FM7 in FL Studio

bombario

Gepokt en gemazeld
Dag dag,

Ik probeer mijn FM7 softsynth in FL Studio aan te sturen via midi, maar krijg dit niet voor elkaar. Bij de meeste softsynths gaat dit via de Fruity Wrapper en dan 'Link To Controller' (waardoor je werkelijk alle knopjes en schuifjes aan midi-controllers kunt toewijzen door simpelweg aan een knop op de hardware controller te draaien, heel vet!) maar bij FM7 geeft hij deze functie niet.

Als ik het programma stand-alone open kan ik wel midi instellen, maar het menu 'system' waaronder de midi-instellingen staan laat hij niet zien als plug-in in FL Studio. Heeft iemand enig idee, want ik word er een beetje gek van en kan via Google en Yahoogroups ook niks vinden.

Thanx!

mss zeg ik nou wel iets heel raars......

Er zijn softsynths waarbij je tijdens de installatie kunt kiezen hoe ze geïnstalleerd worden: als vst-plug, als dx-plug, stand-alone of een combinatie. Als je in FL fm7 als vst-plug wilt gebruiken maar je hebt hem zo niet geïnstalleerd, gaat het niet lukken.

Kijk eens in je vst-map of je daar fm7 in tegenkomt of probeer fm7 aan te spreken vanuit een andere vst-host.

suk6 :biertje:

Origineel geplaatst door gemmetje
mss zeg ik nou wel iets heel raars......

Er zijn softsynths waarbij je tijdens de installatie kunt kiezen hoe ze geïnstalleerd worden: als vst-plug, als dx-plug, stand-alone of een combinatie. Als je in FL fm7 als vst-plug wilt gebruiken maar je hebt hem zo niet geïnstalleerd, gaat het niet lukken.

als je fm7 niet als VST of DXi geïnstalleerd hebt, kan je 'm ook niet zien in FL, dus dat kan het niet zijn.

ik denk dat je het beste Native Instruments support kan mailen hoe iets dergelijks moet, of anders Propellerheads.

FM7 staat inderdaad niet in de VST map, maar je kunt het progje wel specificeren, hij herkent hem dus wel en hij werkt ook gewoon. Behalve de midi dan...

Ik denk zelf dat de de info van Fruity Wrapper wordt meegeleverd door de softsynth fabrikant, zoiets als een mixermapje. Misschien doet Native dit niet?

Dank dank!

Dank dank!

Het programmaatje er net even opnieuw opgezet - dit keer braaf in de goede map - en het werkt. Ben ik gisteren dus uren mee aan het klooien geweest, mijn dank is groot!

rutger

je laad de fm 7 in een effectchannel (als instrument....)
dan creeer je een paar midi out tracks (zelfde receivre channel als fm 7 )

je configureert een aantal knopppen van de midi out (controller nr's) ,dan configureer je de fm 7 met de zelfde controler als de midi out ....

Back