Nieuwe Korg Electribejes

Bubbles

Stamgast
Beste forumleden,

wat vinden jullie van de nieuwe electribejes? Zijn ze beter dan de oude? Ik wil dus niet weten OF jullie ze goed of slecht vinden, maar OF ze beter of slechter zijn dan de 'oude', en of ze iets toevoegen.
Dus als je een electribe wilt, wat kun je dan het beste doen? 2e hands electribe MK I of een nieuwe MK II.

Bij voorbaat dank, en met vriendelijke groet,

Bubbles.

je bent een dief van je eigen portemonnee als je die mk2 gaat kopen want behalve de case zijn ze dacht ik helemaal hetzelfde!
oh ja ze hebben er geloof ik ook nieuwe presets in gepropt. who cares...

De nieuwe electribes klinken beter dan de oudere versies.
De convertors zijn veel beter, en de hele constructie is beter.
Voor live is een stevig kastje toch altijd wel een pre, ga in dat geval voor de MK2 lijn van Korg.

Re: Nieuwe Korg Electribejes

Origineel geplaatst door Bubbles
Beste forumleden,

wat vinden jullie van de nieuwe electribejes? Zijn ze beter dan de oude? Ik wil dus niet weten OF jullie ze goed of slecht vinden, maar OF ze beter of slechter zijn dan de 'oude', en of ze iets toevoegen.

Dus als je een electribe wilt, wat kun je dan het beste doen? 2e hands electribe MK I of een nieuwe MK II.

Bij voorbaat dank, en met vriendelijke groet,

Bubbles. [/B][/QUOTE]

citaat:

Hmmm... heb je jouw vraag wel eens goed gelezen?
Eerst vraag je wat we ervan vinden en of ze beter zijn dan de oude.
En daarna wil je niet weten of we ze goed of slecht vinden en of we ze niet beter of slechter vinden dan de oude.
en dan ook nog of ze iets toevoegen...:stupid

Je geeft ook niet duidelijk een voorkeur naar een A,M,R of S model.
Dus je kan best wat duidelijker zijn misschien.

Origineel geplaatst door chielos
je bent een dief van je eigen portemonnee als je die mk2 gaat kopen want behalve de case zijn ze dacht ik helemaal hetzelfde!
oh ja ze hebben er geloof ik ook nieuwe presets in gepropt. who cares...

En er zit in plaats van een Ring mod een Cross mod op, wat daar de verschillen precies van zijn durf ik niet te zeggen

Re: Re: Nieuwe Korg Electribejes

Re: Re: Nieuwe Korg Electribejes

hier vraag ik je wat ik het best kan doen als ik een electribe wil, een nieuw of een oud model. En dan een 2e hands oud model, of het nieuwe model gewoon zo van feedback.

Origneel geplaatst door Bubbles
Wat vinden jullie van de nieuwe electribejes? Zijn ze beter dan de oude? Ik wil dus niet weten OF jullie ze goed of slecht vinden, maar OF ze beter of slechter zijn dan de 'oude', en of ze iets toevoegen.

Hier vraag ik je, om je persoonlijke mening over de geluiden van de bakkies achterwege te laten, en alleen te zeggen of de nieuwe electribe's wel of niet vernieuwd zijn, of Korg er dus wat mee heeft gedaan, i.p.v. gewoon dezelfde bak in een andere buitenkant te steken. Dus niet of jij ze goed vind, maar of ze dus beter zijn dan de oude (technisch).

Orgineel geplaatst door Kenny
Je geeft ook niet duidelijk een voorkeur naar een A,M,R of S model.

bij deze dan: de A en de R modellen.

Bubbles

Heb zelf onlangs de R MkII aangeschaft... nieuw dus.

Verschil met de vorige schijnt inderdaad de 'cross mod' ipv de 'ring mod' te zijn op de percussion parts 1 & 2.
Wat dat nou uitmaakt is mij totaal onduidelijk, ik denk dat ze dat zelfs bij Korg niet weten :D

Verder zijn de presets anders (boeit me niet), andere converters heb ik niets over kunnen terugvinden, maar het grootste verschil: de mooie metalen kast ipv het plastic bakkie.

Of je de oude of de nieuwe wilt kopen is dus strikt een kwestie van budget.
Dit in ieder geval voor de Electribe A. Die wordt tweedehands namelijk voor belachelijk lage prijzen aangeboden, dus is het kiezen voor een mkI voor wehnag, of een mkII voor aanzienlijk meer.
Bij de Electribe R's is dat minder het geval.
Dus voor dat apparaat zou ik voor die enkele tientjes verschil tóch liever de nieuwe hebben...

pb phochos maar es, volgens mij heb die zowel ouwe als nieuwe modellen gehad

wat kost die mkII dan tegenwoordig?
ik bedoel de oude kost tweedehands +/- 175 euro!

kon op de korg site btw niks vinden over betere convertors of wat dan ook...
lijk me dat ze dat toch wel even zouden melden.

volgens mij is het gewoon een slimme marketing truc om zo alle electribe hardware die ze nog hebben kwijt te raken, hup nieuwe case in in de winkel die handel!

Electribe A en R mkII, 279 Euro bij de Feedback.

Chielos, vind je benadering niet helemaal terecht, de R is echt een leuk bakkie...
En ook een behoorlijk commercieel succes; niet bepaald iets waar Korg mee is blijven zitten, in ieder geval.

Origineel geplaatst door Hanz
Electribe A en R mkII, 279 Euro bij de Feedback.

Chielos, vind je benadering niet helemaal terecht, de R is echt een leuk bakkie...
En ook een behoorlijk commercieel succes; niet bepaald iets waar Korg mee is blijven zitten, in ieder geval.

heeej rustig aan ik heb hem zelf ook en ik vind hem fantastisch!
ik had bij thomann gezien dat ze iets van 350 moesten kosten...
maar ik bedoel 100 euro meer voor alleen die buitenkant?
das wel even 220 gulden!

is het bij jullie misschien bekend of er ergens modificaties zijn te vinden voor dit schatje?
bijv. 4 outputs ipv 2 x in en 2 x out
of delay schakelbaar tussen cross en normaallemal geweldig zijn!
dat zou helemaal geweldig zijn!

Vraag blijft nu dus: is er wat 'verbeterd', of is het gewoon technisch dezelfde bak in een metaal omhulseltje?

Alleen de Cross Mod / Case

Qua geluid zijn ze niet zoveel veranderd, inderdaad een extra crossmode erbij. En de behuizing is natuurlijk veel beter geworden, de MKII serie in metalen behuizing.
Wat ik alleen niet begrijp is dat de EA1 (de eerste versie) nog steeds wordt aangeboden voor 399 euro, terwijl de MKII voor 279 euro verkrijgbaar is.

Over de EA1 en ER1 kan ik zeggen: Hele fijne dingen, heb ze helaas weer weggedaan, maar goed......ik heb nu een Yamaha DX200 en dat is ook een fijne machine. De ER1 is inderdaad (en vele zullen het met me eens zijn) een van de beste drumcomputers die ooit gebouwd is, echt complexe ritmepatronen zijn ermee te maken. De EA1 in combinatie met de ER1 (en eventueel de ES1`er ook nog bij) is echt een indrukwekkende muur van sequences en drums en samples.

Phochos:D

De Crossmod is niet 'extra', maar 'in plaats van' de eerdere Ringmod.
Zie onderstaande plaatjes:

etr.jpg

mkI

ER-1mkII.jpg

mkII

Vraag is dus: wat is het klankverschil tussen Ringmod en Crossmod?
Theoretisch bekeken moduleert bij Ringmod de ene Osc de andere Osc (éénrichtingsverkeer), en zouden bij Crossmod de Oscs elkaar wederzijds moduleren (twéérichtingsverkeer). In de praktijk werkt de Crossmod bij de ERmkII óók maar één kant op...

Waar zit hier nou de verwarring? :confused:

Ik dacht dat alleen de eA-1 een "cross ipv ring - functie hadden gekregen - de er-1's zijn hetzelfde - toch?
ik snap de er-1 pix niet zo daardoor...

uhm

:confused:

Nee, in ieder geval óók de Electribe R.

Op het plaatje kan je bij de mkI nét zien dat er Ringmod staat, en ik heb net gecontroleerd, op de mkII staat Crossmod... :D

Ik ben eens in het verschil Ringmod / Crossmod gedoken, maar er is weinig over te vinden.
Volgens deze site is Ringmod een soort Amplitude Modulation (AM) en Crossmod een soort Frequency Modulation (FM).

Maar ja, wie zegt dat dàt zo is... Ik heb al gezien dat het nogal vaak misbruikte termen zijn! :D

Back