparen, of mazzel hebben dat je een goedkope 2e hands vindt. De Yamaha S30 een de Korg X5D (ha, zijn er toch nog stiekem 2 extra namen gevallen in deze thread :engel: )zijn de goedkoopste bakken met brood en boter geluiden voor de recht-geaarde rocker. Maar die beginnen toch ook pas vanaf 500 eurie.
Een 2e hands CS1X is leuk om voor jezelf mee te experimenteren, maar in een band kom je al gauw tekort ben ik bang, zeker als je nog niet ervaren bent in het programmeren van een passend geluid.

Ik wil ook gaan experimenteren. Het is alleen voor mij bedoelt om via MIDI muziek op te nemen via evt. Softsynth? En daarnaast de functies te kunnen gebruiken van de CS1X. Ik speel dus niet in een band, en ben ik ook niet echt van plan, voorlopig... Kan dit trouwens wel? De functies van de CS1x (bijv. de arppegiator) gebruiken in softsynth? Ik werk namelijk met Cubase en neem hier alles in op. Dus nogmaals de vraag ,wat zou ik dan beter kunnen doen? Een CS1x kopen, of iets dergelijks, of gaan voor een MIDIcontroller? Is het ook mogelijk om in combinatie met software een arppegiator te gebruiken?

Re: Een leuke synth voor diverse muziek

Origineel geplaatst door Semt-X
Hallo,

Ik ben op zoek naar een leuke synthesizer voor diverse soorten muziek.
Je moet denken aan bands zoals Guns N Roses, Aerosmith, 36 Crazyfists, Muse enz enz.
Maar ook lijkt het me leuk om me te gaan richten op Dance, Trance enz....

Ik wil een synth gaan aanschaffen en weet dus niet welke, de nadruk ligt op Hardrock, Heavy Metal enz. En daarnaast ook nog eens kunnen gaan spelen met andere stylen.
Welke zou ik het beste volgens jullie kunnen nemen?

Ook wil ik m gaan aansluiten op mijn computer en er mee gaan rommelen.

Uiteraard mag het weet niet veel kosten, prijzen ben ik totaal niet van op de hoogte, dus laat maar iets horen...
Zelf viel mij een CS1X op van Yamaha, doe ik hier een goed koop aan? Ook een leuke functie lijkt mij een arpeggiator, aangezien ik deze ook wil gaan gebruiken binnen Cubase en dergelijk...

In ieder geval, bedankt voor jullie evt. input!

Aan Hardrock zit ik toch een beetje aan FM te denken , bijv een SY77 of SY99
wil je van alles wat dan kom je bij de Roland JV1080 ..

Je kunt ook aan een sampler denken ..

Ook de Kurzweil k2000 kan goed worden ingezet voor Hardrock en Heavy Metal

belangrijk te weten is of je een paar softsynths hebt of nog helemaal geen??

ik heb zelf een cs1x en altijd heel erg tevreden over geweest (ik ben een gitarist die ook langzaam steeds meer met midi is gaan doen) alleen de synth programmeren is mij nooit echt gelukt (geen zin en tijd om erin te duiken)

nu werk ik bijna alleen nog maar met softsynths en gebruik de cs1x dus alleen als midi keyboard (ik heb net een remote 25 als controller gekocht maar die heb je eerst nog niet echt nodig als je een cs1x hebt, daar zitten ook 6 knoppen op)

ik denk dat als je kijkt naar je ervaring en het geld dat je wilt besteden een YAMAHA CS1X/CS2X een hele goeie optie zou zijn.....er zitten echt hele bruikbare presets in en als je wat verder bent en meer eisen wilt gaan stellen aan je muziek dan koop je iets waar je echt een stijve van krijgt....(als je nu iets duurs koopt kom je er misschien over een jaar achter dat het net niet iets is wat je wou en moet je weer iets aanschaffen)

de apreggiator van cs1x is niet echt een goeie dus .......daar hoef je het niet voor te doen

Nou dat is dus het leuke, ik ben maar pas begonnen, en wil dus weten wat allemaal goede opties zijn voor het MIDI gebeuren. Welke softsynths vinden jullie goed?

Origineel geplaatst door gemmetje
ff tussen haakjes:

in cubase zit al een arpeggiator ingebakken. :)

Dacht ik ook , in Logic zit er ook 1

Back