muziekstromingen aankomend jaar...

wat vinden jullie

wat vinden jullie

Als je graag commercieel voor Europa bezig zou willen zijn...

Kun je dan beter voor acts like; Erik Prydz, Junior Jack, freestylers,mylo gaan ?

Of gewoon een goede Tranceplaat maken met een aparte sound voor de melodielijn....

Wat zou het beste kunnen scoren volgens jullie ?

Origineel geplaatst door sander
Er veranderd helemaal niks. Er komen geen nieuwe stylen en geen nieuwe hypes.

Waarom zouden er ook nieuwe stijlen moeten komen. Iedereen weet dat de echte Harcore kern eeuwig leeft.

Dit interesseert me allemaal geen ene reet. Ik word bijna akelig van al dat gepraat in stijlen en stromingen.
Ik hoop slechts op meer muziek die ik goed ga vinden. :okdan:

er komen geen andere stijlen, ik denk dat er meer combinaties gemaakt worden, zoals de laatste tijd gebeurt.

de verhoudingen tussen verschillende muziekstijlen vervormen altijd een beetje...

maar over het algemen blijft toch alles het zelfde.

ik hoop nog steeds dat er meer van die yonderboi-(schrijf je dat zo?)achtige dingetjes komen. we gaan met z'n allen aan de dulcimer. jeah-de-muur-is-gevallen-oostblok-inspiratie.

Nou toch denk ook ik dat de hardcore weer een opleving krijgt, en dan niet in de underground, daar heeft het nooit opgehouden, maar meer in de mainstream. Je ziet het bijvoorbeeld aan ID&T die steeds meer hardcore gaat programmeren. Het is een doorzetting van de trend. Trance wordt minder populair, en er wordt op de grote feesten steeds harder gedraaid, wat resulteerd in geweldig simplistische stijlnamen als Hardstyle, HardTrance, etc. En je ziet het aan de groeiende populariteit van DJs als bv Promo, die zag ik laatst zelfs op TMF (toen ik er langszapte, voordat ik gestenigd wordt).

Zullen we gewoon even verder gaan met deze thread, maar dan voor 2006? :)

De post van waxx hieronder vond ik erg goed. Ik zie alleen ook niet vreselijk veel vernieuwing meer in breakcore enzo, het is ook een beetje een formule geworden imo. Ik vrees ook het ergste voor dance.

Reggaeton vind ik wel potentieel hebben als feestmuziek, als men wat creatiever durft te zijn. Na Jamaicanen komen er volgens mij ook meer Puerto Ricanen in Amerikaanse hip hop videos.

Ik zie Urban nog steeds wel groter worden, hoewel ik US hip hop wel vreselijk saai vind. Maar bling bling is nog helemaal in, en in Holland is meneer Chuckie goed commercieel bezig. Volgens mij wordt hij een beetje de Tiesto van de nl-urban. Hij is ook niet bang om van alles door elkaar te gooien, als het maar aanslaat bij z'n publiek.

Ik hoop zelf op een 1992-gabber-sound revival...

idd.. er is meer dan een jaar niet gepost in deze thread.
Zie hem ook voor het eerst om eerlijk te zijn... :)

Om nu meteen verder te gaan voor 2006 ok, goed plan!

Maarrr... een kleine beschouwing van 2005?
Ben eigenlijk dus wel benieuwd wat er nu echt heel erg is opgekomen/groot geworden (qua muziekstijl) volgens de medeforummers.

Persoonlijk heb ik dit jaar erg veel minimal techno - tech/house gehoord.
Lag voor een groot deel ook aan mn eigen keuze natuurlijk, maar in de House scene denk ik dat deze stijl toch wel groter/beter bekend is geworden het afgelopen jaar.

[edit] haha 200e post.. yeah baby.... rooie sterruh! 8)

voor 2006 zal het weer anders zijn: de hype in de belgische en engelse underground dance is dubstep (en garage/grime/dnb/dub mixup), toch in de underground, opeens gaan een ganse hoop dj's die stijl draaien, vooral vroegere grime/dnb en urban dj's hier in gent. En die feesten zijn hier wel populair.

acid is precies ook terug. er zijn hier in gent verschillende grote acid feesten geweest met veel succes. Nu goa dood en begraven is hier (yiha), en breakcore begint te slabakken gaat gans de underground hier terug naar de goede oude 303 acid, maar iets ruwer en harder dan gewend.

house is en blijft ook zeer populair, maar ik hoor wel telkens hetzelfde. 80's of 70's samples met een iets zwaardere beat eronder gezwierd en een filter erover. Techno is electro of minimal geworden. Dnb is min of meer dood aan het gaan (zie dubstep) UK Jungle daarintegen is een seriueze revival aan het maken in het spoor van de dubstep

na een serieuze dip, is de underground dancehall weer terug met oldskool style, weg met de commerciele crossover is het hier, terug naar begin de jaren 90, maar met een 2006 twist. Ook de neo roots reggae is zeer populair, met een nieuwe lading artiesten mt damian jr gong marley als top 40 doorbraak in de us (nog niet hier) met welcome to jamroc.

reggaton was een hype, maar die is ondertussen al lang dood in belgië. Soca is opeens wel weer populair, maar niet overdreven.

rock blijft hier massa's populair, maar wel voornamijlijk garage rock en aanverwanten. Iedereen wil precies pete dorothy of the white stripes zijn... Er zijn wel wat originele ideeën zoals the violent husbands: krakkemikikige acoustische (lees: gitaar en contrabas) country/bluesgrass/garagerock met sarcastische teksten en dito imago.

de mainstream urban is nog altijd even plat en saai, maar blijft zeer populair. Maar men crossovert wel veel meer met vanalles en nog wat. er begint wel wat meer dan het hof te bewegen in de west-vlaamsche (afkomst en taal) producties (indigenous, de nihilisten ea)

metal, punk, ... blijven in het zelfde straatje hangen, waar ze eigenlijk al 5 a 10 jaar in hangen.

Back