[Poll] Gear vernielen als artistieke uiting?

[Poll] Gear vernielen als artistieke uiting?

• Nee! Ocharme... die mooie synthjes...

Stemmen: 23 52,3%
  • Ja! Het zijn maar spullen hoor...

Stemmen: 6 13,6%
  • Alleen als het waardeloze spullen zijn... (MC-303)

Stemmen: 12 27,3%
  • Alleen als het verder een waardeloze act is...

Stemmen: 3 6,8%

• Totaal aantal stemmers
    44
the fact dat ie met z'n gear smijt zint me niet=(
z'n muziek kan ik hier en daar opzich wel smaken, maar vast niet alles denk ik...

Origineel geplaatst door Maks
het is een knaap. in een andere filmpje, ook ergens op die site, zag ik een gig van hem, waar ie een m-audio oxygen of ozone mishandeld;{ =(

Niet dat ik hun muziek waardeer verder, maar Nine Inch Nails schijnt daar ook een handje van te hebben...
wskey1.jpg

And of course, the band's onstage antics (such as Trent smashing keyboard after keyboard & at Woodstock '94, mud pit diving) got them a little attention.
wskey2.jpg

Wat moet zo'n kut band eigenlijk met al die DXjes?

Hopelijk voor houden ze hun studio wat langer netjes. Maar als ik zie hoe onverzorgd die kat is, dan vrees ik het ergste...
5-06-04.jpg

5-06-04-2.jpg

Maar als ik zie hoe onverzorgd die kat is, dan vrees ik het ergste...
= zalig:) wrs heeft ze van een of andere vlammenwerper geweten...:D

ja, ik word er berenziek van, al die mensen die hun gear kapotsmijten...
die dx'en konden ze wrs in een lot van 8 goeiekoop op de kop tikken ofzo:D

Origineel geplaatst door Chinetti
Wat moet zo'n kut band eigenlijk met al die DXjes?

en ik maar denken dat jij zo'n intelligent persoon was.

wat betreft 'kapotsmijten van gear'... dat is nou emotie in muziek.

NIN op woodstock 94 is daar het hoogtepunt van... onder de modder, alles stuk en dan nog een laatste nummer spelen.
daar zit je met tranen in de ogen naar te kijken, wat een intense ervaring.

en niet vanwege kapotte apparatuur. synths zijn maar machines, vervangbare objecten.

de artiesten achter de apparaten maken de beleving. als Trent Reznor tijdens een live Wish zijn toetsenist onderuithaalt, zijn synth vol laat lopen met water en vervolgens (hard krakend) omverschopt dan is dat gewoon een extra aspect van de intentie van het nummer.
als ik het geld ervoor had dan zou ik het ook doen.

net zoiets als een Rude Boy van Urban Dance Squad die aan het eind van Pinkpop 91 (90?) in tranen uitbarst omdat de sfeer gewoon zo perfect is door de wisselwerking publiek <-> artiest.

je kan wel een enorme liefdes affaire hebben met je geile ouwe analoge synths, maar als je niet zo'n emotionele link legt in je muziek EN je performance dan stel je als muzikant weinig voor in mijn ogen.

Origineel geplaatst door cyan_circle

wat betreft 'kapotsmijten van gear'... dat is nou emotie in muziek.

NIN op woodstock 94 is daar het hoogtepunt van... onder de modder, alles stuk en dan nog een laatste nummer spelen.
daar zit je met tranen in de ogen naar te kijken, wat een intense ervaring.

en niet vanwege kapotte apparatuur. synths zijn maar machines, vervangbare objecten.

de artiesten achter de apparaten maken de beleving. als Trent Reznor tijdens een live Wish zijn toetsenist onderuithaalt, zijn synth vol laat lopen met water en vervolgens (hard krakend) omverschopt dan is dat gewoon een extra aspect van de intentie van het nummer.
als ik het geld ervoor had dan zou ik het ook doen.

net zoiets als een Rude Boy van Urban Dance Squad die aan het eind van Pinkpop 91 (90?) in tranen uitbarst omdat de sfeer gewoon zo perfect is door de wisselwerking publiek <-> artiest.

je kan wel een enorme liefdes affaire hebben met je geile ouwe analoge synths, maar als je niet zo'n emotionele link legt in je muziek EN je performance dan stel je als muzikant weinig voor in mijn ogen.

Kan me hier helemaal bij aansluiten; de beleving en de uiting van muziek is imo belangrijker dan de apparatuur die daar eventueel bij sneuvelt. Als ik het geld had hield mijn spul het ook maar 1 of 2 optredens uit... :D

Vooral; hulde aan artiesten die dure gear of gitaren de pit ingooien; echt fantastisch om te zien hoe 10 man tegelijk dat spul aan stukken scheurt, relativeert alles weer een beetje.

mja
emotie kan ik wel op een andere, gezondere, goedkopere manier leggen:mega:

Tjaaaah.. der zijn toch genoeg rockers die hun guitaren stukslaan.. Kurt Koppijn mag dat toch?! :confused: Die guitaren zijn immers ook zo duur!

Aan Kraftwerk: Muziek hebt geen bal met intelligentie te maken!!

Wat kan mij het eigenlijk rotten of iemand zijn synth naar de klote helpt.. Dat mag ie verdomme toch zelf weten? Net als een rijke pik die een Ferrari koopt en hem aan barrels rijd. Kan er niet wakker van liggen eigenlijk.. Tis zijn goed recht.

Origineel geplaatst door ikke
Tjaaaah.. der zijn toch genoeg rockers die hun guitaren stukslaan.. Kurt Koppijn mag dat toch?! :confused: Die guitaren zijn immers ook zo duur!

Aan Kraftwerk: Muziek hebt geen bal met intelligentie te maken!!

je meent het, denk je nou echt dat ik oprecht meende wat ik daarboven cynisch als antwoord geef over het kapotmeppen van je spul!

Als mensen hun appz stuk willen slaan bij een optreden, dan vind ik dat prima.
Ik heb alleen het geld niet om elke keer weer nieuwe apratuur te kopen.
En daarbij komt dat bepaalde appratuur van mij heel moeilijik te vinden is, dus dan zou ik weer weken/maanden moeten zoeken om zo'n zelfde exemplaar te vinden, en dat is een beetje zonde van m'n tijd.

Verder merk ik aan mijn publiek dat ze mijn optredens al goed genoeg vinden zonder dat ik mijn appratuur verniel.

Nogmaals, als anderen daarvoor kiezen, prima, maar ik doe het liever niet...

=)

Origineel geplaatst door cyan_circle

Spijtig dat ik je teleurstel, hoewel ik betwijfel of ons verschil in smaak een kwestie van intelligentie is. Want als dat zo is, wordt namelijk smaak ineens wèl discutabel en zelfs aantoonbaar. En dan is 't nog maar de vraag wie van ons 2en gelijk heeft :D Of doelde je op m'n bargoens taalgebruik? In die zin kan ik je geen ongelijk geven...

Verder, synths zijn inderdaad maar machines, maar om het kapot slaan van apparatuur nu als ontroerend kunstzinnig 'statement' te zien... Dan is dat al even cliché als het huilende zigeunermeisje... Ik begrijp de schoonheid er niet van, 't lijkt me meer een uiting van ongecontroleerde agressie die wordt gebotvierd omdat het nu eenmaal kan. En iets doen, alleen maar omdat het kan... Dat is voorbij het decadente.
Maar goed, sommige mensen zijn ontroerd als iemand een mooi stukje muziek speelt, anderen zijn het als iemand muziek instrumenten kapot mept. Mij om het even hoor. Ik persoonlijk benader de dingen liever wat minder primair en wat meer met het verstand ;)

Origineel geplaatst door Chinetti
Verder, synths zijn inderdaad maar machines, maar om het kapot slaan van apparatuur nu als ontroerend kunstzinnig 'statement' te zien... Dan is dat al even cliché als het huilende zigeunermeisje... Ik begrijp de schoonheid er niet van, 't lijkt me meer een uiting van ongecontroleerde agressie die wordt gebotvierd omdat het nu eenmaal kan. En iets doen, alleen maar omdat het kan... Dat is voorbij het decadente.

Amen !

Ik vind dat een goed muzikant zijn/haar instrument maar moet laten spreken, ipv dat kinderachtig brallend je instrument aan barrels meppen. Ik persoonlijk zie het eerder als een gebrek aan muzikaliteit als een band dergelijke gimmicks moet gebruiken als als een kunstvorm. Voor het om zeep helpen van een instrument hoef je niks te kunnen, geef maar eens een gitaar aan een peuter, die kan het beter als (de reeds eerder genoemde) Kurt Cobain. (deze kan trouwens sowieso niet veel meer de laatste tijd)

Ook vind ik het van enorme decadentie getuigen om zomaar (evt dure of zeldzame) instrumenten om zeep te helpen. Er zal wel een kinderachtige gedachte achter zitten in de trant van: "ik geef er geen reet om al is het de op 1 na laatste, ik heb toch centen zat voor de laatste". Lekker sociaal ook.......

Back