Heb je echt wel iets aan de evolutionuc16?

eruk

Stamgast
Deze controller is bij feedback slecht 100 pleuri, het spreekt mij erg aan omdat je dan aan echte knoppen kan draaien.
Maar wat is de ervaring van mensen, werkt het lekker? gebruik je hem wel echt? of staat ie stof te happen? Daar ben ik nl wel bang voor.
Iemand ervaring mee?

Attachments

• evolution-uc16.jpg
    evolution-uc16.jpg
    13,3 KB · Bekeken: 100
Ik merk zelf dat het toewijzen van softsynth knoppen aan de knoppen van m'n controller (en de juiste knoppen later terugvinden) te veel werk is als ik bezig ben. Ik ben daarom voor een midikeyboard gegaan, waar óók een paar knoppen op zitten. Het keyboard gebruik ik namelijk wel vaak.

Echter, live met softsynths is zo'n controller wel reuze handig. Een muis staat zo on-cool...

Cas

Ja ik ben ook bang dat het teveel werk is.... is het eenvoudig om knoppen toe te wijzen aan bv reason of vst plugins?

Voor softsynths gebruik ik de mijne (UC33) weinig, ook al omdat ik niet veel softsynths gebruik, maar hij staat hier idd voraal stof te happen, al van in het begin.. Hij wordt handig als je hem veel gebruikt en alles weet staan. Der zijn nu ook nieuwe overlays voor Reason (enkel UC33, peins ik) en dan wordt het al wat overzichtelijker..
Programmeren van de unit is zéér gemakkelijk. Natuurlijk moet je wel telkens de MIDI implementation chart van je softsynth/ effect/ sequencer etc hebben of je moet al gaan zoeken welke cc nummer aan welke parameter toebehoort.

Is het niet zo dat je in reason/vst's op een knop rechtermuisknop kan klikken, en dat je dan een knop van de controller kan toewijzen?

Het is misschien handig om verschillende controller bakjes te hebben die je telkens hetzelfde geprgrammeerd laat staan en waar je desnoods wat dingen op schrijft. Of anders een noteblok erbij waar je alles hebt opgeschreven (zo doe ik het). Kan je natuurlijk ook mooi, overzichtelijk met Photoshop maken :)

Origineel geplaatst door eruk
Is het niet zo dat je in reason/vst's op een knop rechtermuisknop kan klikken, en dat je dan een knop van de controller kan toewijzen?

Yêp. Dat kan ook. Maar dan kan je maar 16 of 33 parameters controlleren. Je kan best verschillende programmas maken in de UC en dan in Reason's sequencer op het icoontje klikken zodat elke module apart MIDI data van de UC ontvangt. Zo kan je véél meer controlleren (alles, in feite, bijna toch..) maar maar één module tegelijk ..

Spijtig genoeg heeft Reason maar 1 MIDI input.. Dit is denk ik omdat bv op de mixer het master volume reageert op cc message 7, maar ook het volume van de subtractor reageert op cc 7.. Daar komen problemen van natuurlijk ;) Dit zullen ze bij Propellerhead toch moeten fixen!

de knoppen aan de uc-16 zijn heel makkelijk toe te wijzen mits je de controller nummers hebt. maar die staan in elke handleiding :D (voor hardware synths)

voor softsynths (bv creamware plugs) rechtermuisknop en draaien maar

ik gebruik de knoppen niet veel, maar ik merk wel dat ik langzamerhand het steeds meer ga gebruiken. het live tweaken is er ideaal mee

ik vind het een aanrader.

Hij is in ieder geval niet duur, en als ik dit zo lees, is het gewoon zaak dat je je er ff in verdiept en dan heb je er veel aan denk ik klopt die conlcusie?

Re: Heb je echt wel iets aan de evolutionuc16?

Origineel geplaatst door eruk
Deze controller is bij feedback slecht 100 pleuri, het spreekt mij erg aan omdat je dan aan echte knoppen kan draaien.
Maar wat is de ervaring van mensen, werkt het lekker? gebruik je hem wel echt? of staat ie stof te happen? Daar ben ik nl wel bang voor.
Iemand ervaring mee?

Voor dat geld is het echt een gaaf bakje hoor...:okdan:
probeer maar eens met pro53 of een emu bakkie!!!
Tweedehands trouwens ook goed te scoren,ik heb er een voor 75 euro,als nieuw met alles erbij.Met xp hoef je geen drivers te installeren!Werkt toppie!
Ziet er ook goed uit..:peukie:

opzich leuk ding. misschien ook iets om synths mee te programmen zoals de MKS serie van roland bijvoorbeeld of idd voor pro 53 alleen ergens lijkt het me ook weer een enorm onhandig ding. tja dan liever de fader versie :)

Origineel geplaatst door ikke
Spijtig genoeg heeft Reason maar 1 MIDI input.. Dit is denk ik omdat bv op de mixer het master volume reageert op cc message 7, maar ook het volume van de subtractor reageert op cc 7.. Daar komen problemen van natuurlijk ;) Dit zullen ze bij Propellerhead toch moeten fixen!

je kunt dit omzeilen door gewoon geen midi activatie in de sequencer tracks te doen.....maar wel midi remote control te activeren...op deze manier veranderen de default waarden niet..

Back