Ik krijg een kat

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Origineel geplaatst door Maks
20 jaar??:biertje: en ik die dacht dat mijn kat van 14 oud geworden was....:) god hebbe haar ziel:luv:
hoop dat ze t nog een paar jaar volhoudt, hebben r nog maar 2 jaar, ze woonde daarvoor bij m'n oom en tante

geniet nog ontzettend van r, bijt in je neus enzo, superschattig :D

case.jpg

Dit moet je zoveel mogelijk voorkomen ;) Katten op mixers is geen goed plan. *
Die van mij houd meestal wel rekening met m'n spullen, ze loopt netjes achter de synthesizers langs om bij het hoogste plekje in huis te komen, een kast in mijn studio. Ik heb daar vrede mee, 't arme beest zit nu eenmaal in een flatje en ze kan niet verder naar buiten dan het balkon, dus ik heb besloten dat ze ook gewoon in de studio mag komen. En als ze echt irritant is, dan zet ik een leeg kartonnen doosje neer, of een plastic tasje wat een beetje kraakt, en dan gaat ze daar een paar uur in zitten loeren. 't Enige wat ik haar maar niet afgeleerd krijg is het krabben aan de bank... Ondanks krap-palen, anti-katten geurtjes en weet ik veel wat heeft ze soms erg baldadige buien en gaat ze aan m'n bank krabben...

* En begin vroeg genoeg met opvoeden, want jong geleerd is oud gedaan:

poes.jpg

Er was hier al eerder een topic over: https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=23378

Laatst gewijzigd:
Dat van dat krabben aan de bank heb ik onze kat afgeleerd.......door simpelweg iets te doen wat katten in de natuur onderling ook bij elkaar doen om te laten zien wie de baas is. Gaat als volgt.....

Kat loop naar bank en zet nagels erin........je pakt kat bij nekvel en je druk met je hand de kop van de kat tegen de grond net zo lang tot ze klagend beginnen te miauwen...... op een bepaald moment weet die kat van.....als ik aan de bank kom laat die weer zien wie de baas is, en daar heb ik geen zin in. En nee het is niet zielig.....:okdan:

Origineel geplaatst door C-Code
Dat van dat krabben aan de bank heb ik onze kat afgeleerd.......door simpelweg iets te doen wat katten in de natuur onderling ook bij elkaar doen om te laten zien wie de baas is. Gaat als volgt.....

Kat loop naar bank en zet nagels erin........je pakt kat bij nekvel en je druk met je hand de kop van de kat tegen de grond net zo lang tot ze klagend beginnen te miauwen...... op een bepaald moment weet die kat van.....als ik aan de bank kom laat die weer zien wie de baas is, en daar heb ik geen zin in. En nee het is niet zielig.....:okdan:

Klinkt zeer plausible, 't is de moeite van het proberen waard ('t gaat hier om een hele fijne bank!). Bedankt voor de tip :)

Origineel geplaatst door Neon Vomit
Jij maakt vast hele relaxte muziek :)

Nou, daar zeg je me wat... ik dacht altijd dat katten niet tegen harde geluiden en muziek konden, maar wat doet dat beest dan altijd in m'n studio? Okay, ik maak geen potten-en-pannen-punk, maar toch... voor een soort dat slecht tegen hard geluid kan ligt dit beestje wel erg vaak in de studio te pitten...

Hahahahaha das grappig inderdaad, mijn kat komt juist relaxen/slapen in de studio als de boxen hard staan....ik zie de logica daar ook niet van in. Terwijl als ze een kind hard horen janken/gillen dan worden ze helemaal panisch....het lijkt wel of het met frequenties te maken heeft...althans dat denk ik.

Katten die in huis zijn, vinden geluiden die in het huis horen, of vanuit het huis ontstaan OK. Geluiden die buiten het huis komen, dus van de straat of van de buren of van het dak zijn niet OK.

Om te voorkomen dat de katten je apparatuur volkotsen met een haarbal moet je na het gebruik van je apparatuur er een 'spat-waterdichte' kap overheen doen.

ALs je een kat iets wilt afleren maar niet je apparatuur wilt beschadigen; gebruik dan een spuitbus met 'dust off' perslucht.
Katten hebben er een hekel aan; tevens betekens blazen in de kattentaal dat ze moeten oppassen/opzouten, en je apparatuur blijft heel.

Tenminste, dit zijn mijn ervaringen.

Re: Ik krijg een kat

Origineel geplaatst door bikkel
Ik krijg van het weekend een kat kado van mijn vriendin, heel leuk allemaal, maar dat beest loopt wel door dezelfde ruimte als mijn spullen staan natuurlijk. Hoe zorg ik er voor dat het beest niet de kans krijgt om mijn apparatuur te slopen?

Discipline. Elke keer DUIDELIJK (vanaf 't begin!!) laten merken wat wel en niet mag.

Ook katten kan je (voor 95%) africhten.

Voor de rest: werk je kabels, e.d. goed weg achter een schotje, ofzo. Gear onder (goeie) afdekdingessen. Etc. etc.

O ja, en een goeie verzekering ;)

Bizar dat dit topic weer tot leven geschopt wordt terwijl mijn kat ligt te kreperen. Kreeg hem terug van de dierenarts, helemaal onder zijn eigen pis, had hem maar in de badkamer gezet, half uur later keek ik zat de hele badkamer onder het bloed :(

Was blijkbaar normaal na zo'n spoeloperatie :S

Hij is trouwens altijd netjes van de apparatuur af gebleven verder.

Goh! Wat is er dan met je kat aan de hand?

Origineel geplaatst door MrM
Katten die in huis zijn, vinden geluiden die in het huis horen, of vanuit het huis ontstaan OK. Geluiden die buiten het huis komen, dus van de straat of van de buren of van het dak zijn niet OK.

Om te voorkomen dat de katten je apparatuur volkotsen met een haarbal moet je na het gebruik van je apparatuur er een 'spat-waterdichte' kap overheen doen.

ALs je een kat iets wilt afleren maar niet je apparatuur wilt beschadigen; gebruik dan een spuitbus met 'dust off' perslucht.
Katten hebben er een hekel aan; tevens betekens blazen in de kattentaal dat ze moeten oppassen/opzouten, en je apparatuur blijft heel.

Tenminste, dit zijn mijn ervaringen.

Aldus "mister mouse" ...jaja. 8)

Nog nooit problemen gehad met onze kat.. Beestje gaat wel eens met een pootje op een synth staan (laatste keer kreeg ze in de gaten dattie dan ook geluid ging maken.. Ging ze ernaast zitten en heel sneaky af en toe met een pootje op een toets drukken.. Echt heerschend!! :halleluja )
Maar ze komt ook gewoon buiten.. Nog nooit binnen gezeken of wat anders gedropt, kabels enzo vindt ze niet interessant (slapen daarentegen....).. En wat ook wel wil werken is de beesten aankijken! Gewoon strak in de ogen aankijken.. Schijnt (lang leve MArtin Gaus) dat degene die dat het langste volhoudt wordt gezien als de baas.. Zult ook merken dat als je kat wegkijkt dat ze zich dan zal gaan wassen of gaan krabben ofzo.. Schijnt een teken van respect te zijn..

Dierenmanieren is best een cool programma hoor :okdan: :biertje:

DSC00200.jpg

:halleluja Diesel :halleluja

nog veel succes gewenst met het zwanger zijn van een katertje , mijnheer Bikkel
... dat de bevalling niet te veel pijn op mag leveren, en dat het beestje gezond is. ..

Als je weinig problemen wilt hebben, moet je je kat 's nachts buiten steken (als ie volwassen geworden is).

Katten zijn nachtdieren, ze jagen op muizen en ander ongedierte dan, wat betekent dat ze in de dag moe zijn en aldus veel slapen. Maar ze gaan dan ook niet in de gordijnen hangen of zo :)

Wij hebben vroeger veel katten gehad (ikzelf zou er nu graag een nieuwe hebben maar m'n ouders zijn er niet echt voor), en wat wij altijd deden was zolang het beestje jong was, ze 's nachts opsluiten in een soort zelfgemaakte kooi in de garage, en als-ie naar het toilet moet op de kattebak zetten. Van zodra ze echter volwassen is/was, dan ging ze altijd buiten. Nooit problemen gehad :okdan:

Spijtig dat de laatste vergiftigd werd door een duivenmelker... Hou dat in gedachten als je je kat buiten steekt; indien er een duivenmelker in de buurt woont dan moet je er niet van verschieten dat je kat opeens niet meer terugkomt =(

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back