Reason 3

Zodra er vst ondersteuning inkomt zijn de trax ook niet meer uitwisselbaar.
niet iedereen heeft dezelfde plugs!

Origineel geplaatst door virkaz
Zodra er vst ondersteuning inkomt zijn de trax ook niet meer uitwisselbaar.
niet iedereen heeft dezelfde plugs!

net zoals bij elk andere programma dus (zelfs trackers werken trouwens nu met vst's)

over trackers hoef je me nix te vertellen, gebruiker van het eerste uur. maar ik bedoel dat als iemand battery heeft en iemand anders niet, dat je dan geen trax kunt uitwisselen. en dat is juist de kracht van reason...
zo bouw je dus een grote community en dat is belangrijk (net zoals bij games)

Ja heel true. maarja als je zo graag samen tracks wilt maken, kun je natuurlijk ook gewoon afspreken welke vst's wel of niet te gebruiken (zo doe ik dat ook met FLstudio, en dat werkt eigenlijk altijd prima).

ik bedoelde meer van. je een nummer op het reason forum, en 2 van de 10.000 lui hebben toevallig ook albino/battery/waves/e-phonic etc....

dat betekent dus dat er 2 luitjes zijn die de track kunnen luisteren. de rest niet.
mp3tje maken, dat snap ik .. das makkelijk. maar de trackin' en reason community zijn voornamelijk erg groot omdat veel mensen dan kunnen leren van andermans sequence-etc-kwaliteiten door het zien van wat er gebeurd. bij een mp3 kan dit niet :S

en het is niet de bedoeling dat propellerheads er voor gaan zorgen dat er nog meer illegale vsti's rond gaan slingeren op het net (lijkt me)

Nou bij fuityloops heb je ook zo'n online loop geval waar je je nummertjes naartoe kunt uppen. en daar staat duidelijke in het 'regelement' dat je alleen standaard plugins van FL moet gebruiken en/of samples (die worden bij t saven uiteraard automatisch meegesaved)

Ik denk ook idd niet dat Propellorheads wilt dat er nogmeer mensen illegale vst's gaan gebruiken, maarja zo denk je er ook niet over na als je een softwareproduct aant maken bent, vst's worden namelijk ook gewoon verkocht door de makers ervan (zoals het hoort dus).

Maar ze beperken imho gewoonweg de mogelijkheden van de gebruiker wanneer ze er geen vst-ondersteuning in bouwen.

Van mij hoeft Reason geen vsti's te hebben. Hierdoor onderscheiden ze zich juist van de concurrentie als een soort closed software-studio, net zoals ze zich onderscheiden door hun 'hardware-achtige' look. Vsti's draai je gewoon op je mainsequencer (cubase, logic, live etc.) en daar kan je evt. reason aan rewiren. Dit vind ik zelf heel aangenaam werken. :okdan:

daar gaan we weer ;)

http://www.soundonsound.com/sos/Jan03/articles/earnstpropellerhead.asp

quote:

"Ernst adds his thoughts. "People ask us 'What is your hang-up with audio, what is your hang-up with VST plug-ins? Why don't you just do it?' And I don't think there is a hang-up. We'd like to think that Reason is not a 'me too' product. There were certainly soft synthesizers before it, but something that we did — we're not exactly sure what it was — took it to another level. If we ever do hard disk recording, I'd like to try to pull off the same trick again! I don't want to just do a 'me too' thing for adding hard disk tracks to Reason; even though it would probably be practical, it's not what we are about. It's not right for us. We'd just be an inferior Cubase, and why would we want to be that?""

=) ik zou het wel grappig vinden als je gewoon je externe apparatuur kon aansturen, midi out kanalen
of als je addon pakketen kan kopen (zoals concept van reason is met die roland apparatuur).

Net als bv yamaha en roland nu doen: hun hardware omzetten naar software versies (los van
of dit nou goed klinkt of dat je het nauwkeurige copieen zijn: heel andere discussie)
Dat je bv kunt kiezen een jupiter in je reason"rack" te hangen of een moogje meer of minder!
Lijkt me wel gaaf... en als dat niet mogelijk is ivm merknaam etc, om dan gewoon "reasonhardware"
te kopen in de vorm van een softwaresynth/compressor of ook gitaren /pianos/ percussie instrumenten etc.

wat vinden jullie

Origineel geplaatst door Grooveboy
=) Net als bv yamaha en roland nu doen: hun hardware omzetten naar software versies (los van
of dit nou goed klinkt of dat je het nauwkeurige copieen zijn: heel andere discussie)
Dat je bv kunt kiezen een jupiter in je reason"rack" te hangen of een moogje meer of minder!
Lijkt me wel gaaf... en als dat niet mogelijk is ivm merknaam etc, om dan gewoon "reasonhardware"
te kopen in de vorm van een softwaresynth/compressor of ook gitaren /pianos/ percussie instrumenten etc.

wat vinden jullie

Je bedoelt een soort add-on pakketjes? Dat zou wel leuk zijn en ik denk dat er wel vraag naar is, zodat propellerhead (als ze het slim doen) wel big business kunnen maken. Kijk maar eens naar The Sims en de bijbehorende 367642354 addons. Al hoeft propellerhead weer niet op zo'n marktafzet en omzet te rekenen :).

Origineel geplaatst door funkdecoder
Je bedoelt een soort add-on pakketjes? Dat zou wel leuk zijn en ik denk dat er wel vraag naar is, zodat propellerhead (als ze het slim doen) wel big business kunnen maken. Kijk maar eens naar The Sims en de bijbehorende 367642354 addons. Al hoeft propellerhead weer niet op zo'n marktafzet en omzet te rekenen :).

als ik zo es op KVR-VST enzo rondkijk vinden de meeste mensen daar 50 euro voor een plugin al TE duur...... maw: weinig big business volgens mij............en ze hebben natuurlijk wel de refills voor een soortgelijke truuk........het laatste product van de props is dan ook een drum refill op DVD

Origineel geplaatst door olafmol
als ik zo es op KVR-VST enzo rondkijk vinden de meeste mensen daar 50 euro voor een plugin al TE duur...... maw: weinig big business volgens mij............en ze hebben natuurlijk wel de refills voor een soortgelijke truuk........het laatste product van de props is dan ook een drum refill op DVD

Bedoel je plug-ins in het algemeen of eventuele plug-ins voor Reason? Als het plug-ins in het algemeen betreft dan zijn het vreemde lui, aangezien software de laatste jaren steeds populairder wordt en steeds meer wordt gebruikt. En die refills zijn idd wel leuk, maar geef mij maar nieuwe instrumentjes ;).

Bedoel je plug-ins in het algemeen of eventuele plug-ins voor Reason? Als het plug-ins in het algemeen betreft dan zijn het vreemde lui, aangezien software de laatste jaren steeds populairder wordt en steeds meer wordt gebruikt. En die refills zijn idd wel leuk, maar geef mij maar nieuwe instrumentjes ;).

plugins in het algemeen.........lees maar eens op die forums........serieus, je verbaast je over de ideeen die mensen hebben over wat een goede plugin mag kosten......

maargoed.....ik schat dat binnenkort reason3 wordt aangekondigd, en dat daar vast wel een nieuwe vette synth in het rack is toegevoegd, en daar mag je vast ook wel voor betalen :)

misschien al gezegd en misschien nog niet maar: rebirth in reason integreren zonder rewire - gewoon recht toe recht aan -geen gewire - dat lijkt me fijn... dan gelijk de 303 aan te sluiten op de matrix met de reeds voorgestelde arp..

daarnaast de psp-vintagewarmer-style-warmte-kweker in de mixer - just for the fun of it!

Ik wil niet lullig doen hoor, maar ik denk dat het wel een gat in de markt is voor reason:
En die gasten die geen 50euro willen betalen voor een pug-in, zijn dat de mensen die
reason gebruiken? zijn dat de mensen die niet "zonder" die plugin kunnen en zijn dat de mensen
die een duur pakket als reason wel aanschaffen? ik denk dat het heel anders werkt!

Als je reason hebt en ermee werkt, kan ik goed voorstellen dat je op een gegeven moment denkt:
gvd die 303 pluginn of die jp-8 moet ik eigenlijk wel hebben, das wat ik zoek!
En ja met plugins bedoel ik dan software instrumenten voor reason!

Ik had eigenlijk al vanaf het begin verwacht dat de propellerhoofden zelf dit concept
gingen volgen doordat reason als een soort rack als interface werkt: je stelt zelf je studio samen!

Als ze het niet op zon soort manier gaan doen snap ik dat eerlijk gezegd niet goed!
Waarom zouden ze het niet doen? waarschijnlijk is het gewoon mogelijk toch?

nou ja das mijn mening dan! :D

er zullen zat 303 vsti's die freeware zijn rondhangen (of ze goed zouden zijn weet ik niet)
maar die superwave p8 is er ook in een gratis variant, endie vind ik verdomd lekker!
en wel jammer dat je dat niet onder reason kunt gebruiken,
maar ik wil niet opnieuw over vsti beginnen... (daar is genoeg over gezegd hierboven)

Nu, kijk... er zijn best dingen die ze kunnen doen om hun product nog aantrekkelijker te maken denk ik.

Origineel geplaatst door cloudman
er zullen zat 303 vsti's die freeware zijn rondhangen (of ze goed zouden zijn weet ik niet)
maar die superwave p8 is er ook in een gratis variant, endie vind ik verdomd lekker!
en wel jammer dat je dat niet onder reason kunt gebruiken,
maar ik wil niet opnieuw over vsti beginnen... (daar is genoeg over gezegd hierboven)

Nu, kijk... er zijn best dingen die ze kunnen doen om hun product nog aantrekkelijker te maken denk ik.

de props zijn behoorlijk overtuigd van de kwaliteiten van ReWire........mijn advies is om Mackie Tracktion eens te bekijken, heeft REwire en ondersteund naast midi ook audio en VST plugins! en kost geen kont....60 euro ofzo.......... perfect om met reason samen te werken.....

zelf gebruik ik reason nu weer veel meer sinds Ableton Live4 midi heeft.....ik ben niet zo'n fan van de reason sequencer, vandaar.......

Origineel geplaatst door olafmol
zelf gebruik ik reason nu weer veel meer sinds Ableton Live4 midi heeft.....ik ben niet zo'n fan van de reason sequencer, vandaar.......

Dit doe ik inderdaad ook. En die sequencer moet echt anders (lees: beter) bij reason, wan die begon mij heel snel de keel uit de hangen. Want nu neem ik reasons kanalen als audio-kanalen op in Live, maar dan moet je alsnog de kanalen in de sequencer van Reason bewerken. Bij Cubase SX hoefde je alleen de reason devices in te schakelen en routen en via Cubase sequencen. Daar was je tenminste van die omslachtige reason sequencer af! Dat is dan ook mijn enigste reden om Live weer in te ruilen voor Cubase...:). Ach wel nee, Live (+vsti's) en Reason op een laptop is een perfecte combo. :halleluja

Dit doe ik inderdaad ook. En die sequencer moet echt anders (lees: beter) bij reason, wan die begon mij heel snel de keel uit de hangen. Want nu neem ik reasons kanalen als audio-kanalen op in Live, maar dan moet je alsnog de kanalen in de sequencer van Reason bewerken. Bij Cubase SX hoefde je alleen de reason devices in te schakelen en routen en via Cubase sequencen. Daar was je tenminste van die omslachtige reason sequencer af! Dat is dan ook mijn enigste reden om Live weer in te ruilen voor Cubase...:). Ach wel nee, Live (+vsti's) en Reason op een laptop is een perfecte combo. :halleluja

ik neem aan dat je weet dat Live4 midi ondersteund? dus je kunt nu met Live4 op dezelfde manier werken als je hierboven beschrijft met cubase...... en zelfs nog makkelijker want Live4 herkent gewoon stereo rewire kanalen en dat doet de steinberg software niet bij mijn weten

De minderwaardigheid over de sequencer heb ik nou nooit gesnopen? Ik vind het hem namelijk wel prettig werken.
In Reason is het direct veel duidelijker wat je moet doen in vergelijking tot paketten als Logic.
Daarom zou ik graag VST's willen gebruiken met de sequencer van Reason.
Het liefst ook nog audio sporen erbij, maarja dan is het echt geen Reason meer...

Back