Tapco S8

RMW

Ingeburgerd
Hoi iedereen,

Ik heb al gezocht naar referentie over deze monitors (oa de Search) en ik heb bij de Feedback (waar ze vrij redelijk geprijsd waren voor
260 per stuk) van alles beluisterd waaronder deze. Persoonlijk vond ik ze lekker helder klinken. Iemand meer ervaring of zelfs deze staan? Ik ben vooral benieuwd of deze als eerste aanschaf qua monitors een goede keuze zal zijn.

Ik had ook gaarne geweten eigenlijk of je met de S8's beter materiaal in huis haalt dan Tannoy Reveals (actief). Na de vakantiejob komen er namelijk monitors bij mij thuis. Ik had altijd gedacht dat de Reveals een zeer goede keus zijn (voor het geld), maar nu ga ik toch een beetje twijfelen...

Alvast dank.

Niet allemaal tegelijk! :D

Ik vraag me nog iets af. Bij de Feedback beweerden 2 verkopers vorige week dat het
gebruik van goede speakerkabels (bv Monster cables) wel hoorbaar is maar helemaal niet zo ontzettend goed,
althans bij monitors niet in combinatie met 'n usb/firewire audio interface. Is dat bull of
waar?

Ik heb zelf de S5 van Tapco, klinken voor het geld ok, maar ik heb ze als B monitoren gekocht om
een 2de (wat minder) geluid tehebben dan mijn eigenlijke monitoren.

en voor het geld vond ik ze zeer goed klinken.

Ja de S5's hebben goede reviews... maar zijn nogal te klein voor mij. Ik zit dus ook met smart te wachten op ervaringen met de S8 want ik moet ook binnenkort weer monitors kopen en deze staan bovenaan mijn lijstje. Even wachten op een Sound on Sound review anders. :walker:

Origineel geplaatst door Breed
Ja de S5's hebben goede reviews... maar zijn nogal te klein voor mij. Ik zit dus ook met smart te wachten op ervaringen met de S8 want ik moet ook binnenkort weer monitors kopen en deze staan bovenaan mijn lijstje. Even wachten op een Sound on Sound review anders. :walker:

Naar aanleiding daarvan ben ik ze gaan beluisteren.
En ze klinken voor de prijs zeer ok.

Origineel geplaatst door RMW
Ik vraag me nog iets af. Bij de Feedback beweerden 2 verkopers vorige week dat het
gebruik van goede speakerkabels (bv Monster cables) wel hoorbaar is maar helemaal niet zo ontzettend goed,
althans bij monitors niet in combinatie met 'n usb/firewire audio interface. Is dat bull of
waar?

Dat is inderdaad bull. Diegene die dat denkt luistert met zijn verstand in plaats van zijn oren ofwel wil die persoon je (behoorlijk overprijsde) kabeltjes aansmeren. Niet intrappen.

Na goed nagedacht te hebben ben ik toch voor de S8s gegaan, ze klinken gewoon echt na meerdere malen nog steeds erg goed aan voor mij persoonlijk, zeker voor de prijs die de Feedback momenteel vraagt. Direct ff stands erbij ook (BS-300 voor zwaardere monitors)

Ik heb nu dus nog geen fatsoenlijke kabels, ja, zo'n standaard setje a 10 euro van 1,5/2 meter ofzo. Maar die verkopers
daar blijven volhouden dat het geen fuck uitmaakt, iets dat ik totaal niet kan geloven. Aan gaan sluiten met een RCA (ongebalanceeerde) kabel of met een gebalanceerde, dat hoor je toch neem ik aan wel?! En wat is 'n beetje een goedkope oplossing als je ze gebalanceerd wilt aansluiten? Nu heb ik 'n TASCAM US-122 USB audio interface...

alvast bedankt weer!!

Of je het verschil tussen niet gebalanceerde en gebalanceerde kabels zult horen, hangt af van zoveel factoren... *zucht*

Met name:

- lengte van de kabel
- of er 'stoorzenders' zijn (wat zowat vanalles kan zijn) in de buurt van de kabel
- capacitief karakter van de kabel

Neem gewoon gebalanceerde kabels, zul je niet snel problemen krijgen. Wel moet je oppassen van die gehaaide mannetjes die je zogenaamde 'interlinks' of hoe heten ze ook alweer willen aansmeren. Zo bijvoorbeeld van die kabels die zogezegd zuurstofvrij zouden zijn... Zo'n kabeltje kost al gauw 300 euro per meter.

Dit is, kort gezegd, pure zakkenvullerij. Al die Hi-fi dudes die luisteren niet meer met hun oren, maar met hun hersenen. Met andere woorden er zit een kabel tussen speakers en versterker van 1000 euro, die is dus overduidelijk beter dan de vorige die 500 euro kostte... Dergelijke mensen zijn gek dan wel ziek in de bovenkamer.

No offence aan eventuele Hi-fi freaks die hier op het forum zouden meelezen.

Vanaf welke prijsklasse moet je gaan denken aan 'n audio interface die gebalanceerde outputs heeft? Mijn tascam us-122 heeft die namelijk niet, enkel line-out.

Plus nog iets, volstaat een normale gitaarkabel voor 't aansluiten van een synth op een audio interface?

Tja... Ik kan je niet helpen, maar ik kan je wel melden dat jij in het verkeerde topic zit... Voor die vraag van de audio interface kun je beter een nieuw topic openen, of beter nog, in een bestaand (over dat onderwerp) je vraagstelling formuleren.

En over die gitaarkabel: Ik zou het echt niet weten. Hangt ervan af wat dat juist is, een gitaarkabel. Als het een mono kabel is met shielding (vast wel), dan moet het lukken. Maar zijn die gitaarkabels niet onmenslijk duur? Als dat het geval is dan kun je beter een normaal kabeltje halen.

Bedankt weer... ja, wat momenteel mijn meest brandende vraag is gaat om de bekabeling richting monitors. Ik wil gewoon dat die optimale kwaliteit leveren, en ik heb het gevoel afgaande op ervaring met hifi-kabels dat je wel iets dieper in je portemonnee mag kijken dan 8 euro voor kwaliteit. Zijn er dan ook geen speciale dikke XLR naar RCA kabels ofzo?

En ik merk wanneer ik een synth rechtstreeks op de monitors aansluit dat er geen ruis is bij hogere volumes, terwijl via de interface dit wel gebeurd.

zoals al reeds doo riemand aangeven:
Deze thread heb je gestart met als onderwerp :"Ervaring met de Tapco S8".
Blijf a.u.b in deze thread bij dit onderwerp en stel de vraag over bekabeling niet in deze thread.

Origineel geplaatst door RMW
Zijn er dan ook geen speciale dikke XLR naar RCA kabels ofzo?

RCA stekkers zijn nooit gebalanceerd. Als je je monitors aansluit doe je er goed aan altijd gebalanceerde kabels te nemen (als je actieve monitors hebt tenminste, heb je passieve dan moet de verbinding mengpaneel - versterker gebalanceerd zijn voor de beste resultaten). De meeste studiomixers hebben gebalanceerde uitgangen. Dat staat ook altijd boven of onder die uitgang vermeld. Monitors zonder gebalanceerde ingang zijn zeer zeldzaam.

Gebalanceerde kabels zijn kabels met twee kernen en één schild. Stekkers kunnen XLR of stereo jacks zijn. Aan het ene uiteind een XLR en aan het andere uiteind een stereo jack is ook mogelijk.

Gewone studiokabel is voldoende; losse kabel met een prijs van ongeveer 2 euro per meter is zeker voldoende. Dit laatste hangt natuurlijk ook een beetje af van de fabrikant (of die uit is op winstbejag ja of nee).

Verdere vragen die niks met de Tapco S8 te maken hebben stel je beter in een ander topic lijkt me.

Zijn er al meer mensen met ervaringen met de Tapco S5 en/of S8?
Ben erg benieuwd.

Even de zoekfunctie gebruiken levert je sowieso al een paar S5 gebruikers op... :eureka:

ik vroeg ook naar meer
ik heb al gezocht ;)

over de s8 is weinig te vinden trouwens

Origineel geplaatst door Hanz
Even de zoekfunctie gebruiken levert je sowieso al een paar S5 gebruikers op... :eureka:

Dat is dan hetzelfde als de 624's vergelijken met de 824's...

Ja sorry, maar hij vroeg toch écht ook naar S5 gebruikers.
En ik weet voor een feit dat daar al een aantal topics over lopen!

Dat het twee verschillende monitors zijn, snap ik ook wel. Maarja, u vraagt - wij antwoorden! :)

Ja sorry je hebt gelijk 8D

Ik had die reply niet gelezen en de topic gaat over de S8 vandaar. En daar wil ik ook graag wat meer over weten. Zit te twijfelen tussen de 626 of misschien dan de S8's.

Back