Nightly Build
Go for what you know
ik zou wel wat meer willen weten over de mogelijkheden van externe filters.
Sinds ik de AKAI S1100 heb merk ik wel dat het een gebrek aan filtermogelijkheden.
uiteraard is er de Sherman Filterbank, Moogerfrooger en MAM heeft geloof ik ook een filterbank...
Maar is dat het? of zijn er nog meer mogelijkheden?
zoals bijvoorbeeld van een modulair systeem zoals Doepfer alleen de filters gebruiken
1) voorwaarde: moet MIDI aanstuurbaar zijn
2) moeten snel zijn... dus razendsnel van open naar dicht kunnen
3) moeten goede kwaliteit filters zijn... (ik twijfel of de MAM wel kwalificeert)
voorkeur1: liefst meer dan alleen een lowpass zoals bij de Moogerfrooger
voorkeur2: liefst een beetje betaalbaar
(Moderator PS. ik heb de zoekfunctie gebruikt maar het kan zijn dat ik een bestaande thread over het hoofd gezien heb... en ik betwijfel ook of deze post in het juiste topic staat... correct me if i'm wrong)
Sinds ik de AKAI S1100 heb merk ik wel dat het een gebrek aan filtermogelijkheden.
uiteraard is er de Sherman Filterbank, Moogerfrooger en MAM heeft geloof ik ook een filterbank...
Maar is dat het? of zijn er nog meer mogelijkheden?
zoals bijvoorbeeld van een modulair systeem zoals Doepfer alleen de filters gebruiken
1) voorwaarde: moet MIDI aanstuurbaar zijn
2) moeten snel zijn... dus razendsnel van open naar dicht kunnen
3) moeten goede kwaliteit filters zijn... (ik twijfel of de MAM wel kwalificeert)
voorkeur1: liefst meer dan alleen een lowpass zoals bij de Moogerfrooger
voorkeur2: liefst een beetje betaalbaar
(Moderator PS. ik heb de zoekfunctie gebruikt maar het kan zijn dat ik een bestaande thread over het hoofd gezien heb... en ik betwijfel ook of deze post in het juiste topic staat... correct me if i'm wrong)