Evolution MK-249C USB

Re: Evolution MK-249C USB

topic schoppen :o

ik heb zelf Midiman Oxygen 8. Ben wel nieuwsgierig naar een vergelijking tussen oxygen8 en mk249 van evolution. Geen specs aub (die weet ik zelf ook wel). Praktijk ervaringen ...

Hmja :) Ik betwijfel het een beetje of iemand beide apparaten zelf in bezit heeft.

Ik ben (trotse) eigenaar van de MK249c en ik kan het apparaat aanraden. Ik heb er tot dusver geen kwaad woord over kunnen verzinnen :) Het enige wat ik misschien zou kunnen bedenken is dat het keybaord geen afterthouch heeft. Maar dat gebruik ik niet. (Heeft Oxygen dat wel btw??)

Maar een goede en objectieve vergelijking tussen deze twee apparaten kan ik waarderen. Is er iemand die hier tot in staat is?

Misschien kun je nog even wachten met de aanschaf. Ik heb vernomen dat er en 61 versie komt van de MK249C.
Dus 61 toetsen en 18 controller knobs (if i'm not mistaken')

Re: Re: Evolution MK-249C USB

Re: Re: Evolution MK-249C USB

Origineel geplaatst door Rhy
ik heb zelf Midiman Oxygen 8. Ben wel nieuwsgierig naar een vergelijking tussen oxygen8 en mk249 van evolution. Geen specs aub (die weet ik zelf ook wel). Praktijk ervaringen ...

Mij is het niet helemaal duidelijk of de Oxygen8 ook geheugens heeft voor de controller nrs die je toewijst aan de 8 draaiknopjes? :confused:

In de praktijk zou ik graag verschillende (Logic) plug-ins en EXS24 parameters toewijzen aan die draaiknoppen. Dus 1 set van 8 knoppen voor een bepaalde plug-in, nadien switchen naar een andere ge-pre-programmeerde set van 8 knoppen voor een andere plug-in, zonder dat je telkens die ctrl nrs opnieuw moet gaat instellen. :Z

Volgens mij kan je dat niet met de Oxygen8, maar wel met die nieuwe reeks USB keyboards van Evolution?! 8)

Laatst gewijzigd:
vind het zowiezo vrij raar de oxygen en mk249 te vergelijken, marja, langs de andere kant ook weer niet....:)

anyway, ik zou mss zo'n 249 second hand overkopen van iemand voor 100euro

iemand ervaring met deze snaak?

Ik heb er jarenlang heel fijn mee gewerkt, die 12 draaiknoppen zijn makkelijk aan parameters te verwijzen,
dat is waar ik m voor heb gekocht en je hebt een 4 octaafs keyboard :)

Hij is nu vervangen door een an1x, maar dat is een ander verhaal

Voor 100 zou ik m wel kopen...

2 vrienden van me hebben dit ding.
echt veel beter dan een oxygen8 als je van spelen houdt ;)
de draaiknopjes vind ik wel wat gammel ivm de oxygen8. verder dikke prima.

is het al niet wat verouderd in feite. is er niet een groot tekort aan bepaalde functies?

quote: knopjes gammel ivm de oxygen 8

bedoel je dan dat de knopjes op de oxygen beter zijn, of....?

cheers

in vergelijking tot bedoelde ik, excuus.
idd de knoppen van de oxygen zijn degelijker.

Back