Reason 3

Origineel geplaatst door olafmol
ik neem aan dat je weet dat Live4 midi ondersteund? dus je kunt nu met Live4 op dezelfde manier werken als je hierboven beschrijft met cubase...... en zelfs nog makkelijker want Live4 herkent gewoon stereo rewire kanalen en dat doet de steinberg software niet bij mijn weten

Ik werk nog maar kort met Live 4 en vooral met reason. Heb live + reason maar 2x gewired ofzo en toen heb ik reason via audiokanalen in Live opgenomen, maar als je zegt dat je reason ook via Live's midikanalen kan besturen dan zal ik es snel even kijken hoe dat in elkaar steekt (bij Cubase is dat simpel, hier dan waarschijnlijk ook). Thanx in ieder geval.

Origineel geplaatst door funkdecoder
Ik werk nog maar kort met Live 4 en vooral met reason. Heb live + reason maar 2x gewired ofzo en toen heb ik reason via audiokanalen in Live opgenomen, maar als je zegt dat je reason ook via Live's midikanalen kan besturen dan zal ik es snel even kijken hoe dat in elkaar steekt (bij Cubase is dat simpel, hier dan waarschijnlijk ook). Thanx in ieder geval.

izze siempel: live4 opstarten, vervolgens reason.............. nu kan je in live4 een midi kanaal aanmaken en de output van dat midi kanaal naar een reason device sturen.....dat selecteer je dus in het lijstje "output" bij het midi kanaal....... vervolgens een audio kanaal in Live4 aanmaken en de input koppelen aan een rewire kanaal..... monitoring op het audio kanaal op 'on' zetten en klaar is klara

Origineel geplaatst door Origin X
De minderwaardigheid over de sequencer heb ik nou nooit gesnopen? Ik vind het hem namelijk wel prettig werken.
In Reason is het direct veel duidelijker wat je moet doen in vergelijking tot paketten als Logic.
Daarom zou ik graag VST's willen gebruiken met de sequencer van Reason.
Het liefst ook nog audio sporen erbij, maarja dan is het echt geen Reason meer...

het meest minderwaardige, zeg maar dramatische, van de reason sequencer zijn imo de quantinize opties, extreem beperkt.. en quantinize ends mis ik echt enorm... zouden ze goed aan doen om dat in te bouwen, verder een goeie 303, hebben ze toch al.. alleen ff rebirth volledig integreren, en ik denk dat voor de trance-folks een superwave synth wel een idee is :+.

verder mag wat mij betreft de drumcomputer wat uitgebreider, NN-XT hoeven ze niks meer aan te doen.. distortion hebben ze ook al goed voor elkaar.. audio sporen (nee, geen midi/vst gedoe, gewoon puur een audio file laden als spoor) lijkt me dan wel weer ideaal.. aangezien je voor langere stukken als a capella's gewoon problemen krijgt met de NN-XT dat je hem maar 1x kunt starten en dan helemaal moet laten afspelen.

Verder lijkt een arp me wel leuke toevoeging :)

En wat meer live-mogelijkheden in de sequencer, iig dupliceren van tracks (copy-pasten KAN nu niet tijdens afspelen) of meerdere sequencing patterns á la ableton live :D

ik vind de sequenser ok wel lekker. Daarom wil ik ook heel erg graag (vast wel vaker gezegd) een midi out op mn reason.

Origineel geplaatst door olafmol
daar gaan we weer ;)

http://www.soundonsound.com/sos/Jan03/articles/earnstpropellerhead.asp

quote:

"Ernst adds his thoughts. "People ask us 'What is your hang-up with audio, what is your hang-up with VST plug-ins? Why don't you just do it?' And I don't think there is a hang-up. We'd like to think that Reason is not a 'me too' product. There were certainly soft synthesizers before it, but something that we did — we're not exactly sure what it was — took it to another level. If we ever do hard disk recording, I'd like to try to pull off the same trick again! I don't want to just do a 'me too' thing for adding hard disk tracks to Reason; even though it would probably be practical, it's not what we are about. It's not right for us. We'd just be an inferior Cubase, and why would we want to be that?""

Deze quote was uit 2002 (2002 Frankfurt Musikmesse) en published in 2003. Ik mag hopen dat ze tegen 2005 een andere mening hebben aangezien nu bijna alle concurrerende progs VSTi's ondersteuning hebben.

Origineel geplaatst door gRiMmREaPeR
Deze quote was uit 2002 (2002 Frankfurt Musikmesse) en published in 2003. Ik mag hopen dat ze tegen 2005 een andere mening hebben aangezien nu bijna alle concurrerende progs VSTi's ondersteuning hebben.

dat hadden ze toen ook al

Back