jp-6 + asr-10 of triton (+ moss)

jlandman

Ingeburgerd
Hallo,

Ik werk al een tijd met een jp 6; deze bevalt goed. Ik zoek echter nu toch een hardware sampler met goede effecten, en een sequencer. Omdat ik de asr-10 al enigszins ken en een optie heb op een asr, overweeg ik om een asr te kopen (met scsi en 16 mb).
Een alternatief voor beide apparaten tezamen (mede wegens ruimtegebrek) zou ook een 2e hands triton classic met moss optie kunnen zijn. Een kennis van me heeft deze machine; werkt zeer fijn.

Tja, geld voor beide combinaties heb ik niet. Daarom mijn vraag aan jullie (zonder hopelijk direct afgebrand te worden): welke combinatie heeft jullie voorkeur?

Alvast bedankt voor de antwoorden.

Ik zou een klassieke bak als de Juup niet snel wegdoen voor een generiek workstation, hoe mooi de Triton & MOSS optie ook is...

Verder denk ik dat een goeie sampler/sequencer en een klassieke synth elkaar goed aanvullen. Het basisidee is prima, dus.
Daarbij is een tweedehands ASR prima te betalen, dus dat scheelt je ook nog eens geld.

Mijn enige bedenking: je krijgt meteen 2 grote apparaten in je studio. Zeker vergeleken met een elegantere oplossing als een workstation. Zou je niet liever iets handzamers erbij nemen? Een 19" racksampler/sequencer, of zoiets als een Akai MPC?

Back