Een echt keyboard emuleren.

mOkBor

Voknorr Arokx Acid
Omdat ik tegenwoordig op keyboard/muziek les zit. Ben ik op zoek naar een vst of iets anders die een gewoon keyboard kan emuleren, met ingebouwde loopjes enzo, en knoppen waar mijn boek de hele tijd naar verwijst zoals intro, synchro start. Ik heb namelijk al een mooie controller en ik zou het zonde vinden om nog een los keyboard te kopen. Is zoiets te krijgen of moet ik gewoon een synth blijven gebruiken voor oefenen? Ik oefen nu met mijn micro modular :p

thx BjB

ik denk dat het pakket "band in a box" vrij dicht komt bij wat je zoekt

je hebt een MicroMod en je wilt een Casio-achtige keyboard emulatie? :confused: :confused:

nou heb ik alles gezien...

en ik ben pas 26...

Ja, omdat de mijn muzieik theorie boek dus keyboard functies gebruikt. Het gaat niet om het geluid maar om de functies die een synth meestal niet heeft. Ik ga er verder geen muziek mee maken daar gebruik ik de micro wel voor :p

Mzl

Ik weet niet of er een vst is en ik ben niet bekend met "Band in a box" zoals Pjotr-G aangaf. Wat ik zelf vaak doe is een midi-file downloaden en openen in b.v. Cubase. Vervolgens zet ik de stem uit die ik zelf wil spelen. In mijn geval is dit vaak de pianopartij omdat ik blues en/of boogie woogie speel als ik achter de "piano" kruip. Ik denk dat het in jouw geval vaak de zanglijn is als ik een beetje de oefenboeken voor Keyboard in mijn achterhoofd hou. Nu speel jij de zang en de begeleiding wordt via (de wavetable) de computer afgespeeld. Daarnaast kun je ook via je master keyboard een geluid vanaf je wavetable spelen en deze is vaag GM of XG en daar vind je zeker alle keyboard pling plong geluiden…. Als je deze zat bent dan grijp je maar weer snel naar je SYnth :)

Oké op deze manier activeer je niet zelf de akkoorden/begeleiding zoals op een echt keyboard, maar je speelt wel met het "originele" arrangement mee en niet met zo'n typisch Casio begeleidingsbandje 8~ ....en je kunt niet smokkelen want de begeleiding gaat gewoon door. Daarnaast is het kinderlijk eenvoudig om het nummer te transponeren naar de toonsoort waar in jij het moet/wilt spelen. Wellicht heb je er wat aan...het is zeker een goedkope oplossing en dan gebruik je je wave table op je geluidskaart ook een keer

VasC :mega:

Back