Reason 3

Origineel geplaatst door Laurens O
[klein beetje off-onderwerp]

Jezper Söderlund (Airbase, Scarab, Mono enz.), een van mijn favoriete artiesten, werkt zowat alleen maar met Reason en verder helemaal geen hardware maar shit zeg, als je die muziek hoort zou je echt totaal niet zeggen dat dat uit Reason komt! Tuurlijk wel gemasterd enzo, maar dan nog, die hele compositie, schitterend, respect!
Als je maar creatief en inventief genoeg bent kom je heel ver...

[/klein beetje off-onderwerp]

Zeker weten, als je bij Reasonfreaks kijkt, staan daar veel goede tracks tussen...
Zoals altijd: "het gaat om de kok, niet de keuken"..;)

Origineel geplaatst door olafmol
dan hang je rebirth toch in je reason? Btw, de 808 en 909 in rebirth zijn 100% samplebased, maar wel goed gedaan! overigens was de echte hardware 909 ook deels sample-based......

mijn tip: maak gewoon een goede redrum kit met vette 909 samples, en laad deze default in

Ja, een goede redrum kit en die als default inladen zat ik ook al aan te denken. Evt. de 909 uit rebirth via rewire naar m'n cubase routen (gebruik cubase sx als host/sequenser, reason/rebirth wil ik alleen gebruiken voor een 909 kit).

Ik snap niet waarom hier mensen zitten de bakkelijen over fruity loops en hoe dat beter zou zijn of wat de verschillen zijn. Wat heeft dat te maken met Reason 3? Ik weet ook nog wel een verschil met fruity loops en Reason, ik heb nog nooit een goed nummer gehoord dat alleen gemaakt is met FL en ik heb er heel veel gehoord die alleen uit Reason komen.

Origineel geplaatst door gRiMmREaPeR
Ik snap niet waarom hier mensen zitten de bakkelijen over fruity loops en hoe dat beter zou zijn of wat de verschillen zijn. Wat heeft dat te maken met Reason 3? Ik weet ook nog wel een verschil met fruity loops en Reason, ik heb nog nooit een goed nummer gehoord dat alleen gemaakt is met FL en ik heb er heel veel gehoord die alleen uit Reason komen.

En daarom is t zo mooi dat we allemaal van andere muziek houden.

Als er naar jouw mening dingen ontbreken aan een programma waarvan je weet dat een ander programma dat weer wel heeft, of iets beter doet; dan is t toch alleen maar logisch dat je een vergelijking gaat maken tussen die programma's

reason krijgt ook vst ondersteuning

Let maar op mijn woorden???????
Dat kan niet anders

:halleluja

Origineel geplaatst door jrs
Zeker weten, als je bij Reasonfreaks kijkt, staan daar veel goede tracks tussen...
Zoals altijd: "het gaat om de kok, niet de keuken"..;)

Ja,en shumacher wint de forumule 1 ook in een daf:D

Origineel geplaatst door mpower
reason krijgt ook vst ondersteuning

Let maar op mijn woorden???????
Dat kan niet anders

:halleluja

Als dat zo is, ga ik weer muziek maken:P

denk niet dat die vst ondersteuning er gaat komen...
dat hadden ze al lang kunnen doen in 2...

ik denk dat ze een grote fout maken als ze er geen vst-ondersteuning in bouwen.

dan zullen een berg potentiele klanten al naar andere producten stappen denk ik

ik zie dat nut van vst ondersteuning nie zo in..

je kunt reason toch ook als instrument gebruiken in cubase ofzoiets...?

niet iedereen heeft/snapt cubase.

Veel mensen werken graag met reason alleen. Met vst ondersteuning zou je dan direct veeeel en veeel meer mogelijkheden hebben.

Origineel geplaatst door Coady
Fatsoenlijke (en vooral ook logische) bediening zou al een stap in de goede richting zijn

En dus niet dat je steeds op dat klote potloodje moet klikken en dan weer op t pijltje of gummetje.

Alt toets ingedrukt houden. ;)

Verbeteringen:

- Alle sequencer tracks (kanalen) in een song apart exporteren
- Meer softsynths
- VST ondersteuning, maar het lijkt me sterk dat dit gebeurd
- Meer knoppen automizebaar (Dus ook zonder een doepfler of andere hardware knoppen bak bedoel ik!)
- Uitgebreider Delay!
- Meer aux send kanalen zou wel ok zijn.

dat is dan ook precies de reden waarom er geen vst ondersteuning inkomt (denk ik)...

als er dus mensen zijn die alleen in reason willen werken, dan zul je die mensen ook alle dedicated
reason spulletjes kunnen aansmeren... een beetje een oude marketingtruck volgens mij...

Back