externe filters

Nightly Build

Go for what you know
ik zou wel wat meer willen weten over de mogelijkheden van externe filters.
Sinds ik de AKAI S1100 heb merk ik wel dat het een gebrek aan filtermogelijkheden.

uiteraard is er de Sherman Filterbank, Moogerfrooger en MAM heeft geloof ik ook een filterbank...

Maar is dat het? of zijn er nog meer mogelijkheden?
zoals bijvoorbeeld van een modulair systeem zoals Doepfer alleen de filters gebruiken

1) voorwaarde: moet MIDI aanstuurbaar zijn
2) moeten snel zijn... dus razendsnel van open naar dicht kunnen
3) moeten goede kwaliteit filters zijn... (ik twijfel of de MAM wel kwalificeert)

voorkeur1: liefst meer dan alleen een lowpass zoals bij de Moogerfrooger
voorkeur2: liefst een beetje betaalbaar

(Moderator PS. ik heb de zoekfunctie gebruikt maar het kan zijn dat ik een bestaande thread over het hoofd gezien heb... en ik betwijfel ook of deze post in het juiste topic staat... correct me if i'm wrong)

hmm... de softfilters had ik even over het hoofd gezien
is misschien ook nog een mogelijkheid.

dan komt natuurlijk autmatisch het hele soft- vs. hardware verhaal weer om de hoek kijken.
kan ik netzogoed alles soffwarematig gaan doen en daar heb ik weer geen zin in

maarja... als het goed werkt werkt het goed, zolang het maar aan bovenstaande punten voldoet

Hallo

Wellicht een Macbeth Moroco ?

groet
Joost

Volgens mij is het wel handig dat je kijkt naar een filter wat ook met midi te besturen is.
Anders wordt het zo saai (of vliegens vlug aan knoppen draaien heel de tijd) :D

Akai MFC 42 ontbreekt in je lijstje, is dat niets voor je? Bovendien voor een spotprijsje op te halen bij de mannen van Feedback - je kent ze vast wel.

Electrix Filterfactory lijkt me ook wat voor je, maar die worden niet meer gemaakt. Tweedehands dus.

micro modular? De filters klinken wel erg clean, maar met een beetje extra patchwerk kun je dr wel wat viezigheid in krijgen zoals een hele lichte overdrive ofzo dr achter schakelen.

-C-

Origineel geplaatst door BananaWorld
Waarom heeft niemand nog de Sherman filterbank genoemd. Dat is toch wel zo'n beetje de standaard in filterland geworden.
Omdat hij die zelf al noemt in zijn eerste post?

Ik heb een Moroco en behalve het budget en midiknoppen (wel via midi de env's te triggeren!) is ie alles wat je wil... Gooi er een goedkoop midi/cv convertortje naast en je bent de man.

De Moroco kost je echter wel zo'n 950 euri nieuw voordat ie op de stoep staat en ik geloof dat ze op zijn. Ik had 1 van de laatste... Naar mijn mening kan er echter qua klank niets tegen op.

Inderdaad is een Sherman een goede (2de, haha) keus. Ga dan wel voor de 2de, want die eerste is alleen maar om herrie te maken, die 2de kan ook wat subtieler z'n werk doen...

als je volledige Midi-controle wilt,vallen de Sherman Filterbank en de Moogerfooger al af....

de Electrix Filterfactory is wel volledig Midi-aanstuurbaar en stereo...

wat je ook kunt doen is de externe inputs van een synth gebruiken.....bijv. Virus of Nova,of goedkopere synths zoals Teebee,Syntracks,MS-404 etc....

ook zijn er fx ( zoals DP/2 of 4 ) die filters hebben die met Midi aan te sturen zijn....

misschien is de "filtered coffee" (ms20 filter in 1u 19" behuizing) ook iets om eens naar te kijken. Verder is een nord modular (classic/g2) erg leuk om audio doorheen te gooien.

Origineel geplaatst door Steven V
Akai MFC 42 ontbreekt in je lijstje, is dat niets voor je? Bovendien voor een spotprijsje op te halen bij de mannen van Feedback - je kent ze vast wel.

Ik denk inderdaad dat de Akai precies is wat je zoekt: 2 analoge filters, midi en momenteel zeer goedkoop bij diverse zaken!

Eigenlijk zou dit in een nieuwe thread moeten, want ik zoek ook een filter maar toch iets anders dan dit.

Ik wil een filter al extension van een dj set, dus tussen de master out van het mengpaneel en de versterker wil ik een klein/mobiel filter. Voor de rest geen midi ofzo, maar gewoon een echt goedkoop(!) filtertje.

Origineel geplaatst door Origin X
Eigenlijk zou dit in een nieuwe thread moeten, want ik zoek ook een filter maar toch iets anders dan dit.

Ik wil een filter al extension van een dj set, dus tussen de master out van het mengpaneel en de versterker wil ik een klein/mobiel filter. Voor de rest geen midi ofzo, maar gewoon een echt goedkoop(!) filtertje.
Daar is de akai juist voor bedoeld! Ik vind 'm op zich niet heel erg goed klinken, en dus voor studio-werk minder geschikt. Voor dj kan ie prima volgens mij.

Er zijn ook gitaar pedaaltjes met een envelope filter. Ikzelf heb een DOD fx25. Ik geef toe, die haalt het niet bij eerder genoemde filters, maar is desondanks leuk om erbij te hebben. (nadeel is wel dat 'ie alleen op een 9 volt batterij werkt, maar na een kleine ingreep met een soldeerbout en een boortje kun er gemakkelijk een adapter op aansluiten).
envelopepedth.jpg

ik wilde ook zo'n moogfooger .. maar heb maar een arp axxe gehaald .. synth + extern filter in 1 ..

aansturen van filter heb ik nog niuet geprobeerd maar zou moeten kunnen .. er zit namelijk vcf control op
alleen nog geen cv aux aan gehangen ..

Een kaoss pad ???

-C-

Back