Roland V Synth vs Alesis Andromeda

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Origineel geplaatst door Dj Ricos
hahaha jah:

Paul Elstak zoiezo: Alessis Andromeda, Access Virus B en C, ROland 8080
Tiesto zoiezo: Access Virus B, Virus C synths
Alesis Andromedia A6
E-mu Vintage Pro, proteus 2000 synths
Moog Music Minimoog Voyager
Yamaha CS6X, CS6R, FS1R, synths
Roland Alpha Juno 2, JD-990, JP-8000, JP8080 (2), MKS-80, XV-3080 synths
Korg Triton

hahaha, dusja.... :biertje:

Paul Elstak is wel preset-gebruiker #1... Las toen in een interview dat ie geen idee heeft hoe al die apparaten werken :stupid

Pff, wat een gezeur weer zeg. Die jongen wil een Andromeda omdat Paul Elstak en Tiesto er ook eentje hebben. Nou en? Moet 'ie het dan maar niet doen, omdat hij van een stel ellitaire synthforum leden niemand mag nadoen? Wat een onzin... Ik koop zelf ook vaak genoeg synths omdat ik weet dat anderen ze gebruiken, en DUS welke sound ze hebben. Is dat nou echt zo'n schande? Dat betekent toch niet dat ik een exacte kopie van mijn voorbeeld word? Of is dit weer zo'n verkapte 'trance is kut, mijn smaak staat daarboven' type opmerking? Iedereen mag proberen te klinken als zijn of haar grote voorbeeld, behalve iemand met een mijns inziens inferieure smaak? Tsk tsk...

En nog iets... ik word er ook een beetje moe van dat mensen altijd weer met software als alternatief komen aankakken als een beginner een hardware synth wil. Er is geen beter manier om met electronische muziek te beginnen dan met fatsoenlijke hardware. Software kun je mijns inziens pas echt waarderen als je al aardig wat ervaring hebt met hardware. Er wordt gezegd dat je kunt verdrinken in de opties die een Andromeda biedt, maar ik geloof niet dat software dan zo'n tof alternatief zou zijn. Ik zou zelf ook niet een de eerste de beste noob een Andromeda aanraden, maar dat is puur een budget reden, voor het geld van een andromeda kun je andere zaken kopen die je als beginner ook hard nodig hebt. Maar dat maakt een andromeda (of een V-Synth of een Voyager of weet ik veel wat) nog geen slechte keus. Zou je tegen iemand met een Andromeda, die al jarenlang ervaring heeft met synths, ook vertellen: "kerel, koop een leuk software pakketje"? Of zou je diegene in z'n waarde laten, met begrip voor zijn keuze? Nee toch? Waarom bij een beginner wel dit soort ongepaste arrogantie? Want vergeef me, zo komt het wel op mij over... Ongepaste arrogantie.

Hmm, als je persé een flinke synth wilt kopen en ook veel met de PC doet, is de Nord Modular G2 dan niet iets?
Lijkt me óók niet de makkelijkste synth, maar die gaat wel vrij ver qua mogelijkheden!!
Of eventueel de Engine-versie ervan: scheelt al gauw zo'n €1100,-

MAAAAR idd even op 't gemakje GOED zoeken naar de vele opties van vele synths!!

Je kunt het ook nog anders bezien hè!

Als zijn grote 1ste liefde de Andromeda is en hij kiest er resoluut voor, dan kan dat alleen maar een andromeda adept opleveren die waarschijnlijk tegen de tijd dat hij al zijn rand prullen erbij geschoven heeft met de jaren, vuurwerk gaat maken met dat ding.
Bij veel die zo'n bak later kopen is gewoonlijk het vuur al wat minder om super diep in zo'n bak te duiken, wegens nog veel andere bakken en meer op productie gefocused zijnde.

DUS: als je graag de kosmos induikt met de andromeda, gewoon doen, go with tha flow! Thomann is een goede webshop trouwens.

(ik begrijp wel de hints die sommige aanbrengen en sommige zijn terecht en gefundeerde waarheid. Maar ik ben er rotsvast van overtuigd dat iedereen het het beste op zijn manier doet, in zijn volgorde. En als je dan op je intuitie vertrouwd, dan zit je gewoonlijk goed ;) )

:okdan:

Origineel geplaatst door Zoidsity
Hmm, als je persé een flinke synth wilt kopen en ook veel met de PC doet, is de Nord Modular G2 dan niet iets?
Lijkt me óók niet de makkelijkste synth, maar die gaat wel vrij ver qua mogelijkheden!!
Of eventueel de Engine-versie ervan: scheelt al gauw zo'n €1100,-

Nou Zoid, de arme jongen weet volgens mij nog niet eens hoe subtractieve synthese in elkaar zit en jij wil hem direkt het hogeschool apparaat in de maag splitsen, volgens mij zit jij ook op een 2e Hanz G2 te azen :D

Ik zou met 2500 euri en 0 ervaring met synthese absoluut niet gaan voor de capita sellecta van de synths. Je raakt alleen maar gefrustreerd omdat je nergens uit komt en binnen de kortste keren is de lol d'r af.

De beste synth die ik je kan aanbevelen om het een beetje te leren en snel resultaten te boeken is de good old Juno 60 van Roland. Als je daar een beetje thuis op bent dan smaakt het vanzelf naar meer! Mocht je toch iets moderner willen dan kan je ook gaan voor de SH32 van Roland, beetje hetzelfde idee maar dan in een compact/modern jasje zonder toetsen.

Ook binnen synths moet je een eigen weg zoeken, het slechtste wat je kan doen is nu loeimoeilijke machines kopen waar je op afknapt en een hoop geld weggooit.

[edit] 'xie net dat er een Juno 6 te koop staat op de marktplaats hiero, hoop lol voor maar 10% van je totale budget!

He Chinnetti niet boos worden he.

En als je een synth koopt en na een jaar achter komt van k*t dit is gewoon dikke vette ruk dan is dat toch zonde. Als je dan iets nieuws gekocht had kan je metteen 1/3 of 1/2 afschrijven.
Dat zijn flink knaken en duur leergeld.
En als je dan iets koopt omdat anderen het ook hebben dan is de kans dat je een voor jouw miskleun koopt alleen maar groter omdat je er zelf niet echt achter staat.

En ik ken genoeg mensen die hier gepost hadden die zeiden dat ze spijt hadden van aankopen omdat ze er nog niet genoeg verstand van hadden. En dan lijkt me logisch dat je dan zo'n beetje rond gaat kijken wat er allemaal zo te koop is. Beetje zoeken op internet en kijken wat je leuk lijkt.

Vreemd eigenlijk dat niemand de JP8000 heeft genoemd. Hij wou er immers ook trance mee maken (sorry, grapje, kon het niet laten). Maar dit is echt een hele leuke synth die echt heel basic is van opzet en vrij makkelijk en intuitief werkt.

Maar......... voor hetzelfde geld koop je ook een KS5 van Novation nieuw. Dit is ook een hele leuke synth met veel bruikbare geluiden en ook intuitief in het gebruik.

Als je een tweedehands synth koopt, dan is die iets waardevaster in het geval je mocht besluiten hem over een jaartje te verkopen.

Origineel geplaatst door The Q
Nou Zoid, de arme jongen weet volgens mij nog niet eens hoe subtractieve synthese in elkaar zit en jij wil hem direkt het hogeschool apparaat in de maag splitsen, volgens mij zit jij ook op een 2e Hanz G2 te azen :D

Eh? Deze Hanz is anders nog van de oude stempel... (nog een vroege beta versie :D)

Origineel geplaatst door kymo
Misschien kan je erachter komen wat je Favoriete artiesten gebruiken ,door naar hun studio te kijken.
Dat kopiëer je gewoon.

Ik bedoel dus niet klakkeloos overnemen .
Maar dat je daar ideëen van gebruikt.
Ik zou dan mijn eigen sound creëren.

hahaha jah:

Paul Elstak zoiezo: Alessis Andromeda, Access Virus B en C, ROland 8080
Tiesto zoiezo: Access Virus B, Virus C synths
Alesis Andromedia A6
E-mu Vintage Pro, proteus 2000 synths
Moog Music Minimoog Voyager
Yamaha CS6X, CS6R, FS1R, synths
Roland Alpha Juno 2, JD-990, JP-8000, JP8080 (2), MKS-80, XV-3080 synths
Korg Triton

hahaha, dusja....

eehm....Meer Synths dan Artiesten ?!

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door fuse
He Chinnetti niet boos worden he.
Ikkeh niet ;)

En als je een synth koopt en na een jaar achter komt van k*t dit is gewoon dikke vette ruk dan is dat toch zonde. Als je dan iets nieuws gekocht had kan je metteen 1/3 of 1/2 afschrijven.
Dat zijn flink knaken en duur leergeld.
En als je dan iets koopt omdat anderen het ook hebben dan is de kans dat je een voor jouw miskleun koopt alleen maar groter omdat je er zelf niet echt achter staat.

Daar ben ik 't wel mee eens. Ik denk dan ook echt dat je zoiets 2e hands moet kopen, om je verlies klein te houden. Ik ken verder de Andromeda niet echt goed, en zoals ik al zei, het lijkt me niet de ultieme beginners synth (ik begreep dat de Andromeda behoorlijk complex kan zijn). Maar het lijkt me ook niet een synth waar je een miskoop aan doet, volgens mij is het wel het type synth waar je veel van kunt leren, een synth die als alles goed gaat je ook lang zal bevallen. De enige redenen om zo'n synth te verkopen staan denk ik los van de kwaliteit van die synth.
Maar het lijkt me geen slecht plan om goed onderzoek te doen naar andere (eventueel goedkopere) opties. Het is uiteindelijk geen juno 106 die je koopt (óók een prima synth voor beginners :) ), en in die zin moet je je ook niet gek laten maken door wat anderen in hun studio hebben staan, inderdaad.

Origineel geplaatst door BananaWorld
Vreemd eigenlijk dat niemand de JP8000 heeft genoemd. Hij wou er immers ook trance mee maken (sorry, grapje, kon het niet laten). Maar dit is echt een hele leuke synth die echt heel basic is van opzet en vrij makkelijk en intuitief werkt.

Maar......... voor hetzelfde geld koop je ook een KS5 van Novation nieuw. Dit is ook een hele leuke synth met veel bruikbare geluiden en ook intuitief in het gebruik.

Als je een tweedehands synth koopt, dan is die iets waardevaster in het geval je mocht besluiten hem over een jaartje te verkopen.

je haalt me de woorden uit de mond. tis dat ik net lees dat jij die JP noemt anders had ik hem wel genoemd. Trance bak per uitstek met precies wat hij zoekt... Plus is best wel goede beginner eigenlijk. Synthese die niet te moeilijk is. En als hij beetje slim is neemt hij er gewoon een drumbox bij ofzo voor kicks, eventueel sequencer a'la rm1x, kleine sampler ofzo. Heb het idee dat hij voor zijn budget er meer aan heeft wat meer apperatuur te kopen dan 1 monstersynth. Kleine behringer mixer erbij. Koptelefoon oid en hij kan zo aan de gang.

Jah lijkt me ook wel een leuke, alleen waar te beluisteren hahaha

Ik heb trouwens 2 draaitafels, en een mengpaneel (behringer DX1000, 7 kanaals) En heb ik op de computer aangesloten.

waar te beluistern?

http://www.vengeance-music.de/Virus2/eng/indexes/indexSounds.html

8D

En baai de weej, luister ook eens naar de Nord Lead 3 aldaar en de JP is idd een overused trance-lead machien, maar dat kan wel veeeeeeel meer, maar dat weten er veel niet. Soms is het zelfs een standaard reactie op bepaalde forums ;) hem af te kraken! Niet naar luisteren, het is gewoon een bom. Heb de rackversie en die is zelfs nog iets uitgebreider. Ni veel.

Opgepast dat je andromedia niet vergeet na het horen van de JP :)

Origineel geplaatst door Slipperman
je haalt me de woorden uit de mond. tis dat ik net lees dat jij die JP noemt anders had ik hem wel genoemd. Trance bak per uitstek met precies wat hij zoekt... Plus is best wel goede beginner eigenlijk. Synthese die niet te moeilijk is. En als hij beetje slim is neemt hij er gewoon een drumbox bij ofzo voor kicks, eventueel sequencer a'la rm1x, kleine sampler ofzo. Heb het idee dat hij voor zijn budget er meer aan heeft wat meer apperatuur te kopen dan 1 monstersynth. Kleine behringer mixer erbij. Koptelefoon oid en hij kan zo aan de gang.

true, de JP8000 zou *helemaal* geen slechte optie zijn.....je hebt toch een midi-controller nodig als je je eigen melodieen ed wilt inspelen, daar is de jp8000 perfect geschikt voor met al z'n sliders en knoppen..verder is ie mooi basic qua subtractieve synthese, zeg maar de moderne juno6/60/106 en dus een mooie synth om het op te leren en waarmee je ook prima geluiden kan maken die in te zetten zijn voor bovengenoemde muziekstijlen...

mijn suggestie voor software komt eigenlijk meer voort uit het feit dat de keuze voor hardware lijkt ingegeven te zijn door het foutieve idee dat je alleen met hardware je eigen geluiden kan maken en in software alleen maar samples kunt afspelen.....vandaar....

blijkbaar heb je niet het geduld gehad om echt in fruity loops te duiken
want er zit een beest van een synth .. simsynth
1 van de eerste synths op de pc die me achterover blies zo'n 10 geleden .. lang voor FL

nogmaals ga eerst maar met fruity aan de gang .. knoppen zijn zeker fijner maar
leer eerst wat je met een synth kan .. dan weet je uiteindelijk ook beter wat je er mee wilt ..

succes !

Mijn advies is: Koop een super stabiele snelle muziekcomputer met de behringer bcr 2000 rotary controller.
De v-synth heb je wat mij betreft dan zowizo niet meer nodig.
Een andromeda is een geweldig apparaat. Heel duur en zeer proffesioneel. Niet kopen nu dus.
Een alpha juno 1/2 is voor jouw een must denk ik. Dat is gewoon de hardsound bak. Met de computer kun je practisch alles en wat mij betreft het meest creatief te werk gaan. VA hoef je eigenlijk niet aan te schaffen. Allemaal dezelfde motorolla chips. De pentium en mac chips kunnen dit ook makkelijk trekken met meerder!! synth's tegenwoordig.
Denk progressief en koop een snel bakbeest met een goede audio interface.
Daarmee heb je nooit een miskoop! Breid daarnee uit met zoveel echte analoge bakken als je maar kunt

:{ want That's the shit!!!!!

haha jah kan ook, maar ik wil op dit moment egt iets in me handen hebben, als ik daar wat beter mee bent geworden, ga ik wel helemaal met software beginnen. Maar nu niet ;)

haha jah kan ook, maar ik wil op dit moment egt iets in me handen hebben, als ik daar wat beter mee bent geworden, ga ik wel helemaal met software beginnen. Maar nu niet ;)

2e hands JP8000...ben je voor rond de 700 euro klaar....zet de rest op je bankrekening en koop dingen bij als je ze nodig hebt..

Origineel geplaatst door The Q
Nou Zoid, de arme jongen weet volgens mij nog niet eens hoe subtractieve synthese in elkaar zit en jij wil hem direkt het hogeschool apparaat in de maag splitsen, volgens mij zit jij ook op een 2e Hanz G2 te azen..

:D Nee hoor, lijkt misschien wel zo, maar ALS ik een G2 zou willen kopen dan zou ik voor een nieuwe gaan, maar dat doet er nie toe..

Nee, ik haalde 'm aan, omdat ie toch wel redelijk in de richting van Andromeda's, V-synths, etc. gaat (o.a. qua prijs..)
en omdat ie tòch eigen geluiden wil maken en met een pc werkt..
Ik heb óók geen idee hoe zo'n ding werkt, maar met een beetje uitzoek werk en evt. rondvragen moet 't toch ZEKER wel lukken, lijkt me!

Lijkt me dat ie gewoon veel meer dan gemiddelde mogelijkheden heeft.

Maar idd niet DE beginners bak. Aan de andere kant: als je nu al een beetje zeker bent dat je met muziek maken verder wilt, kun je beter gelijk wat beter kopen dan de huis-tuin-keuken-beginners-synth..

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back