mpc1000 Qlink sliders

pal

Mannelijk lid
hallo mensen,

zit ik lekker te oefenen met mijn sliders merk ik dat bij parameter: FILTER die +50 en tot -50 gaat, ik eigenlijk geen verschil hoor wanneer ik de sliders heen en weer haal..?

wel bij de andere funkties zoals layer, tune..cutoff enz..

is dat bij jullie ook zo of hoor ik het gewoon niet?

de groenten

wat doe ik fout dan?

wat doe ik fout dan?

1)ik selecteer het gewenste pad
2)ik selecteer parameter: Filter
3)ik druk op rec.. en druk 8 keer op de maat het gewenste pad in met filter geselecteerd
4)terwijl ik inspeel beweeg ik de slider.
5)bij het afspelen hoor ik geen verschil

6)tijdens het afspelen van de zojuist gemaakte loop hoor ik ook geen verschil als ik dan de slider live gebruik?

wat doe ik fout dan?

Origineel geplaatst door sander
Je hoort het verschil pas als de sample opnieuw getriggerd wordt. Het is geen realtime tweakking!.

:confused:

Wat een nutteloze sliders zijn dat dan zeg....

Origineel geplaatst door Arv
:confused:

Wat een nutteloze sliders zijn dat dan zeg....

Oh, dat valt wel mee, hoor. Als je iets de schuld moet geven is het de sample-engine; de filters kunnen niet realtime getweakt worden, maar dat houdt de sliders niet tegen om andere midi-data door te geven. Ook de MPC2k heeft als het goed is geen realtime filters op die manier :).

Als je er een op de filter zet en de andere op tune en dan een scratch-sample triggert (one-shot zodat 'ie niet doorklinkt, en mono als je 'm wel wil door laten klinken) kun je best een aardig potje scratchen ;).

Origineel geplaatst door pal
Arv jou opmerking is waarschijnlijk net zo nutteloos..;)

true.. ;)
Maar ik wilde eigen duidelijk maken dat de realtime functie van die sliders een beetje teniet gedaan wordt. Misschien dat ik verwend ben door mijn RS7000 ('daar hebbie hem weer met zen RS') want deze machine kan bizar veel live tweaken, waaronder dus de filters en efx en midi efx etc etc.... Ik was in de veronderstelling dat de nieuwe MPC1000 dit dus ook kon, maar het lijkt er niet op.

Arv

ik zat net wat te klooien in de program funktie==>filter en toen leek mijn filter wel via de q-link slider te werken. Alleen slider 2 weliswaar?

heb de handleiding er natuurlij ook al bij gehaald, maar ik ben er nog niet uit...

zou iemand met een mpc1000 effe willen testen wat er gebeurt als je een willekeurig geluid onder een pad, en dan via de q sliders het filter erop los laat..de andere parameters doen het realtime..maar zelfs tijdens een opname doen ze niks bij mij...ik heb nu nog een week garantie namelijk...help..

thankx

Nou, ik ben er helaas nog niet uit wat betreft die qlink sliders en filter..

Zelfs in step edit mode! als ik daar de F kies en daarna een waarde bijvoorbeeld -40 of +40 hoor ik geen verschil met het orginele sample?

Iemand? please?:halleluja

zou het kunnen dat mijn filter gewoon stuk is?

Ok mensen ik heb het al gevonden!!

Je moet eerst in program/filter aangeven dat de filter aan mag en bij welke sample!
daarna kun je hem gebruiken via de qlink slider of gewoon met filter editen in de stepedit mode.

Eigenlijk heel simpel!:engel: :engel:

er valt idd weinig aan het filter te veranderen met de qlink als je hem niet aan hebt gezet.....

Misschien voortaan eerst het boekje lezen, Ik vond het eerst ook niet, na het kijken in het boekje vond ik het meteen... IPV een heel topic erover te starten. Je krijgt je boekje er niet voor nix bij.

Back